Het grote S3 levertijden topic

Skoda-MAN

Forumguru
Gister nog weer ervaren hoeveel ruimte er in die lummel van een auto zit.
Wat een ellende als je zoveel ruimte hebt bij de IKEA, kom je thuis dan moet je al die rommel nog zonder vloeken in elkaar zetten. :banghead::lezen:Ikea auto is Fiat 500, jammer lieve vrouw maar dat tafeltje kan er net niet in. :maakmegek::maakmegek::deuk::D
 

RefleCs

Forumguru
Wat een ellende als je zoveel ruimte hebt bij de IKEA, kom je thuis dan moet je al die rommel nog zonder vloeken in elkaar zetten. :banghead::lezen:Ikea auto is Fiat 500, jammer lieve vrouw maar dat tafeltje kan er net niet in. :maakmegek::maakmegek::deuk::D

Deze stoelen hoef je niet in elkaar te zetten ;) Zijn die kunstof tuinfautuils die een erg beroerde maat hebben voor vervoer :tongue:
 

robvv

Senior Member
Op weg naar de dealer voor een offerte ging ik er eigenlijk al vanuit, dat ik voor de combi zou gaan. Onbewust had ik het idee, dat een Octavia of Superb alleen in combi aantrekkelijk is.
Maar toen ik de hatchback zag, was ik verkocht.
De extra liters aan inhoud heb ik toch niet nodig en het scheelt toch weer wat poen.

De S2 was 85%/15% in C/H.
De S3 is 50%/50% in C/H.

In nederland worden zo'n 200 superbs per maand verkocht (verbeter me als dat getal onjuist is).
Dus iedere maand 100 S3H's en 100 S3C's erbij.

Valt natuurlijk wel in het niet bij de 2 auto's per seconde die wereldwijd worden verkocht... ;) zie
http://www.worldometers.info
 

Robeir

Nieuw lid
Ik vind mijn levertijd echt ongeloofwaardig als ik andere Belgische gevallen hoor. Inmiddels is de auto aan myskoda toegevoegd.

Gegevens als volgt:

26/1/2017 besteld
24/2/2017 in productie
7/3/2017 geschatte levertijd.

Nu heb ik nog geen bericht gehad dat de auto effectief geleverd is, maar dit is wel een hemelsbreed verschil met de mensen hierboven.

Benieuwd of Skoda/D'Ieteren mij nu 6 maanden aan het lijntje gaat houden. Het enige alternatief dat ik kan zien is dat men een soort LIFO (last in first out) politiek heeft gehanteerd om de relatief bekende problemen met de levertijden op te lossen voor mogelijke toekomstige Superb-kopers...
 

Superbst

Senior Member
Ik vind mijn levertijd echt ongeloofwaardig als ik andere Belgische gevallen hoor. Inmiddels is de auto aan myskoda toegevoegd.

Gegevens als volgt:

26/1/2017 besteld
24/2/2017 in productie
7/3/2017 geschatte levertijd.

Nu heb ik nog geen bericht gehad dat de auto effectief geleverd is, maar dit is wel een hemelsbreed verschil met de mensen hierboven.

Benieuwd of Skoda/D'Ieteren mij nu 6 maanden aan het lijntje gaat houden. Het enige alternatief dat ik kan zien is dat men een soort LIFO (last in first out) politiek heeft gehanteerd om de relatief bekende problemen met de levertijden op te lossen voor mogelijke toekomstige Superb-kopers...
Straf inderdaad!

SIII Style (Quartz Grey) 1.6 CR TDI met Packs Comfort, Style en GPS en ACC was het hé, geen verdere "speciale" opties zoals pano dak, trekhaak, ...? Combi of hatchback?

Heb namelijk dezelfde config combi maar in Moon White en shitload aan extra (al dan niet nutteloze) opties besteld op 31/1 en de leasemaatschappij zegt voorlopig nog steeds 11/6 :banghead:
 

Robeir

Nieuw lid
Straf inderdaad!

SIII Style (Quartz Grey) 1.6 CR TDI met Packs Comfort, Style en GPS en ACC was het hé, geen verdere "speciale" opties zoals pano dak, trekhaak, ...? Combi of hatchback?

Heb namelijk dezelfde config combi maar in Moon White en shitload aan extra (al dan niet nutteloze) opties besteld op 31/1 en de leasemaatschappij zegt voorlopig nog steeds 11/6 :banghead:

Inderdaad puur die packs dus geen trekhaak of pano dak. Hatchback. :)
 
Iemand een idee wat de gemiddelde levertermijn is vanaf het moment dat de wagen effectief is productie is gegaan?

