Hoog olie verbruik 1.8TSI

andrehj

Forumguru
Prijsverschil is 400 euro en een langere garantie.
Ik mis bij Weijenberg wel de krukaskeerring, die je in dit soort gevallen natuurlijk altijd mee moet nemen.
Verder zullen er (hopelijk) maar weinig in dit topic zijn die met beiden ervaring hebben...
Wellicht dat je uit de Google reviews nog wat af kan leiden.
 

Jo!

Lid
Offerte schriftelijk opvragen bij Weijenberg dan.....
En wat gaat de garage vergoeden waar je de auto aangekocht hebt....
Tja, daar knelt het wel: ik dacht 'garantie', op motor en versnelling, dus vergoeding als daar iets mee mis is.
Dat soort garanties blijken een wassen neus - iedereen kan van alles op hun site zetten en juridisch zou ik mogelijk wel gelijk kunnen halen, maar dat wordt een hoop gedimdam. ook, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Lang verhaal kort: ze vergoeden 50% van dakossen op de offerte van TSC, dus 1850,-. nog een keer geprobeerd er meer uit te halen, maar ze houden hun poot stijf. Hij geeft aan dat hij een gereviseerde motor uit een schadeauto heeft die hij voor minder kan inbouwen dan wat hij mij vergoed. … Dat wekt geen vertrouwen, zeker omdat hij mij deze auto verkocht heeft met deze schade. Dat moet hij geweten hebben.
Ik ben dus geneigd eieren voor mijn geldt kiezen en die vergoeding te accepteren. Vervolgens ga ik dan eventueel naar Weijenberg, di is 400 euro goedkoper.
dat over die kering ga ik navragen natuurlijk. Lijkt me dat het er bij zit, zeker als je 3 jaar garantie op de rep geeft?
 

Jo!

Lid
Ik mis bij Weijenberg wel de krukaskeerring, die je in dit soort gevallen natuurlijk altijd mee moet nemen.
Verder zullen er (hopelijk) maar weinig in dit topic zijn die met beiden ervaring hebben...
Wellicht dat je uit de Google reviews nog wat af kan leiden.
offerte opgevraagd en de krukaskering er bij laten zetten. kost 120 euro extra. Hijzelf vond dat ook een goed idee, de zaak ligt toch uit elkaar.
heb al wel een afspraak gemaakt, kan al over 3 weken.
Spannend.
 

Jo!

Lid
het is niet alleen de keerring in die opgaaf. er staat ook een afdichtflens, bij als nodig natuurlijk.
1697514509880.png
1697514548501.png
 

Bijlagen

  • 1697514359399.png
    1697514359399.png
    195 bytes · Weergaven: 16

Jo!

Lid
dat is inderdaad wel een aardig verschil.
ik heb net de hele offerte nagerekend en vergeleken met de site, omdat ze ook aangeven dat die prijzen gelden.
ook daar zit wel wat verschil.
… ga ik navragen dus.
(hoop dat ze niet denken 'o, daar heb je weer zo'n vervelende nareken-klant'
 

Jo!

Lid
Inderdaad. Aardig wat marge dus... Maar zo'n ring achteraf (bij lekkage) nog vervangen is vele malen duurder, want dan moet weer de versnellingsbak worden uitgebouwd.
ja zeker, maar het argument is dan ook (terecht denk ik) dat het kostenbesparend werkt als je het gelijk doet. Dat is dan nog geen reden om er 113,86 euro incl bovenop te doen.
Maar rekening houdende dat hun leverancier duurdere onderdelen heeft - ik weet niet of er veel verschillen zitten in kwaliteit, en het ding moet er toch ingezet worden, hetgeen ook weer tijd kost, zou het verschil wel lager uitdunnen komen
 

Tees

Donateur
Even een stapje terug: de garage wil de helft van de kosten vergoeden. Eigenlijk zegt ie hiermee dat ie weet dat hij er niet zomaar mee weg komt, en biedt dus iets wat hem minder kost. Maar garantie is garantie, er bestaat niet zoiets als halve garantie. Wat ik even niet terug kon vinden: is dit een BOVAG garage? Zo ja, dan is de BOVAG garantie van toepassing en kan je daar ook terecht bij de geschillencommissie. Voor deze bedragen zou ik dat wel de moeite waard vinden.
Als t geen BOVAG garage is, dan wordt t een lastigere zaak, want dan zitten we aan de non-conformiteit, en dat is moeilijker te bewijzen (al ligt de bewijslast binnen het eerste jaar bij de verkoper, maar dat is juridisch en dus pas in de rechtbank echt afdwingbaar).
 

hemi24

Forumguru
Nog een stapje terug:

De krukas steekt aan beide uiteinden uit het blok, dus logischerwijs zijn er ook twee keerkringen benodigd…
 

Jo!

