Het grote Skoda Abonnement / Prive-Lease Topic

Forrest

Actief lid
Tja ik sta op het standpunt dat je in principe geen geld leent als je een leasecontract aan gaat. Je betaald voor de auto (afschrijving), onderhoud, vaste lasten en een beetje voor de winst van de leasemaatschappij. Eigenlijk net als het huren van een huis.

Ik rijdt 40.000 km per jaar. Een tweedehands diesel van een jaar of 4 oud heeft vaak tussen de 150 á 200.000 km op de klok. Je kan dan redelijk onderhoud verwachten met alle kosten van dien.

Ik heb met inruil van de huidige auto genoeg geld voor een tweedehands van een jaar of 4. Als Ik voor iets meer per maand nieuw kan rijden zonder zorgen mbt onderhoud is mij dat het beetje extra wel waard.

Maar kan het nu nog niet overzien aangezien ik nog geen offerte heb.
 
Duidelijk @Altos . Begrijp ik uit jou verhaal dat jij al privé lease rijd?
Het is duidelijk dat één ieders mening/situatie/voorgeschiedenis/wensen enz anders is . Laten we dit respecteren .
Ik ben niet de TS , maar denk hier wel serieus over na . Mijn conclusie tot nu toe : rond de 500 euro nieuw rijden zonder zorgen is niet gek/slecht/duur . De voorwaarden vind ik belangrijker , daar kom ik volgende week op terug . Net zo belangrijk wat na die 5 jaar . ? Hoe is de deal/overeenkomst /prijs dan?? Kan je de wagen overnemen voor een leuk bedrag ??
 

Altos

Banned
@internetboarder ik rijdt nu idd een skoda citigo via private lease via de dealer. In principe wordt de anwb koerslijst aangehouden qua restwaarde is mij verteld.
Je kan de auto na looptijd overnemen, je weet dan immers exact wat je hebt.
Ik kan helaas alleen uit mijn ervaring met smilease spreken. Deze waren zeer transparant over kosten en kleine lettertjes. Nu is het rest bedrag voor een citigo (12.000 nieuw) anders dan een auto van 30.000 nieuw lijkt me...ben benieuwd hoe het voor je uitvalt.
 

andrehj

Forumguru
En geen gekke premies hoor, als voorbeeld gaf hij een CRV voor 61 euro all risk P/m. Daar moeten ze verlies op maken, dat kan bijna niet anders.
Ik vind dat wel meevallen. Voor mijn S2 met een nieuwwaarde van rond de 40k, betaal ik slechts 40 euro voor all risk. Dat betekent dat je dus 250 euro per jaar (gedurende minimaal die drie jaar?), is dus minimaal 750 euro voor die verlengde garantie betaalt. Bovendien krijg je die garantie bij veel andere merken gratis bij de aankoop van een occassion (OK, dan slechts twee jaar, en niet op alle occassions, maar toch.).
 
Ik betaal nu 62 euro all risk en 115 belasting . Is al best veel en zeg maar 600 onderhoud per jaar , route mobiel , afschrijving....
 

Joske

Forumguru
Goh.. reken in mijn geval op een €1200 per jaar.. Dat is dus een burgerlijke aansprakelijkheid (=schade bij tegenpartij vergoeden indien je in fout bent), rechtsbijstand en omnium (= allrisk)

Dus als dat allemaal in die 40 euro zit.. dan zijn we hier nogal vrij duur in verzekeringen ;)
 

andrehj

Forumguru
die 40 euro all risk.. dat is toch per maand mag ik hopen? :sterretjes:
Ja hoor. Per week wordt het me wat te duur...:maakmegek:
Overigens is dat wel zonder rechtsbijstand, en ik heb al jaren de maximale no-claim korting, dat scheelt ook natuurlijk.
Verder heb ik een goedkope verzekeraar (FBTO) en dan ook nog een beetje extra korting via de VEH.
De verzekering van @Corné de Kluijver vind ik wel heel erg duur trouwens.
 

Forrest

Actief lid
Deze week de dealer nogmaals benaderd voor een offerte. Tot op heden van deze dealer geen reactie ontvangen. Vandaag een andere dealer benaderd. Leuk gesprek gehad (telefonisch) en krijg als het goed is vandaag een eerste richtprijs (offerte)
 

Falcon

Donateur
@Noord26 ...
Ook heb ik het uitgebreid met de leasemaatschappij over eerdere ontbinding gehad waarin alles helder wordt uitgelegd. Ook zijn er voor een paar euro in de maand mogelijkheden dat als je je werk verliest dat je de auto boetevrij kan in leveren en alleen de cleaningkosten en dergelijke afrekent.

Heb jij het ook gehad over het total loss rijden door jezelf van de auto? Is er dan een eigen risico die je moet betalen? Kan je dan op dat moment weer een nieuw contract aan gaan zonder extra kosten?

Ook vroeg ik mij af wie op dat moment het vervangende vervoer regelt? (LM/Dealer of verzekering?)
 

Altos

Banned
Dat is een hele goeie vraag, sowieso moet ik elke schade eerst melden bij de LM, dan pas de dealer, ik denk dat vervangend vervoer via verzekering is, omdat die je verzekerd en niet de dealer, die is alleen maar leverancier. Per schade geval heb ik een eigen risico van €100,- totaal en 1 stap terug in de premiekorting van de verzekering voor 12 maanden. Ook bij total loss. Ik weet niet of er dan een nieuw contract gemaakt wordt of dat deze ontbonden is...ik denk persoonlijk dat er per geval bekeken wordt ivm looptijd/wensen wat er mogelijk is.
 

Forrest

Actief lid
Eerste offerte binnen.

Skoda Octavia 2.0 TDI elegance business line , metallic lak en €2000 accessoires, 4 jaar 42.500 km per jaar, inclusief vaste lasten en vervangend vervoer. Kom ik op ruim 850 euro per maand. Komt de brandstof nog bij.

Moet hier nog een serieus over nadenken. Wellicht zijn er andere mogelijkheden. Ik vind het een fors bedrag. Is overigens qua lease wel een net bedrag.
 
Dat is best veel ja . En als je een deel van de waarde van je huidige auto inlegt ? Zeg 5k , wat doet dat met het maandbedrag bedrag . Een jaar langer scheelt ook zeker 100 euro , maar dat rijd je zelf 2ton in dezelfde auto ..
 

Forrest

Actief lid
Auto er op inleveren doe ik niet. Principe... Leg er geen extra geld in, krijg er ook niets voor terug.

Een jaar langer is prima maar dat zal niet gaan ivm de kilometers
 
Duidelijk . Ik ga vrijdag weer . Heb zeker nog wel wat vragen . En kijken waar ze mee komen . Zat wel te denken om een deel te gebruiken , maar ga naar vrijdag nog is goed rekenen
 

Forrest

Actief lid
Dit is natuurlijk ook nog maar een Eerste voorstel. Waarschijnlijk kan net nog wel goedkoper. Misschien zijn er ook wel andere mogelijkheden. We zullen zien.
 
Bovenaan Onderaan