Ervaringen Skoda De Waal in Tiel / Gorinchem

Texas25

Actief lid
Om ff bij Autogroep de Waal te blijven. Al die mensen die daar werken zijn super beleeft, maar niets maar dan ook niets kan extra. Bij de aankoop van een "volle" O3 HB DGS, zelfs geen croom stripje kan eraf. Als je ergens een auto besteld dat is iedergeval altijd wel iets vanuit de dealer om het feestje compleet te maken. Maar de Waal is laten ik maar zeggen erg zuinig.
 

Spierings

Forumguru
Het is tegenwoordig een normale gang van zaken om de restwaarde te laten bepalen via het internet. Meerdere handelaren bedrijven kunnen dan bieden. Hoogste bod is dan de inruilwaarde en daarvoor is de bieder ook de koper. Daarom moet de wagen ook uitgebreid of de foto en uitvoerig beschreven worden....
Bij mijn oude baas gebeurde dit met name bij vreemde en oudere auto's..

Maar het kan toch ook zo zijn dat de foto's voor intern gebruik zijn. Mocht de koop doorgaan hebben ze foto's en mocht er bij aflevering iets niet kloppen aan de inruil hebben ze altijd nog foto's ter controle.
Je wilt niet weten hoe vaak ze je als groot autobedrijf willen naaien met schades die er al bij taxatie op zaten of schades die er nog niet opzaten bij het brengen van een beurt... bij mijn oude baas minimaal 1 in de week:cry:


Mijn inziens gewoon een gebrek aan communicatie, maar wat verwacht je zelf als je je sleutels afgeeft?? Dat ze die mee nemen om te kijken of de afstandsbediening werkt ;)
Het is ook aan jou om aan te geven wat je wel en niet wilt..

Natuurlijk willen ze bij een offerte de binnenkant en het boekje zien...
 

StefanN

Forumguru
Dat kan de verkoper ook even melden dat ie dat wil doen...
Ts kwam volgens mij alleen maar even kijken

groet Stefan
 

peperskoda

Forumguru
@Spierings Een autobedrijf mag natuurlijk best uitgebreid een inruilauto bekijken, maar zodra hij/zij daar foto's van wil maken vind ik toch echt dat ze dat eerst aan je behoren te vragen.
Ik ben 1 van die kopers die duidelijk aangeeft dat ik het niet waardeer dat er met mijn auto geshopt wordt langs de diverse handelskanalen, dat heeft namelijk een duidelijk herleidbare invloed op de prijs is mijn ervaring. Ik roep dan altijd iets over deskundigheid en bekwaamheid........
 

EdK

Forumguru
Een goede verkoper weet wat een inruil wagen financieel doet op de markt.
En heeft hij zeker geen derde bij nodig, bij twijfel kan hij altijd met een collega verkoper / monteur de staat en dus waarde bepalen.
En als de dealer er uiteindelijk op moet toeleggen omdat hij mij een te hoog bod heeft gegeven is dat zijn risico !

Wat hier gebeurd is dat meneer (verkoper) gaat shoppen met een wagen die nog niet eens zijn eigendom is.
En mij het laagste bod geeft wat daar uitkomt en zelf verkoopt aan de hoogste bieder....

Gelukkig kom ik bij een dealer die nog kennis van zaken heeft en zelf de prijs kan bepalen...
 

AdB

Senior Member
Als ik mijn sleutels afgeef ga ik er van uit dat de verkoper mijn auto ook even van binnen wil bekijken en de km-stand wil controleren. En ja, hij mag hem zelfs ook best even starten om te luisteren hoe de motor klinkt. In dat vertrouwen liet ik hem gaan en bleef ik in eerste instantie 'discreet' even binnen bij mijn kopje koffie. Maar zomaar foto's maken en in mijn dashboardkastje zoeken naar de autopapieren en daar vervolgens ook een foto van maken, dat doe je niet zonder toestemming. Dat blijf ik zeer vrijpostig, ja zelfs zeer ongepast vinden.
 

Cordoba

Forumguru
@AdB Zoals AutoKar het doet is in principe goed, maar daar moet je wel de toestemming voor hebben van de medewerkers. Ook op mijn werk worden af en toe foto's gemaakt, en vóór publicatie moet daar eerst toestemming voor zijn van de personen op de foto (zowel medewerkers als klanten als eventueel anderen op een foto). In het geval van AutoKar is dan ook nog de complete naam van de medewerker bekend (achternaam zit in het emailadres) waardoor bijvoorbeeld ook op facebook naar deze personen en hun persoonlijke vrienden en familie kan worden gezocht. Zeker in geval van meningsverschillen tussen klanten en de garage lijkt me dat niet wenselijk.

