Even voorstellen

Tupel

Lid
Bij deze stel ik mij even voor. Ik ben Richard en woon en werk (als software ontwikkelaar) in Waddinxveen.

Ik heb sinds februari samen met mijn vrouw een prachtige zoon (Gijs) gekregen. We hebben 9 jaar in een Seat Ibiza Cupra gereden met heel veel plezier, maar een Maxi-Cosi achterin een driedeurs auto zetten met een zoontje erin die steeds zwaarder wordt... dat begon ons onze rug te kosten. Daarnaast al die spullen die je met zo'n kleintje als snel mee moet/wilt nemen... tijd dus voor een andere auto.

Sinds juni hebben wij dus een Skoda Octavia II Combi 1.8TSI gekocht uit 2009 (facelift model) met net aan 100k op de teller. Op de groei gekocht en de ruimte bevalt ons prima. De auto heeft gelukkig nog aardig wat pit (want daar waren we zo aan gewend met onze vorige bolide).

Ik hoop nog lang plezier te hebben van de Skoda (al staat deze nu alweer bij de garage helaas, verbruikt namelijk nogal wat olie en stottert bij het gas geven in hogere versnellingen bij lage toeren, maar dat terzijde).

Ik ben altijd lid geweest van Seat fora en daarvoor van een Peugeot forum (heb een 306xsi gehad voor de Cupra) en ik ben er voornamelijk te vinden voor informatie over de auto.

Toekomst plannen
  • Voor de zomer wil ik een setje 17 of 18 inch gaan aanschaffen
  • Huidige setje 15 inch (of 16, weet ik even niet uit mijn hoofd) komen winterbanden op deze winter
  • Achterlicht rechts en derde remlicht vervangen (beschadigd)
  • Misschien nog chiptuning
  • Genieten van de ruimte :)
 

Antera

Donateur
Van harte welkom op dit gezellig en informatieve forum. de plannen zien er goed uit en zijn benieuwd naar de vorderingen
 

CDK

Forumguru
Van harte welkom en bedankt voor je intro!
Spijtig van de problemen die je momenteel hebt, hopelijk is het niet zo erg als bij @Octavia32, zijn 1.8 TSI moest vervangen worden voor een nieuw excemplaar....
 

Tupel

Lid
Dank voor de reacties en het warme welkom.

Even een update over de problemen (hoort wellicht niet in dit topic thuis, maar een nieuwe aanmaken is ook zowat, maar mocht dit wel de bedoeling zijn, hoor ik dat graag en doe ik dat alsnog). Voor het stotteren hebben ze wat bougies vervangen en een bobine, maar dit mocht niet baten. Verder is er gekeken naar wat vervuiling hier en daar, maar dat viel mee. Binnenkort gaat de auto naar de Skoda dealer om de software er opnieuw op te zetten (gelukkig is de auto nog niet gechipt dus). Mocht dit niet werken zullen ze verder kijken en moeten eventueel nokkenassen versteld worden etc.

Voor wat betreft het olieverbruik is er een meting gestart. Olie is gewogen en we moeten nu na 1000km rijden weer terug komen en dan gaan ze kijken of het olie verbruik binnen de opgegeven waarden van de fabrikant liggen. Ik heb vernomen dat dit zomaar 1 liter per 1000km mag zijn wat ik zelf nogal aan de hoge kant vind liggen. Bij mijn vorige auto's was het olie verbruik namelijk nihil... We wachten af.
 

Desperado

Forumguru
(hoort wellicht niet in dit topic thuis, maar een nieuwe aanmaken is ook zowat, maar mocht dit wel de bedoeling zijn, hoor ik dat graag en doe ik dat alsnog)
Beter wel doen, is makkelijker terug te vinden en hoort idd niet hier. :lezen:
 
Bovenaan Onderaan