Mijn Superb Combi Style 1.6 TDI (Lava Blue) met Pack Style Comfort, Pack Style GPS en Pack Style Premium besteld op 08/11/2016 (BE Garage) en nu zie ik 13/03/2017 "In Productie"

De originele leverdatum meegedeeld bij bestelling was 15/05/2017, maar ik kan mij nogal moeilijk voorstellen dat er tussen start van de productie en levering 2 volle maanden zou zitten....

MySkoda.jpg
 
Ok, de tijd tussen 'in productie' en 'geschatte levering' is dus meestal 2 weken? In dat geval zou, met een beetje geluk, mijn auto eind maart er moeten zijn! :yeah:

MySkoda.PNG
 

Superbst

Senior Member
Ter info, over het volgen via myskoda.be:
  • Na enkele weken nog geen spoor van mijn (fleet)bestelling, noch in de account aangemaakt met mijn privé als ind die met mijn professioneel e-mailadres
  • Verkoper verwees me door naar "mijn fleetmanager"
  • Leasemaatschappij had er nog nooit van gehoord.
  • Fleetbeheerde van mijn bedrijf heeft de contactpersonen bij D'Ieteren gemaild, maar die hoorden het in Keulen donderen (of deden toch alsof)
  • Na het duiden van mijn vraag (inclusief enkele screenshots van hier), heb ik van mijn oorspronkelijke verkoper een "bestelnummer" en een "commissienummer" gekregen
  • Geen van beide 6-cijferige codes worden herkend als zijnde de "unieke code" die myskode.be nodig heeft :banghead:

Zucht, de bestelbon is getekend en daar stopt de service/bereidwilligheid, dat voorspelt veel goeds... NOT :nono:

Of de Skoda medewerkers kennen gewoon de functionaliteiten van hun eigen systemen niet?
 

Robeir

Nieuw lid
Het enige wat ik heb gedaan, is geregistreerd op myskoda.be met mijn professioneel e-mailadres. Verder niks ingevoerd. Na een drie-tal weken (ik heb het niet vroeger gecheckt, dus mogelijks was dat eerder) was mijn auto toegevoegd.

Auto is besteld via Athlon, btw.
 
OK... dan kan ik ook beginnen aftellen naar mijn nieuwe wagen :yeah:

Wat website/registratie betreft: Ik heb simpelweg op Myskoda een account gemaakt, met hetzelfde email adres als dewelke ik in de garage bij bestelling heb opgegeven. Betreft ook een firmawagen (via ALD) en nadat ik geregistreerd was stond mijn actieve bestelling eigenlijk gewoon gelijk zichtbaar op MySkoda.be. Niets verder voor hoeven doen...
 

Superbst

Senior Member
Zucht, just my luck... :arghh:

EDIT: Heb naar het D'Ieteren callcenter gebeld en ook daar wisten ze niet dat de wagen gevolgd kon worden op myskoda.be, gewoon hallucinant toch...

Anderzijds konden ze wel "rechtstreeks in de computer van de fabriek" gaan kijken en mijn wagen (besteld 31/1) zou eind april aankomen in BE, met dus een levering begin mei.
 
Laatst bewerkt:

pg_bel

Nieuw lid
Besteld begin oktober 2016 (configuratie zie besteltopic), nu pas toegekomen bij de dealer (BE uiteraard). Toch nog steeds > 5 maand levertermijn. Pffffffff. De fun is er al lang af. Hoe deprimerend om hier te moeten lezen hoe snel het soms wel kan... Hier valt geen enkele zinnige uitleg aan te geven.
 
En vandaag staat er opeens een levering voor....vandaag :/ vanmiddag heb ik even gebeld naar de dealer maar de verkoper waar ik contact mee heb gehad was er niet. Ze zouden het nakijken en me terug bellen maar helaas niets meer gehoord. Morgen nog maar eens proberen.

Is de geschatte leverdatum bij myskoda.be de datum waarbij er aan de dealer wordt geleverd?

IMG_7162.JPG
 
Besteld begin oktober 2016 (configuratie zie besteltopic), nu pas toegekomen bij de dealer (BE uiteraard). Toch nog steeds > 5 maand levertermijn. Pffffffff. De fun is er al lang af. Hoe deprimerend om hier te moeten lezen hoe snel het soms wel kan... Hier valt geen enkele zinnige uitleg aan te geven.

Het enthousiasme is er bij mij inderdaad ook wat afgegaan. Hopelijk komt het terug als ik de auto krijg, laten we hopen!
 
Bovenaan Onderaan