Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

turboturbo

Forumguru
Ik vind die lijn die langs de flank van voor naar achter loopt, toch wel erg mooi gedaan.

Er komt trouwens geen RS wat ik gelezen had. De belangstelling / vraag voor een RS van de huidige generatie zou teveel zijn tegen gevallen, vandaar de keus.

En waarschijnlijk ook nog wel concurrentie binnen de VAG groep zoals hier ook al gesuggereerd is....
 

turboturbo

Forumguru
Haha is dat een met 'Dacia-pakket'? :D

Oftewel; het instap model. Die 1.0mpi motor ben ik trouwens best benieuwd naar.
De 1.0 EcoBoost van Ford bleken zeer fijne blokjes...
 

laagvlieger

Forumguru
Grappig dat basismodel. Ik denk wel dat de bumpers in koetswerkkleur komen, ook voor het basismodel, althans in NL en B. Handgrepen en zijspiegels niet, net zoals op de foto.

Er zijn al tests met de 1.0 mpi in de gefacelifte VW Polo. Een vergelijk met de basis-Polo 1.2 60pk uit 2009 en de 1.0 60 pk uit 2014 tonen wel bijzondere verschillen. Zo is de nieuwe basis Polo 2.160 euro goedkoper, 0.6 seconden sneller in de sprint, 4 km/u hogere topsnelheid, 0.8 liter per 100 km zuiniger, 12 kg lichter en gek genoeg 13 Nm aan koppel minder. Het vermogen is hetzelfde, alleen geeft de 1.0 mpi het eerder af.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb gisteravond geen Fabia III gespot in Zwijndrecht. (ik was wel in een ander deel als waar Corné woont).

Bij Fabia blijft het toch gewoon combi, net als bij de O3? De auto lijkt overigens wel een slag groter dan de Fabia (toont in elk geval langer dan de huidige Fabia's)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Berry

Senior Member
Volgens mij worden de hatchback en de combi gelijk geïntroduceerd ,alleen is de combi later leverbaar
 

laagvlieger

Forumguru
In grote lijnen blijft het herkenbaar als de opvolger van de huidige Fabia Combi. Het ding staat ook hoog op z'n poten ...
 

Cordoba

Forumguru
Dat valt me overigens nu pas op:

achterportier van de HB en combi is verschillend!! De HB heeft de opgaande onderrand van het achterste driehoeksruitje in het portier, de combi heeft dat niet, maar die opgaande rand net voor de D-stijl. Als je een HB-achterportier in combi plaatst (bijv. na een schade), dan ziet dat er niet uit door de verstoring van de raamlijn, maar mogelijk dat ook de achterkant van het portier anders 'geplooid' is, waardoor ook het plaatwerk niet goed aansluit.:pieker:
 

turboturbo

Forumguru
Scherp opgemerkt @Cordoba !

Geheel volgens traditie bij de Fabia ziet de combi er (vooralsnog) iets bedaagder uit dan de hatchback (vind ik dan) als ik de foto's zo bekijk.... :)
 

Cordoba

Forumguru
@laagvlieger Bij de Fabia I is het zeker gelijk, en ik dacht eigenlijk dat dit bij de F-II ook zo was, ik ga het eens checken.

Zo te zien heb je gelijk laagvlieger, maar bij de F-II was het mij niet eerder opgevallen.:bloos:
Ik vraag me ook af of bij de Fabia II de vorm van het portier iets anders is (achterrand van het portier naast het raam, lijkt een iets andere hoek te hebben, waardoor het 'gat' van de deur dus anders van vorm zou zijn)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan