Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Tees

Donateur
Ik bedenk me nu trouwens dat de nieuwste auto's ook al enige tijd met OBDeleven aangepast kunnen worden. Als de one-click-apps niet werken kan je een support ticket aanmaken bij ze.
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Maakt het ding voor mij straks onbruikbaar.
Zuinig zijn met m’n credits dus..
Nieuwe credits kopen kan ook altijd he. De meeste apps zijn maar 10 credits (omgerekend 2,50 euro). Vind ik niet duur voor (soms) best grote wijzigingen.

Bovendien, als je naar iemand gaat die kan long coden betaal je in principe ook voor zijn skills.

Ik ben nog steeds tevreden gebruiker voor 2 auto's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Antera

Donateur
Nieuwe auto's hebben inderdaad een FSD beveiliging op sommige module's. Deze zal je eerst moeten uitzetten alvorens je deze modules kan coderen. Daarom zal het niet lukken bij je vrees ik. En inlogcodes werken nog op een paar modules.

PS de apps werkt soms niet goed en geven problemen die je niet meer terug kan zetten. Dus handmatig coderen is aan te raden
 
Heb het bij de Enyaq van het werk idd vrijgeschakeld, middels een google authenticator app. Het was even pielen hoe dit nou precies te activeren maar het is me gelukt. Met iOS overigens..
 

Ton250

Lid
Goedendag allemaal

Ik ben eigenlijk opzoek naar wat ik allemaal kan veranderen met de ODB om op deze manier de auto te personaliseren.
Het zij zelf te doen of te laten door iemand met verstand
 

hemi24

Forumguru
Als je maar zorgt dat je de bestaande configuratie weet vast te leggen, zodat je terug kunt naar de basis, dan heb je al een belangrijke stap gezet!

Mogelijkheden zijn o.a. OBD11 of VCDS.
 

Wullum

Actief lid
En dat laatste doet OBD11 vaak niet goed :dankje:
Schopje omhoog voor het backup-restore thema:
bij mij waren na een dealerbezoek met mijn O3FL ivm 50K kilometers plotseling alle wijzigingen die ik er via OBDeleven Apps had ingekrikt weer terug naar factory defaults gezet. Ook wat standaard features zoals de ambiente verlichting in de deuren stonden weer standaard (wit ipv groen), dat had mij al achterdochtig moeten laten worden.
Ik verdenk een ingespeelde software update ervan dat alles keihard terug naar default wordt gezet.
Alleen Needle Sweep heeft dit overleefd, dat werkte nog ! ? ! ? ! ?
Totaal 15 wijzigingen teruggezet.
Rapid van mijn vrouw idem dito, daar 5 Apps teruggezet.
Dealer's reactie: "Hä? Was meinen Sie?" (jaja duitse dealer, ik woon in Duitsland).

Als ik dat via Apps weer moet aanpassen na elke 2 onderhoudsbeurten kost me dat telkens 200 Credits. Duur grapje, uitgaande van pakweg €22,50 per 100 Credits .
Als ik dat gebackupt zou hebben, kan ik met een restore de aanpassingen weer herstellen? Of geeft dat meer nadelen dan voordelen? Het was mij al opgevallen dat diverse Apps nu een andere omschrijving hebben, mogelijk softewarereversie gerelateerde veranderingen waardoor een restore niet gaat werken...

Iemand vergelijkbare ervaringen?
 

Antera

Donateur
Kan je daar weinig over zeggen of dat kan

1 ding weet ik wel. Ik codeer alles voor € 30 en je krijgt de garantie dat als door updates het verwijderd word ik het kosteloos weer terug zet.

Daarnaast kan na een update wel wat zaken veranderen dus een backup is ook dan een gok
 

Agent327

Forumguru
Heb 2 jaar gelden de OBDeleven pro versie als cadeautje gekregen. Heb inmiddels binnen de familiekring er aardig wat zaken succesvol mee geregeld. Nu ben ik van plan om de injectoren van mijn 2012 Superb 2.0 TDI te vervangen en heb inmiddels begrepen dat ik deze opnieuw moet inlezen. Hebt behoorlijk wat speurwerk op de diverse nationale en internationale forums verricht maar kan nergens vinden hoe dit gedaan kan worden met OBDeleven. Via VCDS lijkt het me een peulenschil. Het lijkt me dan ook dat het met OBDeleven een makkie moet zijn.
Is er iemand hier die ervaring heeft met het opnieuw inlezen van injectoren met OBDeleven?
 

LaFaab

Lid
Ik heb een aantal aanpassingen met ODB Eleven succesvol doorgevoerd.
Het enige wat met geen mogelijkheid lukt is Nawissen/Tränenwischen/Teardrop wiping.

Ik heb een Octavia 5E (2017) en heb wel de regensensor aanstaan. Ik lees op sommige fora dat de combinatie regensensor en nawissen niet werkt? Maar het lijken me onafhankelijke functies.

Zowel Frontscheibenwischer Tränenwischen als Adaptives Nachwischen zijn geactiveerd. Wat moet er nog meer aanstaan om dit te laten werken?

Ik werd altijd autistisch blij in m’n Fabia I wanneer die vertraagde wisser nog wat laatste waterdruppels van m’n voorruit veegde na het schoonmaken van de ruit. Tot mijn schrik in een veel nieuwere auto stond dit niet ingeschakeld!
 

Wullum

Actief lid
+++OPGELOST+++

Ehhh, dit is maf...
Met OBDeleven een aantal verlichtingsinstellingen in mijn 2022 Superb 3V aangepast, waarna nu mijn 3e remlicht mee oplicht als de richtingaanwijzers/alarmlicht ingeschakeld worden... als ik richting aangeef stampt achteropkomend verkeer geschrokken op de rem nu...
Het remlicht brandt zolang de richtingaanwijzer aan staat constant...

Apps die ik heb ingespeeld die iets met de achterlichten/remlichten doen:
- Scandinavian DRLs
- Third Brake Light when Trunk Open
- Turn Lights when Trunk Open
- Third Brake Light with Lock/Unlock
- Emergency Braking Lights
- Taillights w/Open Door
- Turn Signals with Position Lights

Ergens introduceert deze combinatie dus een conflict...
Tevens kan ik als gevolg ook niks meer aanpassen of corrigeren, OBDeleven geeft nu bij elke app "not supported"...
Geprobeerd met zowel een Android telefoon als een iPad, beide hetzelfde probleem...

Ik vrees nu dat ik ermee naar de dealer moet om alles naar Werkseinstellungen te laten terugzetten...

Of heeft hier iemand een idee hoe ik die patstelling kan doorbreken?

Het is een kwestie van tijd tot er eentje van de Rennleitung me aan de kant zet hiermee...

IMG_20230815_091049.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Dit is meteen de reden waarom de One-Click-Apps hier worden afgeraden. Je weet namelijk niet precies wat ze doen en of ze voor alle modellen wel doen wat ze moeten doen.
Ik gebruik ze zelf dan ook nooit, als ik iets wil aanpassen in die context dan gebruik ik long coding en/of adaptations.
 
Bovenaan Onderaan