Hyundai i40 1.7 CRDi

Majefloti

Forumguru
@RefleCs ik ben, tijdens het rondkijken naar een andere auto, ook bij de "overburen" geweest waar oa Hyundai-Mazda-Opel-Citroen etc. zit. Ik was positief verrast over het interieur en weggedrag (ook ik krijg eerlijk gezegd van het uiterlijk wat kriebels op een plek waar ik het liever niet heb maar ach........)
Kwaliteitsnivo verbaasd mij niet wetende dat zowel Kia als Hyundai haar modellen voor 70-80% ver-europesen.

Cijfertjes en afmetingen zeggen overigens niet alles al moet ik eerlijk zeggen dat ik een acceleratie van 0-100 in 10s betwijfel tenzij het blok (heel goed) gekieteld is? Qua buitenafmetingen benader je idd de SuperB maar ik kijk eerlijk gezegd meer naar binnenruimte.

Aangezien ik besmet ben met het VAG virus is mijn keuze vooraf onbewust grotendeels al bepaald, soort magneeteffect dus het blijft lastig met een Hyundai op een skodaforum :D.

In ieder geval heel veel rijplezier!
 

TL@

Forumguru
Ik heb nog een tijdje met de eerste i30 gereden (de eerste waarvan ze zeiden dat hij zo Europees was), viel de eerste kilometers redelijk mee maar na 15.000km was hij eigenlijk versleten. De motor bleef dan draaien nadat de sleutel al uit het contact was, maakte heel veel lawaai en verbruikte dik 7l/100km diesel. Ik heb hem na die 15.000km dan ook niet terug gekregen (was een aanloopwagen)

Ik vind de i40 er wel best goed uit zien.
 

Import Yeti

Forumguru
@RefleCs veel plezier met de nieuwe aanwinst. En trouwens, niets mis mee met Hyundai en Kia trouwens ook.
Die diesels die zij maken hebben een mooie stille loop en prima specificaties.
Daar kan de VAG nog wat van leren
 

peterrapid

Forumguru
Ook eens met een i30 Wagon 1.7CRDI gereden van een vriendin en was een 100PK motor maar ik vond die paardjes niet hoor, interieur was wel proper maar typisch aziatisch. Maar schijn kan bedriegen want de i40 met 136PK motor schijnt volgens de autobladen niet slecht uit de hoek te komen ... Goesting is koop, succes met je nieuwe wagen.
 

Desperado

Forumguru
Genoeg.....neuh. Ze bouwen nieuwe huizen, leggen nieuwe parkeerplaatsen aan, maar ze doen er een heel vak tussen waar wel 6 auto's oppassen wat geen parkeerplaatsen zijn. Ambtenaren......
 

RefleCs

Forumguru
Vandaag een mooi stuk gereden en ik moet zeggen dat ik ontspannener zit en uit de auto kom dan dat ik met de Fabia had. Het rijdt onderbewust toch relaxter. Het motorgeluid in de auto is nagenoeg niet aanwezig en het rijdt heel soepel. Ik ben best wel positief verrast moet ik zeggen. Maar dat wil niet zeggen dat ik Skoda vaarwel zou zeggen. Als het aankomt op value for money dan zou ik daar toch zeker weer op terugkomen.
 

machlo

Forumguru
Een erg netjes uitziend interieur!
Vroeg me af wat je van die achterste (c?) style vindt, hoe je die ervaart...... op de foto lijkt hij behoorlijk breed.
 

RefleCs

Forumguru
Zicht naar achteren is niet idioot groot maar groot genoeg. Er zit een achteruitrij camera op. Dus met inparkeren heb ik geen issues. En de C-spijl is wel breed maar je hebt er veen last van doordat die vrij ver naar achteren ligt.
 
E

Ex-lid 2926

Ik kan dit model wel waarderen. Springt er in het straatbeeld echt uit. Heerlijk ruim. Fijne stoelen. 5 jaar garantie, voor de particuliere koper aantrekkelijk om een jonge gebruikte te kopen.
 
Bovenaan Onderaan