Ervaring Skoda Mobiliteitsservice in Frankrijk

RogerS

Forumguru
De afgelopen 3 weken zijn wij met de auto en caravan op vakantie geweest in de Vogezen (Frankrijk), Aosta dal (Italië), Alps Maritiem (Frankrijk, de bergen boven Nice) en de Provence.

Afgelopen dinsdagavond gaf de auto de melding dat het niveau van de koelvloeistof te laag was? Dit niveau had ik nog voor vertrek gecontroleerd. Inderdaad deze stond ruim onder het min niveau, net nog een klein bodempje in het expansievat. Omdat wij nog een paar kilometer met de auto moesten rijden, het koelvloeistof maar bijgevuld met water. Op woensdagochtend was het niveau alweer wat lager. :shutup:

De dichtstbijzijnde dealer was 25 kilometer verderop in Avignon. Daarom maar eerste Skoda Mobiliteitsservice gebeld. Wat zij op dat moment konden betekenen was een afsleepdienst regelen. In overleg heb ik toen besloten om zelf met de Skoda naar Avignon te rijden met het verzoek of zij (telefonisch) kunnen helpen in de communicatie met de Skodadealer aldaar. Dat zou eventueel mogelijk kunnen zijn.

Ik kom de bij grote Skoda (& Suzuki) dealer aan en gelukkig kon de chef werkplaats ook wat Engels. Hij gaf aan dat ze wel even konden kijken wat er aan de hand was (waterpomp blijkt te lekken) maar dat reparatie op korte termijn niet mogelijk was. Pas eind volgende week zouden ze tijd hebben. :tegek: Hij gaf aan dat ik de auto wel kon achterlaten en dan via mijn reisverzekering vervangend vervoer zou kunnen regelen.

Ik weer Skoda Mobiliteitsservice gebeld met de vraag of zij konden bemiddelen bij de dealer dat deze, in mijn ogen relatief eenvoudige reparatie, toch niet deze week kon uitvoeren. Antwoord was: Nee dat is niet mogelijk.:tongue:

Gelukkig was het onderzoek gratis en ben toen weer met de Superb vertrokken. Ik heb toen maar 4 liter koelvloeistof bij een Supermarkt gekocht. Wij hebben toen de gok genomen om met de koelvloeistof lekkende en olie zuipende Superb de reis van 1000 kilometer naar thuis te doen. Halverwege heb ik een beetje koelvloeistof bijgevuld maar voor de rest is alles goed gegaan.

Bottom Line: Mobiliteitsservice van Skoda in Frankrijk stelt ook niets voor.
 

Kogamyata

Senior Member
EdK Het is natuurlijk weer 1 van je fratsen, die Fransen...! Maar ik heb er echt heel goede ervaringen mee. Vier x doorheen gefietst en 26 jaar auto, waarvan 22 met caravan. Zuid Rhone is wel wat moeilijker voor buitenlanders. Le Pen gebied. Verder zeer gastvrij.
 

EdK

Forumguru
Niets geen fratsen.

Door mijn Hobby heb ik velen Franse vrienden en vriendinnen.
Maar het blijven eigenheimers.
Wil er niet mee zeggen dat ik slechte ervaringen met ze heb, maar echt directe afspraken maken oid is gewoon niet mogelijk.
En in de internationale club die gevestigd was in frankrijk veel besprekingen gehad, en al had je alles op papier staan mbt afspraken, dan nog was je er niet zeker van dat het op die manier gebeurde.
Daartegen mbt de gastvrijheid zal je me niet horen.
Rij ik morgen naar Zuid Frankrijk en zoek ik halverwege een slaapplaats dan hoef ik maar te bellen en ik heb onderdak en eten bij ze.
 

Spierings

Forumguru
Fransen moet je van houden, ik deel alleen dezelfde mening als edk..

Garages (en de rest ;)) zijn daar meestal een ramp....je hebt geluk als ze engels praten of beter gezegd willen praten..

Mijn vader vorig jaar op de ringweg van Parijs stil gevallen met de caravan erachter.. Af gesleept a €600 en zo goed als mogelijk met de berger afgesproken dat deze de caravan op de dichtbijzijnde camping neer zou zetten.

Hij snapte het.....werden ze op zondag morgen in een doodlopende straat tegenover de dealer gedropt....Geen stroom, geen lopend water en alle rantsoenen bij elkaar moeten sprokkelen om maandag te halen..

Reparatie was geen probleem, hij had echter geen flauw idee wat ze er voor die 300 euro aan gedaan hadden.
15 minuten uitleggen of ze de bandenspanning wilden controleren, al met al moeilijk. Komt even later de monteur in mondjes matig Engels vragen of het voor en achter moet..

