elektrische storing skoda yeti

Goede Middag, Mijn naam is Marcellinus, voor het eerst op de site. Ik heb een elektrische storing in de Skoda Yeti. Deursloten sluiten en ontsluiten spontaan om e paar minuten, dashbord verlichting soms uit. Re raampje gaat niet meer open van uit li . portier etc. Ineens sinds 3 dagen. Monteur heeft het over aardingsprobleem ?
Iemand bekend hiermee ?
 

EdK

Forumguru
Al eens de batterij uit sleutel genomen en gekeken of probleem spontaan deur open en dicht dan op houd ?
En aanrdingsprobleem, tsja contoleer eens het massapunt op je accu of die vast zit en geen corrosie problemen heeft !?
En anders moet je het in stekkers gaan zoeken of daar corrosie zit !!?

En stel je nog even voor in de "meet en greet" van het forum, dit word zeer op prijs gesteld door vele actieve leden hier !
 

Cordoba

Forumguru
Op/van slot van de deuren wordt vaak veroorzaakt door een kapotte microswitch in een portierslot (vaak bestuurdersdeur), dat is ook vaak te zien aan het inschakelen van de interieurverlichting alsof er een deur open gaat (dat 'denkt' de auto dan ook), en ook de verklikker voor het laten branden van de verlichting die dan niet meer werkt, omdat hij niet detecteert dat de bestuurders deur open gaat.

Andere mogelijkheid is een draadbreuk op het punt waar de kabel van het chassis naar de deur overgaat.
 

Duijzer

Donateur
Wat @Cordoba schrijft, de kans is groot dat je te maken hebt met een kapotte microswitch of met een draadbreuk rond het scharnierpunt van de (bestuurdersdeur).
 

PizzaPieter

Forumguru
Preuter deurslotreparatie dan aan te bevelen voor deze beste man?

Edit: nevermind, da's de andere kant van NL voor deze meneer
 

reneyeti2010

Nieuw lid
heb ook zoiets gehad, als de yeti voor 2013 is
dan is de kans groot dat het de kabelboom van het portier is aan de bestuurderskant.
deze beschadigen en trekken stuk omdat de kabelboom te kort is (ontwerpfoutje !)
deze is va 2013 vernieuwd door een andere constructie
 

Erik_NL

Forumguru
als je CC het niet meer doet is het raadzaam te checken hoe het met de accu is gesteld en of de dynamo voldoende oplaadt.
Been there, seen it.
 
Ik heb een zelfde probleem gehad.
Deursloten en ramen rechts doen het niet. Ook de automatische vergrendeling van deuren sprongen weer open bij lagere snelheden. De dealers De Waal en ook Muntstad wilden een draadboom in de deur(en) bestellen en plaatsen. Die draadboom kost slechts €350,00 exclusief plaatsing. Dealers zijn verplicht onderdelen door originele onderdelen te vervangen.

Uiteindelijk bij een niet merkgebonden autobedrijf (in Culemborg schuin tegenover AVRI) zijn de draadbomen links en rechts gerepareerd door de gebroken draden te repareren. Kosten €283,14 waarvan minder dan €1,00 materiaal kosten.

Resultaat is dat de ramen en sloten rechts weer werken. De linkerkant is wel preventief gerepareerd.

Iemand die handig is zou het zelf kunnen: deurpanelen demonteren en draad verlengen, met krimpkousjes isoleren. En alles weer dichtmaken.

En uiteraard ben heel tevreden over het betreffende autobedrijf.

Regards
 

Maggy

Forumguru
Dan zou je flink genaaid zijn voor de prijs; nog geen 6 mnd geleden gekocht , bij de dealer, voor 130€ in de btw. ( per deur, ex plaatsen, dat kan ik prima zelf)
 
Zoals gebruikelijk hanteren diverse dealers diverse tarieven. En dit forum is er om daar doorheen te prikken.

Ik heb ook te maken met een vw dealer die voor onderdelen verwijst naar een onderdelendienst (internetsite) die al begint te tellen voordat je iets hebt gekocht, geld betalen om een winkel in te mogen!
 

ckverwil

Nieuw lid
Is auto voorzien van een trekhaak? Zelfde probleem gehad storing werd veroorzaakt door kapotte trekhaak unit links achterin
Als je de twee zekeringen van de trekhaak linksvoor in de motorruimte verwijderd en de storing doet zich niet meer voor dan is de unit de veroorzaker. De unit was kapot gegaan door losse massa aansluiting links achterin in de kofferruimte achter de bekleding aan de onderkant van het raam. Daar zit de trekhaak unit ook. Voordat de algehele storing zich voordeed had ik soms de foutmelding dat er linksachter het knipperlicht defect was.
 
Bovenaan Onderaan