Lid
@Tees
Geen Bovag. Wordt dan inderdaad een juridisch verhaal, waarbij ik uiteindelijk en zeer waarschijnlijk wel gelijk krijg, maar dan zijn we een jaar verder (rechtbanken hebben tot een jaar vertraging). Dat betekent dat de auto stil staat.
Het is een keuze, en dat weet die verkoper natuurlijk.
Los van het feit dat het om het principe zou moeten gaan, kies ik een andere route: ik heb na alle vijven en zessen straks een nagel’nieuwe’ motor in een super(b) auto, waar ik vele jaren plezier van ga hebben. 2e ding is dat, door nu de deal te nemen ik wel van dat uitschot van een autoverkoper af ben. Ik heb weer een les geleerd dus.
Enfin. Niet juist natuurlijk, maar we leven in een over het algemeen (helaas) hypocriete en zieke wereld. Het is daarom een genot om af en toe echte en eerlijk oprechte mensen te ontmoeten, zoals vanmiddag: een tapijtrestaurateur uit Iran met generaties ervaring. Heerlijk om dan over ‘waarde’, kwaliteit en menselijkheid te kunnen praten.
Enfin… ik dwaal af.
 
Laatst bewerkt:

Jo!

Lid
Nog een stapje terug:

De krukas steekt aan beide uiteinden uit het blok, dus logischerwijs zijn er ook twee keerkringen benodigd…
Klopt. Ik heb Weijenberg hierover gebeld en hij bevestigde dit inderdaad.
De een zit aan de ketting kant en is de goedkopere (ong. 30 euro) en de ander zit aan de kant van de versnellingen en die is dus ong. 120 euro.
 

Jo!

Lid
Hij gaf aan dat hij origineel vag gebruikt en dat dat ook de prijzen zijn daar.
Ik heb daar geen inzicht in.
 

hemi24

Forumguru
VAG maakt geen krukaskeerringen, die kopen ze ook gewoon in en laten ze in een VAG zakje of doosje stoppen...

:wavecry:
 

Jo!

Lid
Zo,
afgelopen week de auto naar Weijenberg in Heesch gebracht en vandaag opgehaald.
alles is hee netjes verlopen en de auto loopt als een zonnetje.
Wel lijkt de motor misschien nog wat te moeten inlopen (?), bij starten was de motor niet mooi regelmatig en af en toe bij stationair voor ik de kleppen tikken (ik denk dat dat het is).
maar na 300+ km (retour via Belgie) en bij thuiskomst liep de auto netjes.
Ik ben benieuwd hoe hij zich houdt!

het vervolgverhaal is ook wel spannend denk ik, want nu ik een deel van het bedrag onder garantie heb gekregen (iets beter als niets), ga ik toch proberen er een rechtszaak van te maken: ik vind het niet kunnen dat een bedrijf denkt onder de geboden én wettelijke garantie uit te komen.
ik ga mij oriënteren. Als het teveel gedoe is en het gaat mij mogelijk geld kosten, dan laat ik het.
het gaat mij dan niet meer alleen om de centjes 9hoewel dat wel fijn is), maar vooral om de houding!

Als iemand hierin goede ervaring heeft of suggesties, dan hoor ik het graag?
 
Tja.. om hoeveel geld gaat het?

Procederen gaat een hoop geld in zitten, je denkt deze waarschijnlijk wel terug te krijgen áls je in je gelijk gesteld wordt. Maar is dat al je tijd stress gezeur gedoe wel waard?

Rechter zal zich waarschijnlijk afvragen; als u het er niet mee eens bent, waarom heeft u dan ingestemd? Getekend? Betaald? Die vraag zul je ongetwijfeld krijgen. - u heeft getekend, u bent akkoord gegaan. Wat doet u hier dan? - Garagebedrijf is ook best bereidwillig geweest, kun je over twisten in hoeverre dat dan “voldoende” zou zijn geweest..

Mijn persoonlijke visie: ik zou t erbij laten.
 
Bovenaan Onderaan