Geluids isolatie auto

Octavia32

Forumguru
Nou ben ik mij aan het verdiepen in het isoleren van bijvoorbeeld de deurpanelen ivm een voller geluid en geen trillingen in de deur panelen.

Is er iemand die ervaringen heeft met het gebruik van StP Anticor platen en het aanbrengen hiervan.
En eventueel het vervangen van de standaard speakers in een superb 2.

Ik heb trouwens een sound system en wil van die vervelende trillingen af.
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1422180870247.jpg
    uploadfromtaptalk1422180870247.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 65

Noord26

Forumguru
Er is volgens mij een modificatie voor geweest voor het SoundSystem. Onze bolie heeft geen last van trillende deur panelen in ieder geval. Vind alleen de bass nogal overheersend als die op normaal - in het midden staat. Vol is het geluid zeker wel te noemen. Heb je al eens met de instellingen op de Columbus gespeeld?
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Nou daar gaat het dus om als ik de bass standaard heb of iets hoger heb dan resoneerd dit enorm. En dat vind ik jammer bass zorgt toch voor een voller en ruimtelijk geluid.
 

Noord26

Forumguru
De bass maakt onderdeel uit van het geluid, maar is zeker niet bepalend voor een voller en ruimtelijker geluidsbeeld als deze wat harder kan.

Termen als: mooier; voller; meer body en; warmer zijn 100% subjectief dus je zal zo alleen een subjectief antwoord op je vraag krijgen. ;)

Geluid is voor iedereen anders en ook nog eens smaak gebonden.

Je panelen zouden niet mee moeten trillen in ieder geval. Wellicht dat iemand van hier meer kennis heeft welke modificatie daarvoor beschikbaar is.
 

Mettes

Forumguru
@Octavia32 : Dit is inderdaad het materiaal dat voor het gestelde probleem dient gebruikt te worden.
Ook ik ga deze verbetering doorvoeren maar dan met het materiaal van Zealum.
Het ontdreuningsmateriaal is reeds in mijn bezit ,maar ben wegens tijdsgebrek nog niet aan dit project begonnen.:(
Let wel,om dit goed te doen heb je vrij veel van dit dure materiaal nodig.(ook het metaal beplakken)
 
Laatst bewerkt:

snapo6

Senior Member
STP is super spul, heb het zelf ook gebruikt en het helpt zeer zeker.
En idd als je een dode kist wilt creëren dan moet je dempen, hoe extreem dan hangt van jou af!
(binnenkant van buitenkant, buitenkant van de binnenkant, binnenkant van de binnenkant .... volg je het nog :) en dan heb je ook nog de deurpanelen)
 

AndreM

Forumguru
Kijk deze wilde ook zijn auto isoleren!
Tja, was alleen verkeerd super-spul...........:deuk: :maakmegek:
 

Bijlagen

  • Screenshot_2014-04-02-14-51-54.png
    Screenshot_2014-04-02-14-51-54.png
    1,2 MB · Weergaven: 154
  • Screenshot_2014-04-02-14-52-18.png
    Screenshot_2014-04-02-14-52-18.png
    1,7 MB · Weergaven: 144
  • Screenshot_2014-04-02-14-46-45.png
    Screenshot_2014-04-02-14-46-45.png
    1,9 MB · Weergaven: 132

Octavia32

Forumguru
@Mettes en @snapo6
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen..

1 nadeel wat ik in een YouTube filmpje zag, is dat de auto bij volledig verwerking behoorlijk zwaar werd.
In mijn geval hou ik het bij de deurpanelen.
 

smutzkanone

Forumguru
voor elke 50 kilo extra gewicht heb je 10 pk nodig om te compenseren.
246 pk is goed te doen, 236 daarintegen.......:)

Ik heb mijn subaru deuren en kofferbakklep gedempt met loodbitumen matten.Als je ze dicht gooit klinkt het als een kluisdeur.
Zeker op grote oppervlakten plaatstaal vind ik loodbitumen erg goed werken.
op kleinere stukken en kunstof delen of delen met veel rondingen of hoeken heb ik die alufolie achtige demping gebruikt ( ben de naam/merk ff kwijt), die zijn wat makkelijker aan te brengen.

Voor de deuren gebruik ik toch het liefste loodbitumen, want alle energie die de speaker nodig heeft om jouw deur aan het trillen/dreunen te maken,gebruikt ie niet om "muziek te maken".Hoe zwaarder de panelen zijn hoe minder ze vibreren des te meer effectieve energie komt er uit de speaker.
 

snapo6

Senior Member
Mijn voordeuren en kofferbak zijn volledig gedempt en daar heb ik nooit spijt van gehad ... alleen maar plezier. Over de kg zou ik me totaal niet druk om maken.
Het werken met STP/Silent Coat/Dynamat is stukken makkelijker dan bitumen maar daarentegen duurder!
Persoonlijk vind ik alubutyl spul als STP beter dan bitumen.

Hier een voorbeeld, weliswaar Dynamat maar qua werking/verwerking hetzelfde.
P1000158.jpg
 

snapo6

Senior Member
Als ik vrije tijd zou hebben geen probleem, alleen op dit moment ff druk bezig mijn eigen issues op te lossen oa. lekkage dat nog steeds niet opgelost is.
Werken met dat spul is heel makkelijk, kan je wel helpen een begin te maken en de rest zul je zelf moeten doen (woon wel in Spijkenisse en heb een open garage).
 

smutzkanone

Forumguru
Mijn voordeuren en kofferbak zijn volledig gedempt en daar heb ik nooit spijt van gehad ... alleen maar plezier. Over de kg zou ik me totaal niet druk om maken.
Het werken met STP/Silent Coat/Dynamat is stukken makkelijker dan bitumen maar daarentegen duurder!
Persoonlijk vind ik alubutyl spul als STP beter dan bitumen.

Hier een voorbeeld, weliswaar Dynamat maar qua werking/verwerking hetzelfde.
P1000158.jpg

Ik zie een microprecision mid/kick en een 7 serie tweeter.
Die microprecision is jaren lang de beste kickbass speaker geweest.Dan is niet dempen gewoon een zonde.
maar dat ff terzijde..:ot:
 
Bovenaan Onderaan