F3 met Eibach veren

Rosinfield

† In Memoriam
Wat wonderlijk dat men hetzelfde onderstel bij dezelfde auto zo verschillend kan ervaren! Ik bedoel niet vergeleken met mij, want ik denk dat ik ook wel overwegend tevreden ben en dat is een F2. . Maar het is wel een totaal andere beleving van de F3 met Eibach dan wat Corné en Skodako aangeven. Ik ga bijna twijfelen, want het scheelt een hoop geld natuurlijk ;). Nee hoor, ik ga wel voor die SC, want dat lijkt me de meest ideale oplossing
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Ridley

Forumguru
Natuurlijk is het referentiekader anders bij iedereen. Ik ben nog steeds tevreden zoals al aangegeven, maar als ik het geld ervoor over zou hebben zou ik het wellicht ook doen. Echter wordt dat mij echt te gek.
 

Skodako

Senior Member
Soms ben je gewoon gewend om vooruit of achteruit in te parkeren zonder dat je ergens op moet letten.:maakmegek:
En met mijn oude F1 die overigens met zijn 75pk bij lange na niet op een dikke F1 leek kon ik gruwelijk makkelijk overal inparkeren ongeacht diverse obstakels of drempels.
Dus ik had helemaal een flinke overgang. :tegek:
 

ronald_j

Actief lid
@Skodako Wat heb jij er trouwens voor wielen onder zitten? Ik moet zeggen dat ik toch wel schrik van de negatieve berichten over comfort met de Eibachs. Ik woon zelf ook in Almere, dus ben wel bekend met het nodige aan drempelpesterij.
Op dit moment ga ik, als ik een beetje schuin over een drempel ga, wiebel wiebel er overheen.Als dat met de Eibachs verandert in KABENG! dan ben ik niet veel verder. Maar ik heb wel de standaard 15 inch wielen. Ik hoop dat dat ook iets uitmaakt? En als ik het goed begrijp reageert de F2 beter op de Eibachs dan de F3. Kan iemand dat bevestigen?
 

Skodako

Senior Member
:thumbsup:Hallo @ronald_j , er zitten 17" velgjes onder mijn prachtige bolide. :yeehaa:
En ik heb vele auto's versleten en zelfs kartracing gedaan en zodoende best wat persoonlijke ervaring omtrend verlaging etc
;)
Schuin over de drempel..dat zie ik ook vaak in de stad idd
Eibach presteert al in samenwerking met de oem dempers veel beter qua wegligging.
Maar het is wel wat anders als je geconfronteerd word met stoepjes, steile drempels of kuilen.
Het bochtenwerk is echt al veel beter en vandaar dat ik de bilstein dempers wilde laten monteren zodat ik niet meer die klap zou ervaren die ik momenteel al snel krijg. Dit had dus echt een testcase geworden terwijl ik zowieso al weet dat de kw streetcomfort echt het beste is tot nu toe.
Maar ik hou van experimenteren alleen moet het budget het ook toelaten. :thumbsup:
 

Rosinfield

† In Memoriam
En ik dub rustig verder. Nieuw idee: Eibach Pro Street S schroefset. Wat goedkoper. Niet in hardheid instelbaar. Dat vind ik op zich geen probleem, omdat ik de Eibachs op zich prima vind qua hardheid. En deze set heeft KW dempers. Denk dat het wel eens een goede oplossing voor me zou kunnen zijn
 

EdK

Forumguru
ZOu stoppen met dubben !!
Gewoon eerst lekker wachten tot die voor de deur staat.
Dan eerst nadat je wat KM erop hebt staan eerst naar TVS, en dan heb je pas een goede indruk dat die standaard veren eigenlijk best goed zijn !!!

En indien niet...... tsja dan ken je altijd nog 1000 eurie gaan uitgeven....:pieker::jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vrees dat ik dat niet zal vinden; ben nu Eibach gewend he. En niets ten nadele van TVS, maar ik heb een ander huismerk ;)
 

Skodako

Senior Member
Dit was mijn bedoeling @Rosinfield een Eibach Bilstein pro kit, leek mij een goede combi maar helaas niet bekend wanneer de Bilstein dempers weer leverbaar zijn.:maakmegek:
 

Skodako

Senior Member
Ja, ik las het idd en ben benieuwd naar de prijs. :)
Ik heb trouwens nog niets gelezen over onderhoud aan de schroefset. :lezen:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als je googelt op Eibach Pro Street S en KW dempers zie je het op veel fora genoemd
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan