Geen skoda rijder, maar toch hier.

Hallo allemaal,

Ik ben Martijn en ben geen skoda rijder :fool:
Gelijk maar met de deur in huis hahaha.
Ik rijd zelf een vw polo uit 94 (de 86c, de laatste echt goede volkswagen polo), dus wel vag, dus toch een beetje lid van een en dezelfde familie :)
Op mijn speurtocht naar leuke upgrades voor mijn polo, kwam ik op een engels forum uit.
Iemand had de stabilisator van een felicia gemonteerd op zijn achteras. (standaard is de polo as een hele slappe as) en na montage van het ding, tilde zijn polotje het binnenste wiel op bij bochtjes, dus het ding werd er enorm scherper sturend van.
Ik kan weinig informatie vinden over de skoda felicia, dus vandaar dat ik hier terecht kom.
Hopelijk kunnen de leden hier me verder helpen met bv foto's van de achteras van een felicia en verdere dingen waar ik vragen over heb.
En het engelse forum kan ik niet meer vinden, dus diegene mailen had ik ook al bedacht.
Dus bij deze, hallo iedereen :D
 
welkom en succes met je zoektocht!

dank jullie wel.
Ik ga zo eens een topicje aanmaken, kijken of er wat fotos neergezet kunnen worden.
Heb het idee dat de achteras van een felicia heel erg veel op die van de polo lijkt.
in alle maten lijken ze redelijk op elkaar en VAG is natuurlijk heel erg van het modulaire gebruik van onderdelen.
Plus ik vind het leuk om de dingen op een andere manier te doen.
ga misschien zelfs OPEL remmen op mijn VW zetten :bloos:
 
Welkom , fijne wagens die polo's . Heb vroeger een '93 er coupe gehad . Super ding , het enigste wat ik had en met garantie verholpen was het tikken van de stoterstangen , oorzaak veel korte ritten.
Succes
 
Welkom op het forum. Geniet ervan. Hoop dat je de juiste as kunt vinden.

dank jullie wel voor het welkom.
Ik hoef trouwens niet de as te hebben, maar aleen de stabilisatie stang die op de achteras zou moeten zitten, maar heb nog geen idee hoe alles er uit ziet

Welkom , fijne wagens die polo's . Heb vroeger een '93 er coupe gehad . Super ding , het enigste wat ik had en met garantie verholpen was het tikken van de stoterstangen , oorzaak veel korte ritten.
Succes

dat vind ik bijzonder opmerkelijk.
Er is namelijk nooit een polo geweest met stoterstangen. :geek:
Kunnen het de hydraulische klepstoters geweest zijn?
Die kunnen naar verloop van tijd ook gaan tikken.
even de nokkenas eruit, stotertje vervangen, nieuwe olie erin en het getik moet weg zijn.
Ik hou van het analoge van mijn mijn polotje, enige electronica is het dashboardklokje :D
 
Laatst bewerkt:
dank iedereen voor de reacties.
Ik heb de goede man weten te vinden en heb een beetje zitten mailen met hem en ik heb een goed idee hoe hij het gedaan heeft, hij gebruikte er trouwens twee.
Nu ga ik een topicje aanmaken en wie weet waar we eindigen.
En anders word het slopen afbellen.
 

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Martijn, leuk dat er weer eens iemand met een heel andere reden binnen komt vallen. Het weggedrag (pootje optillen in de bocht) herken ik uit de beschrijving van mijn vrienden, hoe ik als tiener mijn eerste Golfje (Golf D uit '79) door een bocht stuurde: altijd een wieltje in de lucht, bij vaart minderen het achterste binnenwiel, bij gas geven het voorste binnenwiel.

De Felicia heeft nog maar zeer beperkte VW-invloeden, dus ik vermoed dat zaken niet zonder meer direct passen. Als je een beetje weet wat je zoekt, misschien een Felicia op de sloop zoeken, en kijken of je daar kunt vinden wat je zoekt? Op dit moment is dit de enige Felicia die ik op de sloop kan vinden.

Edit: ik vind ook nog een schadeauto, die dus in zijn geheel wordt verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan