Fabia inruilen voor Citigo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pozor

Nieuw lid
Ik ben verleden week even bij de plaatselijke Skoda Dealer geweest. De auto van de zaak was toe aan onderhoud en tijdens deze onderhoudsbeurt heb ik een proefritje gemaakt in de Skoda Citigo en geloof het of niet, dit is mij eigenlijk best goed bevallen!

In de eerste instantie dacht ik dat ik er amper in zou passen (ben ruim 2 meter) maar dat viel best nog al wat mee. Ook het stuur, wat niet in hoogte verstelbaar is(?) zat eigenlijk op de juiste plek. Ik was ook even zo eigenwijs om boodschappen te gaan doen met de Citigo (ach als je hem dan toch mag meenemen) en eigenlijk paste alles in het opzich best nog wel ruime kofferbakje. Ook het rijden van de Citigo zelf viel reuze mee! Oke, het is dan wel geen Fabia Combi, maar hij lag echt prettig op de weg en het kleine motortje is stukken stiller dan de motor die ik in de Fabia heb liggen. Al met al een leuk autotje maar ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak.

Ik gebruik mijn privé auto eigenlijk alleen voor de wat kortere ritjes en als ik ga kamperen. Zeg maar woon / werk verkeer. Ik heb niet echt bepaalde verwachtingen van een auto. Hij moet mij gewoon van A naar B brengen en vervolgens weer terug naar A. Het zou ook mooi zijn als hij niet al te veel parkeer ruimte in neemt want parkeren in Praag is erger dan parkeren in Amsterdam (met name in het centrum). Waar ik mij wel een beetje zorgen om maak is dat het autotje een kleine motor heeft en als ik ga kamperen, doe ik dit meestal in de bergen (hond, tentje, slaapzak, eten en drinken enz mee). Komt dit autotje wel met een normale snelheid tegen de berg op of krijg je het zelfde als met de Aygo / C1 / 107, een hoop herrie, een hoog verbruik en zeer weinig resultaat?

Wat zouden jullie doen. Inruilen of niet?
 

Fabia

† In Memoriam
Lastig om te bepalen achter een pc. Met welke motor heb je gereden? Het hangt m.i. ook af van de inruilprijs van je Fabia.
 

Hetzer

Forumguru
Met hoeveel ben je, heb je kinderen??
Als je alleen bent of met z'n tweetjes is zo'n Citigo meer dan genoeg.
En wat voor Fabia heb je ?? een 1 of een 2 ?? als je de eerste hebt dan is de Citigo natuurlijk wel een stuk modernere auto en een stuk voorwaarts.
 

Canon-Eye

Forumguru
en als ik ga kamperen
Dán is het wel belangrijk dat jouw hele kampeer-/vakantiehandel erin past, want anders moet er weer een karretje mee (snelheid) of een dakkoffer op (brandstof).

Precies dit was één reden om voor de Fabia Combi te kiezen (onze tent en alle toebehoren vragen aardig wat ruimte). De tweede reden was, dat ik nog wel eens bij de bouwmarkt moet zijn voor een stukkie plaat of een eindje hout - en toen bleek zelfs de Fabia Hatchback zo af en toe toch nèt te klein...
 

pozor

Nieuw lid
Fabia
Lastig om te bepalen achter een pc. Met welke motor heb je gereden? Het hangt m.i. ook af van de inruilprijs van je Fabia.
Ik heb met de 44 KW uitvoering gereden. Ik krijg omgerekend iets meer dan 3500 EUR voor de Fabia terug en de Citigo zoals ik hem wil kost 7100 EUR mits ik hem in Euro's en contant betaal. Dit klinkt voor de Nederlander misschien vreemd, maar in Tsjechië kan je als ondernemer beter Euro's dan Kronen aannemen omdat de Euro veel meer waard is als je hem op de juiste plaatsen inwisseld voor Kronen.

Hetzer
Met hoeveel ben je, heb je kinderen??
Als je alleen bent of met z'n tweetjes is zo'n Citigo meer dan genoeg.
En wat voor Fabia heb je ?? een 1 of een 2 ?? als je de eerste hebt dan is de Citigo natuurlijk wel een stuk modernere auto en een stuk voorwaarts.

We zijn met zijn 2en en de hond. Vrouwlief gebruikt de auto alleen om boodschappen te doen of wanneer ze wat verder weg moet. Het openbaar vervoer is hier SPOT goedkoop. Voor 1 Euro maak je een trein rit van meer dan 30 KM. Daar kan geen auto tegen op. Mijn huidige Fabia komt uit 9/2006 en heb hem als occasion aangeschaft.

Canon-Eye

Dán is het wel belangrijk dat jouw hele kampeer-/vakantiehandel erin past, want anders moet er weer een karretje mee (snelheid) of een dakkoffer op (brandstof).

Precies dit was één reden om voor de Fabia Combi te kiezen (onze tent en alle toebehoren vragen aardig wat ruimte). De tweede reden was, dat ik nog wel eens bij de bouwmarkt moet zijn voor een stukkie plaat of een eindje hout - en toen bleek zelfs de Fabia Hatchback zo af en toe toch nèt te klein...

Ja, je hebt kamperen en kamperen :-P Ik ga dus letterlijk en figuurlijk de bergen in en mij zie je de komende 2 weken ook niet meer terug. Ik neem alleen mee wat ik kan dragen dus dat houd op met 1 grote "plunjezak" zeg maar. DIt zou opzich samen met de hond prima op de achterbank passen. Ik vraag me alleen af of het 44KW motortje niet te licht is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vraag me alleen af of het 44KW motortje niet te licht is
Ach, 't lijkt me ook niet zo'n zware auto.
Die komt heus wel boven (behalve misschien als je een St.Bernard wilt gaan trainen :) - dát gewicht ga je voelen...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan