EPC lampje brandt, storing start/stop

PizzaPieter

Forumguru
Gents, ff snelle hulp nodig.

We zijn ff ergens eten en mijn vrouw reed (ik zat niet bij haar in de auto). De auto geeft oranje lampje EPC en scherm geeft aan 'storing start/stop'.

Start/stop is uitgeschakeld, dus ik ben benieuwd wat t kan zijn.

Nu LIJKT t alsof de autp vaker afsloeg, maar kan ook zijn omdat mijn vrouw nerveuzer werd.

Iemand een idee?
 

Tees

Donateur
Eens met @hemi24. Accu is geen enorme ramp zolang de motor draait, maar een falende dynamo kan je mee stil komen te staan langs de weg. Normaliter is een geel lampje geen reden tot acute actie.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of je een acculader ter beschikking hebt (om de accu vooraf bij te laden) of iets om de auto uit te lezen op foutcodes, dat maakt direct duidelijk of het inderdaad de accuspanning is die niet goed is.
 

Tees

Donateur
De ANWB Wegenwacht is inderdaad persoonsgebonden en niet autogebonden. Soms handig, soms onhandig. Maar een partnerpas kost niet heel veel (€8.50 per jaar), en is dan weer wél autogebonden.
 

Kanerr

Forumguru
De ANWB Wegenwacht is inderdaad persoonsgebonden en niet autogebonden. Soms handig, soms onhandig. Maar een partnerpas kost niet heel veel (€8.50 per jaar), en is dan weer wél autogebonden.

hey dat wist ik niet, das een slimme! meteen inschakelen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

PizzaPieter

Forumguru
Zojuist bij @brepus13 geweest met mijn jongste.
Accu is dik in order, zo ook de dynamolaadstroom.
Er waren 2 storingen te vinden via de stekker, maar tijdens het foto's maken viel de tablet uit en terwijl deze moest opladen stelde Brepus voor om een rondje in de 911 te doen :-). Kleinste achterin gefrot, 2 mannen voorin :-). Wat een geweld zit er in die auto. Snap het enthousiasme wel van hem!

Enniehoe, erna was tablet opgeladen en konden we foto's maken
Storing 1: P164A00 - Oliedrukschakelaar
Storing 2: P164C00 - Oliedrukschakelaar voor verlaagde oliedruk.

Allebei op hetzelfde moment ontstaan en daarna niet meer voorgekomen.

Morgen ritje naar Hilversum en terug. Komt de storing niet meer terug, dan was ik niet van plan me hier zorgen over te maken om volgende week naar Frankrijk te rijden.

Iemand die steekhoudende argumenten heeft daar anders over te denken?
 

hemi24

Forumguru
Eenmalig storing zou ik me niet te druk om maken. Kan me voorstellen dat het zomaar het gevolg zijn van het laten afslaan van de motor…
 
Bovenaan Onderaan