Fabia 4 aangekondigd

Canon-Eye

Forumguru
Dit oogt best aardig, maar ik ben ook wel benieuwd hoe hij er in het echt uit gaat zien.
Wat je op basis van de tekst zelf moet uitrekenen is het gegeven dat er van de F3 beduidend minder zijn verkocht dan van de 1 en de 2, namelijk "slechts" ca. 1,2 miljoen stuks tegen resp. ca. 1,8 en 1,7 miljoen.
 

EdK

Forumguru
MAARRRRrrrr op de octavia na wel het best verkochte model van Skoda...
En dat word vaak er vergeten....
 

Okki

Donateur
Als dat het interieur van de Arona is, dan is dat een flinke stap voorwaarts. Stuur (3 spaaks) mooier dan die 2 spaaks van Skoda.

Kanshebber voor mij...
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ze in de Fabia4 dan maar niet de armsteun van de Arona overnemen, want die zit (voor mij in elk geval) in de hoogste en voorste stand veel te laag en niet ver genoeg naar voren.
Ik heb er hooguit een minuut in 'proefgezeten', toen wist ik al dat ik dit zeker niet ga willen.
 

Cordoba

Forumguru
Wat mij opvalt bij de impressie van het F4 interieur is dat ook op de knoppen voor de stuurbediening flink bespaard is. Ander opvallend detail de handrem staat niet meer in het midden maar dichter tegen de bestuurdersstoel (ook in de rechtsgestuurde versie?) om blijkbaar ruimte te maken voor een bekerhouder (zie ik ook op de Seatfoto van @ertromp )

Wat ik me wel afvraag is wat er met de Scala gaat gebeuren als de Fabia en de Scala zo'n beetje dezelfde grootte krijgen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Wat ik me wel afvraag is wat er met de Scala gaat gebeuren als de Fabia en de Scala zo'n beetje dezelfde grootte krijgen.

Klopt, want er is nú pas wat reclame voor de Scala op de TV, terwijl het model al haar 3e jaar ingaat.
Is er sprake van kannibalisme binnen de VAG groep want de Audi A3 wordt wel veel verkocht.

De bekerhouder naast de handrem, is dat ook niet bij de Scala het geval?

grtsss
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Ik zie bijna dubbel als ik naar het interieur van mijn Scala kijk ;). De buitenste ventilatieroosters zijn rond, maar dan heb je de grootste verschillen wel gehad.

Zo te zien krijgt de Fabia ook het Amundsen systeem uit de Scala en dezelfde climatronic bediening (nu dus ook gescheiden voor het eerst). Verder zitten er wat knoppen naast de bak, die zitten bij de Scala ervoor. Op basis van de schetsen wordt dit wel een net interieur. Ik ben benieuwd naar de afwerking, of specifiek: het materiaalgebruik.

210429-skoda-fabias-interior-1920x1024-jpg.88931
interieur.ashx


Ten aanzien van kannibalisme zal het waarschijnlijk nog meevallen. Dit heeft Autoweek onlangs gepubliceerd:

Fabia versus Scala en Kamiq
Hoe de Fabia en de Scala zich straks tot elkaar verhouden? Min of meer op dezelfde wijze als nu. De Scala is met zijn wagenlengte van 4,36 meter en wielbasis van 2,65 meter een stuk groter dan de 4,05 meter lange (wielbasis, 2,55 meter) nieuwe Fabia. Het prijsverschil tussen de Fabia en Scala bedraagt nu 4 mille. Ongetwijfeld wordt dat verschil straks iets kleiner, maar verwacht niet dat de Fabia veel dichter tegen zijn ruimere broer aan gaat schurken.

Link: Nieuwe Skoda Fabia in definitieve vorm betrapt - AutoWeek.nl

De Fabia Combi zal straks een grote kofferbak hebben dan de Scala, maar de Scala meer ruimte op de achterbank. Voor de hatchback zal gelden dat dit voor beide iets kleiner is dan bij de Scala.
 

Tees

Donateur
Prima ontwerp wat mij betreft, zowel binnen als buiten. Al ben ik nog steeds benieuwd naar hoe de combi eruit gaat zien...
Ik heb alleen nooit begrepen waarom ze de Fabia HB, Combi én de Scala aanhouden. De Scala zit in allerhande zaken precies tussen de Fabia HB en Combi in, en het design is nu ook vrijwel identiek. Eigenlijk is de Scala gewoon een Fabia half-combi :tegek:
 

DaveW

Forumguru
Hoe verschillen de VW Polo en de Skoda Fabia op technisch vlak? Amper vermoed ik?
Aan de buitenzijde van op de zijkant gekeken vind ik (dus puur subjectief) dat ze visueel / estetsich ook steeds meer op elkaar gaan lijken.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Als de Scala een wegklapbare zitting + rug achter zou hebben zou ik blij geweest zijn.
Zou dan de Fab nog nodig zijn geweest????
Of de Scala? Dus 1 model minder.

Grtss
 

Canon-Eye

Forumguru
Voorlopig geef ik toch de voorkeur aan een echte combi, mét dakrails, want die zijn op de Scala Spaceback niet leverbaar.
Die heb ik wel nodig, want mijn kajak is dik 5 meter lang dus die gaat zelfs in een Superb Combi echt nooit passen :pardon: (en die vind ik sowieso véél te groot en te duur voor ons gebruik).
 

Canon-Eye

Forumguru
prima uitvlucht om met een Superb te rijden
Als je dat nou echt wilt, misschien wel.
Maar nodig is het niet, want op de F2c paste hij ook al prima binnen de wettelijke voorschriften m.b.t. maximale overhang, net als op de eerder gereden F1c.

En voor een Superb combi heb ik sowieso geen uitvlucht nodig, want die wil ik helemaal niet...
Dat vond ik al toen ik hem in 2009 voor het eerst in de showroom zag, wachtend op een servicebeurt van mijn toenmalige O2c: gewoon véél te groot. :pardon:
 

Rataplan

Forumguru
Ik vind het een mooie wagen geworden, een Polo met Škoda styling. Als er een potente versie RS versie zou komen kan dit weleens een leuke vervanger van de Up worden mochten we die in de praktijk tóch te klein gaan vinden.
 

Cordoba

Forumguru
De Fabia dus nu eindelijk ook met paraplu in het portier.
:mad:Ik zie dat ze ook de grill met 3 spijlen in afwijkende kleur van mij gekopieerd hebben.
 
Bovenaan Onderaan