Wat het gedrag van de verkoper betreft: checken km-stand e.d. lijkt mij vrij normaal en een plausibele reden om de sleutel te vragen, starten en enkele tientallen meters rijden om even de koppeling te checken is ook geen probleem als dat vóóraf wordt gevraagd, maar ongevraagd gaan zitten neuzen lijkt me ongepast. In geval van een onderhoudsbeurt die afgetekend moet worden in het boekje kan ik het me wel voorstellen, maar dat ligt toch wel anders dan in dit geval.
 

AdB

Senior Member
Gelukkig zaten er geen dingen in mijn dashboardkastje waarvoor ik mij zou moeten schamen whahahaha...
 

Spierings

Forumguru
@EdK een goede verkoper kan ook de hele markt niet weten met alle modellen, opties, etc.welke er tegenwoordig zijn. Deze moeten vaak ook research doen.. dit hangt natuurlijk ook van de grote van het bedrijf af. Als je met de baas te maken hebt of een verkoper onder aan de rij die met andermans geld handeld maakt veel verschil... Maar het werkt vaak wel op die manier van aanbieden bij grotere dealers (bij oude en vreemde auto's die ze zelf ook niet willen hebben)

Keur het ook niet goed maar het ligt in mijn ogen aan beide partijen... als je al jaren bij dezelfde komt is het anders dan als je een vreemde verkoper treft. Dan geef ik niet zomaar mijn sleutels af terwijl ik aan de koffie zit.. dan ga ik mee!!
 

skodaroomy

Actief lid
Als ik mijn auto laat taxeren voor een inruilwaarde loop ik altijd mee. Op deze manier kan je bij de auto ook nog communiceren over bepaalde dingen van de auto en je weet wat er gebeurd.
 

EdK

Forumguru
Als je met de baas te maken hebt of een verkoper onder aan de rij die met andermans geld handeld maakt veel verschil...
Het verschil bij mijn dealer hierin was dat de junior verkoper een prijs maakte op inlever en nieuw en daarna zijn goedkeuring moest vragen bij zijn meerdere ( in dit geval toendertijd ook de eigenaar )
Die hem aanpaste cq goedkeurde en daarna pas terug kwam bij mij.

Ben met de junior verkoper bij mijn in te leveren wagen langsgelopen , even open gemaakt zodat hij staat van binnen kon bekijken en de motor even gestart en laten draaien.

En mbt foto's maken van onderhoudsboekje is ook grote boelshit...
Alles is op interpret te achterhalen
RDW site geeft al genoeg aan...

Nee het verhaal an de TS over de verkoper is gewoon onbeschofte manier van met je klanten omgaan !! Niet meer en niet minder.........
 

AdB

Senior Member
Naar aanleiding van dit topic dat alweer drie weken geleden door mij is gepost: diegenen die benieuwd zijn of er vanuit De Waal Autogroep uit Gorinchem nog gereageerd is op mijn mail: niets meer van vernomen. Ik had een excuus verwacht o.i.d. maar kennelijk vinden ze hun handelswijze de normaalste zaak van de wereld. U bent bij deze gewaarschuwd. :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind dat ouwe systeem van een afsluitbaar dashboardkastje nog niet zo gek, in combinatie met een speciale garagesleutel waarmee de monteur alles kan doen wat technisch nodig is, mar nou juist niet het kastje openmaken.
Bij gebrek daaraan zou ik inderdaad niet de sleutel afgeven, maar met de verkoper meelopen en hem oo de vingers blijven kijken. En als hij het boekje wil zien, dan geef? Ik hem dat zelf welin de hand - hij zou echt niet de kans krijgen om in het dashboardkastje te gaan rommelen, of in de aparte bergvakken in de koffer.
 

ertromp

Forumguru
Die verkoper had gewoon zijn RDW database kunnen raadplegen en dan kunnen zien de momenten wanneer de auto in een RDW aangesloten garage is geweest en kan dan ook de momenten zien waarop APK gekeurd is.
Toont weinig professionaliteit die verkoper door niet eerst in overleg te gaan c.q. de vraag uit te zetten om gegevens te raadplegen
 

Skoda79

Senior Member
Kuch kuch, stoffig topic :tongue:

Na een paar maal contact gehad te hebben en er langs te zijn geweest voor een bandenwissel bij de Waal in Zaltbommel, besloten om daar vooral niet meer heen te gaan. Omdat ik tussen Zaltbommel en Tiel woon er voor gekozen om in Tiel bij de Waal lang te gaan, moet zeggen dat dat tot op heden goed bevalt.

Moet wel zeggen dat het een lease auto betreft, anders kwam ik sowieso niet bij een dealer.
 
Bovenaan Onderaan