GPS inbouw - Hulp nodig

DeVisdude

Senior Member
Ik heb een ST906L gps tracker gekocht en wil deze inbouwen.
Nu heeft deze 4 draden: plus, min, acc en relay, waarvan de laatste niet nodig schijnt te zijn.
Nu is de plus en min redelijk makkelijk, al verneem ik graag tips over waar ik die het best kan monteren (achter obd??)
De grote vraag is vooral, waar kan ik de ACC het makkelijkste op aansluiten?


Ik heb overigens een superb 3

IMG_0105.jpeg
 

Tees

Donateur
Als ik de gebruiksaanwijzing zo lees, dan is de Relay en ACC bedoeld om hiermee de mogelijkheid te geven om de brandstoftoevoer te stoppen op afstand. Ik vraag me ernstig af of je dit moet willen, de hedendaagse auto is dusdanig elektronisch geregeld dat ik me afvraag of je hier niet meer problemen mee gaat creëren dan gaat verhelpen. Zeker gegeven dat dit van bijzonder betrouwbare Chinese makelij is...

Voor alleen tracking zou naar mijn inschatting alleen + en massa voldoende moeten zijn. Het zou kunnen dat ze met ACC een geschakelde plus bedoelen, die kan je, net als de constante +, uit de zekeringenbox halen. Alleen is die dan wel ongezekerd...
 

Tees

Donateur
Let wel dat ik niet zeker weet of met ACC de geschakelde plus bedoeld wordt! Het lijkt logisch aangezien ze naar de contactstand van t contactslot verwijzen, maar ik vind dat nog wel wat schimmig.
 

DeVisdude

Senior Member
ACC lijkt inderdaad een geschakelde plus.

Het is een tracker met accu…
Zou ik de normale plus EN acc kabel samen op een acc poort kunnen aansluiten?

Maw, alleen laden als de auto gestart is? En dat de tracker ziet dat het contact aan is…
 

Arjan1985

Forumguru
Ik heb de Track Jack wel eens ingebouwd in een boot. Toen heb ik ze bij elkaar gedaan met een zekering ertussen uiteraard.
Die Acc wordt gebruikt bij de Track Jack zodat je ritten kunt bijhouden. Dus starten en stoppen auto wordt daar geregistreerd.

Wat je voorstelt kan ook. Maar er zit een interne accu in die tracker dus als je auto een week stil staat voor de deur kan die accu leeg raken van de tracker. Als ze dan toch een keer je auto stelen en op een dieplader takelen heb je er nog niets aan.

Als je elke dag auto rijd zou ik hem toch direct op de accu zetten.
 
Bovenaan Onderaan