Foam'en

Cordoba

Forumguru
Zwijndrecht Belgie ligt redelijk op de route Moerbeke-Zwijndrecht NL, als je tenminste over Antwerpen rijdt.
 

CDK

Forumguru
Afstand is geen probleem als je in een Skoda rijdt ;) elke kilometer is een feestje :)
 

Canon-Eye

Forumguru
tuintegels schoonmaken met zo'n terras reiniger
Op naturel betontegels of grindtegels e.d. gaat dat prima, maar kijk uit als je terras bestaat uit gekleurde tegels of stenen!
Ik heb zo'n ding precies één keer gebruikt op van die rood/zwart gemêleerde bestrating en mijn ervaring is dat mét het vuil ook een deel van het pigment uit de toplaag verdwijnt.
Het werd dus niet alleen schoner, maar ook bleker. Alleen zie je dat pas als de boel is opgedroogd... :mad:

Sindsdien prefereer ik ofwel de schoonmaakazijn, of zo'n anti-algenmiddeltje dat ik er met een vernevelaar overheen spuit.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
klopt inderdaad @Canon-Eye er zijn soorten tegels die zo'n coating hebben, ik heb gewone ordinaire 60x40 grindtegels en die zijn elk jaar zo groen als gras en knappen dan erg op na zo'n beertje me de hd reiniger.
 

turboturbo

Forumguru
Jongens; groene zeep! :dankje:
Ouderwetsch op je knietjes met een emmertje en oude afwasborstel :jaja:

(Terras)tegels houden niet van hogedruk reinigers, je maakt daarmee het oppervlak van de steen alleen maar ruwer waarna de boel alleen maar sneller vuil kan worden....
 

Canon-Eye

Forumguru
Jongens; groene zeep! :dankje:
Ouderwetsch op je knietjes met een emmertje en oude afwasborstel :jaja:
Dat deed ik vroegâh, op de niet-geglazuurde plavuizen in het keuken/eetbar gedeelte - met een stevige boender natuurlijk, niet met een afwasborstel...
En ná het boenen met een vet groenezeepsop de boel eerst bijna laten opdrogen zodat de bovenlaag verzadigd is met zeep (als bescherming tegen vlekken), daarna nog eenmaal een vochtige niet-pluizende dweil er overheen, dan kon-ie er weer weken tegen.

Maar die tijd is gelukkig geweest. We hebben er van geleerd: in ons nieuwe huis (36 jaar later) dus tegels genomen met glazuurlaag.
M'n knieën zijn ook niet meer zo soepel, hè... :nono:
 

smutzkanone

Forumguru
ik heb APC van meguirs ,maar poorboysworld e.d.heeft ze geloof ik ook.
Ik had 100 ml apc en 200 ml bilthammer foam op een volle WARME mengfles water ( warm water vermengt schijnbaar beter),en daar kwam echt een dikke lang plakkende schuimlaag van.
als jet terug rekent zal elke foambeurt een 1,5 a 2 euro aan middel kosten.Afhankelijk van welke foam je gebruikt.
Ik ga er ook waxvriendelijke foam bij kopen, dat foamen blijft gewoon leuk, plus dat je gewoon veel aanspraak krijgt van mensen die niet weten wat je aan het doen bent.dus als je ff snel je auto wil doen is het geen aanrader:D
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat is trouwens de invloed van dat "lang plakkende schuim" op je oprit en naaste omgeving?
  • Worden de stenen of tegels ook schoon en/of krijg je dan vlekken,
  • kunnen de plantjes erlangs er tegen,
  • kost het veel moeite en water om het weg te spuiten,
  • hoe (on)schadelijk is het voor het oppervlaktewater daar waar een gescheiden rioleringsstelsel (hemelwater versus huishoudelijk afvalwater) aanwezig is... (het regenwater gaat bij ons via een sloot, waar ook allerlei kikkers en zo in zitten - die hoeven van mij niet te gaan schuimbekken).
Zou ik eerst wel iets meer over willen weten alvorens hiermee aan de gang te gaan?
 

Joske

Forumguru
@Canon-Eye

jouw initiële reactie doet al vermoeden dat een foamgun zobiezo al niet bij jou in huis komt. ;)

ik vrees voor de biodegradability van zulke producten, dus voor jouw kikkertjes zal het vast niet zo gezond zijn.. alhoewel je hebt ook paarskleurige foams heb ik gelezen, misschien wel interessant voor als je beu gekeken bent op groene kikkertjes? :pieker:

:laugh:
 

smutzkanone

Forumguru
Ik heb er 2 "mengflessen"bij gekregen.1 van monello van ik dacht 700 ml met schaalverdeling,en 1 blanko fles van ik geloof 1 liter.Ik meet de hoeveelheid af in de monelle fles en giet het dan over in de al met warm water gevulde blanko fles ( anders schuimt het meteen de fles uit).
Vlekken op de intir heb ik nog niet gezien,maar ik heb vrij donker/bont straatwerk,het kan best zijn dat het op zwarte tegels ofzo vlekken geeft.En voor het de planten zal het misschien ook niet goed zijn.
Ik zorg wel dat alle foam ook op de auto komt,zowieso vanwege de efficiëntie,maar de buurvrouw zit ook niet op een klodder foam in haar tuin te wachten.Als je eenmaal het faom eraf spuit en dus vermengd met water veranderd het schuim al snel in gewoon sop.dus is er weinig verschil met gewoon je auto wassen.Als je bang bent dat daar je planten schade van oplopen moet je of je inrit/tuin aanpassen ( heb ik dus gedaan) of je auto niet/ergens anders wassen.
 

Joske

Forumguru
ok, ben bijna mee :D

samengevat:

dus je hebt nodig: een foamgun, een mengfles, een APC en een foam. Dat je dan volgens bepaalde verhoudingen mengt afhankelijk van hoe vuil de wagen is.
Just? :)



@smutzkanone : de bovengenoemde verhoudingen die jij aangaf: 100ml APC en 200ml foam en dan 400 ml warm water? Voor een gewoon vervuilde wagen dan? Of als pre-wash dan?
 

CDK

Forumguru
Wat ik las op Carclean is dat er streepjes op die bijgeleverde foamfles staan, dan 200ml foam en naar keuze 100ml apc bijvullen en dat mengen/afvullen met warm water.
 
Bovenaan Onderaan