Elektrische kofferklep

Dimocash

Nieuw lid
Hallo allen,

Sinds afgelopen week heb ik een moon white Kodiaq 2022 businessline met nog wat opties erbij.
Mijn vorige auto was een Skoda Octavia uit 2017 en veel komt overeen (alleen mooier en groter in de Kodiaq).
Ik ben er ontzettend tevreden mee maar erger mij aan 1 ding.
Wanneer je de elektrische kofferbak opent, geeft het een enorm hard waarschuwingssignaal af zodra de klep volledig is geopend.
Los van dat ik er zelf half doof van word wanneer ik met mijn hoofd in de kofferbak ben, worden mijn buren er niet vrolijk van wanneer ik in de avond mijn kofferbak open.
Is er een optie om dit uit te schakelen?
In het meegeleverde boekje kom ik dit niet tegen.
 

wdejong32

Actief lid
ik heb ook eek kodiaq met elektrische kofferklep maar hij maakt geen enorm hard geluid , beetje het volume van normaal praten
 

hemi24

Forumguru
Als je de kofferbak gewoon op de klep zelf opent, maakt deze toch helemaal geen geluid?
Bij mijn Kodiaq krijg ik alleen een pieptoon als ik met de knop in de deur open, of met de knop op de sleutel.

Klinkt alsof er iets niet helemaal goed staat met de eindstand, of iets dergelijks!
Misschien even terug naar de dealer...
 

Dimocash

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties.
De auto betreft een leaseauto die ik in Den Haag moest ophalen.
Afgelopen zaterdag ben ik langs de dealer in Almere geweest (mijn woonplaats) en die schrok van het volume maar wist de oplossing niet. Hier zou ik nog over worden terug gebeld.

Wellicht is er een nog een optie die ik over het hoofd zag, anders rest mij niets anders dan te wachten of toch langs de dealer in Den Haag te gaan waar de auto is uitgeleverd.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
 

Dimocash

Nieuw lid
Als je de kofferbak gewoon op de klep zelf opent, maakt deze toch helemaal geen geluid?
Bij mijn Kodiaq krijg ik alleen een pieptoon als ik met de knop in de deur open, of met de knop op de sleutel.

Klinkt alsof er iets niet helemaal goed staat met de eindstand, of iets dergelijks!
Misschien even terug naar de dealer...

Bij mij hoor je de toon zodra de kofferbak volledig is geopend.
Onderbreek het halverwege dan hoor je het ook, maar wat korter van duur.
Dit is dus zowel via de sleutel, met de knop op de achterklep, als via de hendel in de deur van de bestuurder.

Dit hoort dus niet begrijp ik en dan is het wellicht toch wel handig bij de dealer langs te gaan.
 

Rallye

Forumguru
Bij mijn Octavia houdt het piepen op als de klep stopt. Het lijkt erop dat wat jij hoort het noodsignaal bij een belemmering is. Klep opnieuw in laten leren?
 

eriktv

Forumguru
Misschien kun je het geheugen even opfrissen door de maximum hoogte opnieuw in te stellen? Staat in de handleiding hoe, bij mijn S2C door de sluitknop een par seconden ingedrukt te houden tot aan de bliep. Zo gepiept, wellicht het proberen waard.
 

Stormvloed

Nieuw lid
Ik had hetzelfde probleem met de achterklep van mijn Kodiaq die telkens een luide piep liet horen wanneer hij geheel geopend was.
De dealer heeft het bij een grote beurt niet opgelost als probleem dat ik apart vermeld had.
Met bovenstaande tip van eriktv is het wel opgelost! :dankje:
 
Die van mij doet dat ook. Dan gaat de kofferklep dus té ver open :rolleyes: ....
Ik ga vanavond even kijken of ik de max hoogte dan ook aan kan passen.
 
Bovenaan Onderaan