Pfff. Niet echt mijn vakantie bestemming. En wij Nederlanders maar aan iedereen aanpassen...



Maar het is maar net of ze tijd hebben... Als hun ook een vakantie bezetting hebben, gaan meestal vaste klanten voor. Anderzijds zijn ze het volgens mij vanuit Skoda wel verplicht
 

RogerS

Forumguru
Over het algemeen hebben wij goede ervaringen met Fransen en ik heb in het verleden ook goede ervaringen met een autogarage in Frankrijk gehad. In 1993 met vrienden op weg naar een concert van Jean Michel Jarre bij Mount St. Michel. Onderweg linker buitenspiegel beschadigd. Bij een Toyota (!) dealer in Orleans gestopt. De beste man gaf aan dat het twee dagen duurde voordat een nieuwe spiegel binnen is maar of het geen probleem is als het een tweedehands spiegel is? Hij had namelijk een zelfde Corolla in de showroom staan en dan schroefde hij daar de spiegel vanaf en bestelde voor deze auto wel een nieuwe... Twee uur later waren wij weer op pad.
 

Kogamyata

Senior Member
We kennen de slogans. Het kan zowel God in Frankrijk als De Franse Slag zijn. In Nederland hebben we dat niet? Ik had wat te koop op Marktplaats. Gisteren zou hij het komen halen vanuit N-Holland, adres ge-SMSt- maar hij is er nu nog niet. "Nederlanders beter"? Laten weten: " Ik kom niet", vergeet 't.
 

CDK

Forumguru
Balen @RogerS, hier staan de Fransen wel enigszins om bekend helaas. Vervelend dat jij deze ervaring weer moet hebben :(
 

Ron_2

Senior Member
Ik had wat te koop op Marktplaats. Gisteren zou hij het komen halen vanuit N-Holland, adres ge-SMSt- maar hij is er nu nog niet. "Nederlanders beter"? Laten weten: " Ik kom niet", vergeet 't.
:ot: Nu de kinderen de deur uit zijn begint de grote opruiming en veel gaat op marktplaats.
In ongeveer de helft van de gevallen reageren bieders niet meer, of komen simpelweg niet. Ik erger me daar regelmatig kapot aan. Niemand is verplicht iets te komen halen als je het bod accepteert, maar heb dan wel het fatsoen het even te laten weten, dan kun je verder.
Maar, uiteindelijk komt alles weg en dat is leuker dan gratis naar de kringloper brengen.

Wat de Fransen betreft, er zijn regio's waar we graag komen en ook waar we nooit meer heen gaan.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Bottom Line: Mobiliteitsservice van Skoda in Frankrijk stelt ook niets voor.

Dat geldt ook voor de andere merken, zelfs de Franse merken met niet Frans kenteken.
Bij de vrachtwagens gaat het iets beter maar het is nog steeds het slechtste land om pech te hebben en zeker in het weekend en s'avonds.
:mad::banghead: en duur als je langs de autobaan staat vanwege de verplichte weg sleep regeling
 

Kogamyata

Senior Member
Dat geldt ook voor de andere merken, zelfs de Franse merken met niet Frans kenteken.
Bij de vrachtwagens gaat het iets beter maar het is nog steeds het slechtste land om pech te hebben en zeker in het weekend en s'avonds.
:mad::banghead: en duur als je langs de autobaan staat vanwege de verplichte weg sleep regeling

Man met ervaring. Wegsleepregeling is niet best.
 

RogerS

Forumguru
Dat de klantvriendelijkheid van de Fransen niet altijd even hoog is dat weet ik ook,wij hebben ook voldoende goede ervaringen met Fransen in loop der tijd gehad, echter waar ik mij het meeste aan gestoord heb is dat de Skoda Mobiliteitsservice geen enkele moeite wilde of kon doen om te bemiddelen!
 

reeseend

Forumguru
@RogerS : Succes met de verdere reparatie aan je SuperB. De taalbarrière zal in Nederland wel weg zijn :)
Ook ik heb gebruik moeten maken van de Mobiliteitsservice van Skoda. Tijdens de auto op de plek zetten op de camping sprong er een Airco-slang links onder de motorkap. Dit had ik snel door en wist wat het probleem was. Airco uitgezet en gebeld met de mobiliteitsservice van Skoda.
Skoda heeft voor mij een afspraak gemaakt bij een lokale Skoda-Dealer in Alés en na de diagnose(lekke slang) netjes een Prijsopgave gekregen en 3 dagen erna reparatie uitgevoerd. Wat ik wel raar vond is dat ik eerst met Skoda contact had en later door de ANWB Alarmcentrale werd teruggebeld voor het bevestigen van de afspraak bij de dealer. Ook na de reparatie teruggebeld door de ANWB met de vraag of alles gelukt was.
De Communicatie bij de Dealer kon in het Engels met een Verkoper en de monteur gebruikt een variant van Google translate. Al met al netjes geholpen en de Airco werkt weer en dat was toch lekker met 36-40 graden in France :shutup:
 

