Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

EdK

Forumguru
Geen manual ......

Heeft een PDF
Zelfs en nieuwe printer.....of waren het er twee ??
En dan geen papier om het uit te printen....:deuk::deuk::deuk:

en dan te bedenken dat een pak paier net zo duur is als een fles spiritus......:deuk::deuk::deuk::deuk::deuk:


















:dankje::dankje::dankje::banghead::banghead::banghead:

:cheers::cheers:
 

Ron467

Actief lid
Daar dit zo een lekker algemeen draadje is, gooi ik het hier ook maar in:
Ik vindt bijna alles van de Fabia III beter en mooier dan de II behalve de PDS achter (3 ipv vier sensoren, waardoor extra problemen trekhaak?) en die achterlijk grote hendel voor de stuurwiel verstelling (het was zo mooi onopvallend).
 

Ronbe

Senior Member
@Ron467. Zo zijn er nog wel meer dingen wegbezuinigd tov de Fabia 2. Neem bevoorbeeld het kunstof voetstuk naast het koppelingspedaal wat verdwenen is, het opbergvakje links naast het stuur onder de lichtknop en het plastic van het dashbord wat harder is als dat van de Fabia 2.
Maar al met al is de wagen technisch en qua looks er een stuk beter op geworden, en ook een heel stuk duurder......
 

Racebluetje

Senior Member
Dit is onze eerste Skoda we hebben de laatste jaren altijd Seat gereden ( Ibiza en nu 2 mii"s) vonden de fabia 2 altijd een beetje duf en oudbollig ( sorry :bloos:) maar de nieuwe fabia combi 3 is echt wel flitsend geworden :yeehaa:en omdat we toch 1 grotere auto er bij wilden zijn we er voor gegaan.
Goed werk verricht Skoda ontwerpers denk dat de nieuwe skoda fabia 3 ook bij het jongere publiek de aandacht trekt.
 

laagvlieger

Forumguru
@Ron467. Zo zijn er nog wel meer dingen wegbezuinigd tov de Fabia 2. Neem bevoorbeeld het kunstof voetstuk naast het koppelingspedaal wat verdwenen is, het opbergvakje links naast het stuur onder de lichtknop en het plastic van het dashbord wat harder is als dat van de Fabia 2.
Maar al met al is de wagen technisch en qua looks er een stuk beter op geworden, en ook een heel stuk duurder......

Sterker nog: zaken die bij een Fabia 2 standaard waren op een ambition uitvoering, staan voor een Fabia 3 Ambition gewoon in de optielijst. En dan denk ik aan dakrails, opbergmodule, radio Swing en zelfs voor domme vloermatten moet je 50 euro neertellen.

Nieuwsgierig zoals ik ben, heb ik met de car configurator een nieuwe Fabia 3 Combi samengesteld, de uitrusting vergelijkbaar met mijn huidige Fabia 2. Het verschil is een duizelingwekkende 7.755 euro. En er was nog een lente-korting van 900 euro inbegrepen, dus eigenlijk is de meerprijs 8.655 euro. Je hebt dan inderdaad wel een mooiere auto, maar zo'n bedrag heb ik er in de verste verte niet voor over ... Mijn Fabia was dan wel een scherp geprijsd actiemodel, maar dan nog.
 

Altos

Banned
Prijstechnisch bekeken, als ik in de markt zou zijn voor een fabia klasse, niet gekeken naar ruimte (heb ik niet nodig) zou wachten op een nieuwe polo of nu een facelift polo kopen, ik vind de F3 qua interieur pas mooi als ie volledig aangekleed is, met kunsstof stuur enzo valt hij me tegen qua prijs. Het polo interieur vind ik dan mooier/beter in elkaar zitten. Nogmaals, dit is puur voor mij dan, een ieder zal zo zijn/haar eigen wensen hebben.
 

Ron467

Actief lid
Nieuwsgierig zoals ik ben, heb ik met de car configurator een nieuwe Fabia 3 Combi samengesteld, de uitrusting vergelijkbaar met mijn huidige Fabia 2. Het verschil is een duizelingwekkende 7.755 euro. En er was nog een lente-korting van 900 euro inbegrepen, dus eigenlijk is de meerprijs 8.655 euro. Je hebt dan inderdaad wel een mooiere auto, maar zo'n bedrag heb ik er in de verste verte niet voor over ... Mijn Fabia was dan wel een scherp geprijsd actiemodel, maar dan nog.

TJa.....mogelijk heb ik bij de vorige te veel betaald of nu relatief weinig, maar ik had zeg maar de duurste Fabia II met alles erop en er aan en nu weer de minst "goedkope" III met vergelijkbaar of meer opties en ik ben nu ca €1600,- meer kwijt dan > 4,5 jaar geleden en dat vindt ik met de geldontwaarding en de verbeteringen weer niet veel....

toch wel een ander bedrag dan jij schetst... :pieker:
 

Joske

Forumguru
Ik vermoed dat @laagvlieger omwille van zijn toen bekomen prijs (actiemodel zoals hij zelf aangeeft) het mss toch niet helemaal correct bekijkt :)

Ik had ook een einde-reeksmodel bij mijn F1 Combi 1.4TDI met opties die in 1 zin te beschrijven zijn, nl: radio-cd / airco / 8 luidsprekers en chroomelementen in interieur.. dat is het :pieker: maar daar heb ik dan ook "maar" 14.000 voor betaald in 2005.
oh en andere wielDEKSELS :laugh: (idd, geen lichtmetaal op de Faab ;) )
 

Hetzer

Forumguru
maar ik had zeg maar de duurste Fabia II met alles erop en er aan en nu weer :pieker:

Volgens mij was de duurste F2, de RS Combi, dit even voor de notulen..:D
De duurste F3 gaat daar overigens qua prijs overheen, dat terzijde
 

Racebluetje

Senior Member
Ik denk dat de prijs van jezelf afhangt hoeveel luxe je wilt hebben wij hebben alle opties op het panorama dak na vergelijk dat is met andere auto's in het B segment en je ziet dat de Skoda Fabia er toch redelijk uit komt voor zijn prijs je kunt de prijzen niet meer vergelijken met een aantal jaren geleden je moet gewoon kijken wat je een mooie auto vind en wat kwa prijs gelijkwaardig is anders moet je een kleinere auto kopen als je de prijs van een aantal jaren wil betalen want alle auto's in het B segment verschillen niet zoveel in prijs als je dezelfde opties hebt.;) of je moet natuurlijk Audi willen rijden

Tis maar net wat je wil.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan