H4 of H7 lampen

Canon-Eye

Forumguru
Parkeerlicht is niet verplicht, het zit standaard op producten van VAG. Mijn auto is pas een jaar oud van december 2013 er zitten geen parkeerlichten op.
Feitelijk gelden de stadslichten - in Duitsland niet zonder reden "Standlicht" genoemd - als voldoende om te voldoen aan de eis dat onder bepaalde omstandigheden niet zonder verlichting mag worden geparkeerd. De accusparende voorziening om alleen het voor- en achterlichtje aan één kant te kunnen aanzetten is een breed toegepaste truc, volgens mij ook wel buiten VAG.

Mijn NSU's Prinz uit de jaren '60 hadden hiervoor achteraan elk van de voorspatborden een bol, piepklein lampje, half wit en half rood. Die aan de rechterkant had de rode helft naar voren gericht - dat vond ik logischer, maar als ik me goed herinner was dát niet standaard maar zelf omgedraaid...

En zo snugger zijn de ontwerpers trouwens heden ten dage blijkbaar ook niet meer: het moet toch simpel zijn om dergelijke lichten te integreren in de buitenspiegels of zo? Het zou mooi zijn als deze ook gewoon via de RAW-schakelaar bediend worden - dan liefst zonder dat irritante "licht vergeten zoemertje" te activeren.
"Ik ben het niet vergeten joh, dit is expres... :mad:!!!", denk ik dan altijd...
 
Laatst bewerkt:

peperskoda

Forumguru
@Cordoba: de huidige Roomsters hebben het wel, daar gaan de koplampen branden als je het contact inschakeld. Dus wat je zegt klopt. Mijn 2012 uitvoering heeft deze voorziening niet....
 
Kheb de 1ste H7 lamp al vervangen deze 'krengen' zijn best prijzig icnl. montage kon ik toch mooi 15,50 aftikken bij de garage. En ze gaan regelmatig stuk kon die me al vertellen. Is er ook een mogelijkheid om dat permanente branden (buiten de stadslichten) vd dimlichten zo te zetten dat ze aangezet moeten worden?
 

EdK

Forumguru
Tsja vragen op forum en binnen een week heb je wel een antwoord van één van de leden die een zelfde wagen als jij hebben , maar al met Led's er in.....

Vreemde is alleen dat ik ook 4 jaar een RR hebt gereden en dat deze lampen 4 jaar zonder stuk gaan hun werk hebben gedaan..
 

Joske

Forumguru
Denk ook gevalletje "pech" hoor :)

In mijn Faab nog maar 2 keer vervangen waarbij de laatste keer was omdat ik "straffere" lampen wou. En dat op 150000km en 9 jaar tijd.
 
Ik heb deze wagen net,dit was ook al de lamp die kuren had toen k hem kocht,alleen met een aanraking van de stekker ging deze weer branden.
 
Bovenaan Onderaan