RogerS

Forumguru
@RogerS : Succes met de verdere reparatie aan je SuperB. De taalbarrière zal in Nederland wel weg zijn :)
Ook ik heb gebruik moeten maken van de Mobiliteitsservice van Skoda. Tijdens de auto op de plek zetten op de camping sprong er een Airco-slang links onder de motorkap. Dit had ik snel door en wist wat het probleem was. Airco uitgezet en gebeld met de mobiliteitsservice van Skoda.
Skoda heeft voor mij een afspraak gemaakt bij een lokale Skoda-Dealer in Alés en na de diagnose(lekke slang) netjes een Prijsopgave gekregen en 3 dagen erna reparatie uitgevoerd. Wat ik wel raar vond is dat ik eerst met Skoda contact had en later door de ANWB Alarmcentrale werd teruggebeld voor het bevestigen van de afspraak bij de dealer. Ook na de reparatie teruggebeld door de ANWB met de vraag of alles gelukt was.
De Communicatie bij de Dealer kon in het Engels met een Verkoper en de monteur gebruikt een variant van Google translate. Al met al netjes geholpen en de Airco werkt weer en dat was toch lekker met 36-40 graden in France :shutup:
Fijn dat het bij jouw wel goed is gegaan.
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb vorig jaar pech gehad met de Skoda in Frankrijk. Ik kreeg de melding 'Engine Fault! Workshop!' en de gloeispiraal knipperde. Mobiliteitsservice gebeld. Die vertelden me dat ik naar de dealer moest rijden. Die zat gelukkig dichtbij in Beziers. Daar aangekomen het probleem uitgelegd. Geen tijd. Ik moest de volgende dag terugkomen. Zo gezegd zo gedaan. Toen was er gelukkig ook iemand die Engels sprak. Als kom je met de Skoda app wel een heel eind. Daar zitten ook wat vertaalde zinnen in en je kunt aanwijzen welk lampje er brandt. Er bleek een sensor kapot. Die werd direct vervangen en na een dik uur kon ik weer vertrekken. Dus al met al goed gegaan. Service van de dealer was eigenlijk best ok. Die had het gewoon erg druk (stikte van de toeristen met problemen).

Wat me dit jaar trouwens is opgevallen, is dat de meeste auto's met pech langs de weg van het merk Renault zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Ik lees meer wisselende ervaringen over de (Skoda) Mobiliteitsservice, en niet alleen in Frankrijk, ook in andere Europese landen en ook in NL.
 

Cordoba

Forumguru
Wat me dit jaar trouwens is opgevallen, is dat de meeste auto's met pech langs de weg van het merk Renault zijn.

Wat ik me dan altijd afvraag: komt dat door het product, of door gebrek aan goed onderhoud (en dat kan zowel door verkeerde bezuiniging als door slecht garagepersoneel komen).
 

ElScorpione

Forumguru
@Cordoba dat vraag ik me dus ook af. De Fransen zorgen volgens mij niet zo goed voor hun auto (afgaande op het uiterlijk van de meeste). Dus ik denk dat het daar zeker mee te maken heeft. Maar een vriend van mij stond met een oververhitte motor bij Lyon. En dat is een leaseauto die dus op tijd zijn onderhoud krijgt. Dus ik denk een combinatie van beide. Want er stonden ook Renaults langs de kant die uit andere landen afkomstig waren.
 

EdK

Forumguru
De Fransen zorgen volgens mij niet zo goed voor hun auto
Lol....

Franse vrienden vanuit me hobby zeggen elke keer weer , hoe hou jij je wagen toch zo schoon en nieuw ??
Eerste maal dacht ik ze nemen me in de maling ( lijkt me toch niet zo moeilijk )
Maar ze meenden het serieus.
Heb ze ook gezegd je slaapt toch ook niet op de vuilnisbelt ?
Kwestie van dagelijks je oud papier etc ff in je zak stekken en in de keuken in de prullenbak deponeren.
Één ging diezelfde dag nog zijn wagen uitmesten en echt er kwam dus gewoon een vuilniszak met afval uit die wagen vandaan. Groene broodjes, verschrompelde appels etc.....
Auto wassen had hij nog nooit gedaan in de 4 jaar dat hij zijn wagen had, zelfs niet een wasstraat bezoeken was er niet bij geweest...
 
Bovenaan Onderaan