Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Cordoba

Forumguru
wat ik me alleen afvraag bij het dashboard of de radio / media en niet navi scherm is opgebouwd dmv een DIN2 module met een afdekrand ?

Dit met achterliggende reden of deze verwijderd kan worden en er een een DIN2 navi alla Zenec bijvoorbeeld er ingezet kan worden ...

Eerlijk gezegd ben ik er ongezien van overtuigd dat het onderhuids een DIN2 apparaat is, of als ik er heel erg naast zit, een enkel DINs. De reden is simpel: Skoda/Vag is geen electronicafabrikant, en zal dus geen complete fabriek op willen zetten om de audio te fabriceren. Normaal gesproken, zijn alle audio/navi apparaten van welk automerk dan ook, gewoon een apparaat uit de kast bij een grote electronica-fabrikant. Zo'n electronica-fabrikant, doet de research & ontwikkeling voor zo'n apparaat, en smeert die kosten uit over de apparaten van zijn eigen merken, en over alle apparaten die ie voor derden maakt. Alleen ander frontje, en dergelijke en je hebt een apparaat voor automerk X, en de autofabrikant probeert de aanpassing zo te maken, dat de consument denkt dat ie niet om het automerk heen kan. In de jaren 90 kwam bijvoorbeeld Opel met 'eigen' radio's zonder display, het display zat al standaard gemonteerd op het dash van iedere Opel van die generatie. In werkelijkheid waren dit gewoon Philips radio's met een frontje zonder display, en een stekker aansluiting voor het display in de auto.
 

Altos

Banned
Volgens mij heb ik in de duitse configurator gezien dat er standaard geen radio in zit, zelfs de gewone (met vakje erboven) moet je apart aanvinken...lijkt me dan dus logisch dat er een gewone 1Din radio in geschoven kan worden...of er zonder radio ook al speakerdraden liggen weet ik niet.
 

AvB

Senior Member
Kijk eens even in bijgaande (Duitse) prijs/optielijst, pagina 05.

Alleen in de Active zit geen radio, meerprijs € 250 (Blues).

In de Ambition en Style zit standaard de Swing, met als optie de Bolero (€ 650 resp. € 220).
 

Bijlagen

  • Fabia_PuA_2014_10.pdf
    1.007,3 KB · Weergaven: 18

Hetzer

Forumguru

The new ŠKODA Fabia with MirrorLink™ and SmartGate technology
The completely redeveloped small car features an impressive design language, state-of-the-art technology, normally only found in higher vehicle classes, even more functionality and up to 17% more fuel efficiency. One highlight of the new Fabia is the ability to link the car to your smartphone using MirrorLink™ and SmartGate technology.
rgb_hatch_radio_wide_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.

The new ŠKODA Fabia
The new panoramic glass roof for pleasant ambient lighting in the car comes as an option for both body styles.
029_f_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.

The new ŠKODA Fabia
Front lights can be for the first time in Fabia equipped with LED day lights.
036_f_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Hetzer

Forumguru
The new ŠKODA Fabia
One of the many clever storage compartments – mobile phone holder.
045_f_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.

The new ŠKODA Fabia
1.4 TDI Engine.
1_4_TDI_f_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.

The new ŠKODA Fabia
KESSY (Keyless Entry Start and Exit SYstem), the automatic locking and starting system, is new to the ŠKODA Fabia. You can open and close the car without the keys in hand. The KESSY control unit will recognise the car’s key within a 1.5 metre radius. When the driver touches the handle on the door or the boot, the car automatically unlocks.
039_f_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.

The new ŠKODA Fabia
1.2 TSI (66 kW) engine power and torque characteristics.
12_66_f_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.

The new ŠKODA Fabia
1.2 TSI (81 kW) engine power and torque characteristics.
12_81_f_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.

The new ŠKODA Fabia Combi
Interior storage compartments.
FaC_tech_003_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.

The new ŠKODA Fabia
There are 5-speed manual and 7-speed automatic DSG transmissions available for the new Fabia.
044_f_jpg.jpg

For full access to Media portal please Sign In or Register.
 

krukas

Nieuw lid
Hoe kan je nou in deze tijd een auto zonder navigatiemogelijkheden op de markt zetten?
Ja er zit mirrorlink op. Maar dat werkt niet met meer dan de helft van de smartphones (waaronder iPhone). Zo probeert VAG je toch naar een Polo te drukken.
 

Altos

Banned
Nou, lees maar eens goed op diverse autofora van gebruikers die perse hun tomtom en dergelijke willen gebruiken. Ik vind het best een goeie zet van skoda, wel jammer dat nog niet alles werkt idd. Ben zelf zeer tevreden over de navigatie in de 03 (amundsen) en in de Citigo (garmin) maar er zijn zat mensen doe daar anders over denken. Ik ben wel benieuwd om Mirrorlink eens in het echt te testen.
 

krukas

Nieuw lid
Nee er is geen navigatie op te koop. Dus terug naar de tijd van de losse kastjes en losse draadjes........
 

Altos

Banned
Nee er is geen navigatie op te koop. Dus terug naar de tijd van de losse kastjes en losse draadjes........
Of draadloos mits je een compatibele (ligt mede aan de telefoon fabrikanten die niet altijd meteen mee inspringen) telefoon hebt, navigatie, muziek en telefoon in 1, zonder draadje en mag dus gewoon in de broekzak (of waar dan ook) blijven zitten. Dus helemaal terug in de tijd is het niet denk ik, wel begrijp ik dat je sceptisch bent.
 

krukas

Nieuw lid
Ik bedoel niet de dagrijverlichting. Op de polo kan je echte LED verlichting krijgen voor een flink bedragje extra.
 

krukas

Nieuw lid
Op de grote foto van het dashboard zie je geen knop navi of iets dergelijks. Wel een icon van een app: sygic car, dat is een navi app. Dit is dus vrijwel zeker via mirrorlink.
 

EdK

Forumguru
Tsja maar ik gebruik nog een baksteen met toetsen en geen smartfeun en nu heb ik dan wel een probleem natuurlijk.....
 

andrehj

Forumguru
Tsja maar ik gebruik nog een baksteen met toetsen en geen smartfeun en nu heb ik dan wel een probleem natuurlijk.....
Niet alleen jij. Slechts heel erg weinig telefoons ondersteunen mirrorlink nog, en dan werkt het ook nog lang niet storingsvrij.
Zelf heb ik bijvoorbeeld een 3 jaar oude Samsung Galaxy S2, en die ondersteunt het via Samsung niet, en ook niet via Cyanogenmod (het alternatieve OS wat ik er op draai).
 
Bovenaan Onderaan