Joske
Forumguru
Vandaag, geheel toevallig ontdekt dat er een exemplaar bij mijn dealer staat! :-)
Ik moest er zijn voor garantiegevalletje ventilatierooster voor de O3 en mijn oog viel op een zwarte auto in de showroom. Die moest ik natuurlijk even van dichterbij gaan bekijken .
Qua indruk, ik zie bijzonder veel technologie en details uit de nieuwe Octavia, zoals bijvoorbeeld het stuurwiel, dit is volgens mij identiek, net zoals de ruitenwisserhendel en richtingsaanwijzerhendel (inclusief cruise control bediening). De handgrepen in de deuren en bijvoorbeeld het dashboardkastje ogen mij vrij goedkope plastic. Dat vond ik wel een minpunt, natuurlijk, het is geen Octavia, het is een Fabia.
Ook de prijsstijging van het model mag wel genoemd worden, onderstaande komt op €18000 als je geen "oude" auto aan de garage overlaat. En dat voor een "ambition". Veel geld (vind ik) als je voor 3000 euro meer een standaard O3 kan kopen. (met een 1.6TDI er in) Maar wil je er een O3 er wat mooi laten uitzien ben je gauw 8000 euro meer kwijt..
Ook zaken zoals dakrails (zowel in zilver als zwart leverbaar) worden ineens een optie op de Fabia Combi. Deze versie heeft een Swing + BT maar over Mirrorlink wordt hier niet gerept. Dus daar weet ik eventuele meerprijzen (ik vermoed dat dit toch een optie zal worden??) niet van.
Desondanks blijft hij me wel aanspreken, als opvolger voor de huidige F1 waar mijn vrouw mee rijdt. De proporties zijn beter geworden, nieuwe technologie en een geslaagd design. (op een paar minpunten na dan)
Ik heb redelijk wat foto's genomen, zeker niet altijd even goede kwaliteit. Dat ligt aan mijn phone en aan de belichting in de showroom. Maar misschien vinden jullie het wel leuk om eens te bekijken
Qua uitrusting en prijs:
Geprobeerd een totaalbeeld van de auto te nemen: (niet goed gelukt..)
Gigantische koffer:
Zwarte velgen: (vind ik persoonlijk niet zo geslaagd op deze wagen, en al zeker niet icm de zilveren dakrails)
Stuurwiel:
Swing radio:
Mijn bestuurdersstoel goed gezet en vervolgens plaats genomen achteraan. (voor de aardigheid, niet van belang voor mij momenteel)
Armsteun met opbergvak + een glimp van de bekleding:
Foto vanop de achterbank: (alu-inleg is zichtbaar op dashboard)
De achteruitkijkspiegel: (kleiner dan ik gewoon ben)
Foto van een deurpaneel:
Foto van voorkant auto (onderkant met zichtbare radar)
Foto van de koplampunit:
Zo en dan zijn we er ongeveer
Jammer genoeg kon ik de wagen niet test rijden.. (Voor de 5 min dat ik er in gezeten heb vond ik alleszins de zetels heel goed zitten.)
Was nog maar gisterenavond geleverd en verzekering e.d. was nog niet in orde, plus de wagen was nog niet gepoetst geweest, etc.
Prijslijsten komen in de loop van de week binnen, daar mocht ik nog eens voor langskomen, zodat ik een idee heb van kosten van de opties. Dan zullen we ook de beschikbare motorisaties (voor BE) weten.
Ik moest er zijn voor garantiegevalletje ventilatierooster voor de O3 en mijn oog viel op een zwarte auto in de showroom. Die moest ik natuurlijk even van dichterbij gaan bekijken .
Qua indruk, ik zie bijzonder veel technologie en details uit de nieuwe Octavia, zoals bijvoorbeeld het stuurwiel, dit is volgens mij identiek, net zoals de ruitenwisserhendel en richtingsaanwijzerhendel (inclusief cruise control bediening). De handgrepen in de deuren en bijvoorbeeld het dashboardkastje ogen mij vrij goedkope plastic. Dat vond ik wel een minpunt, natuurlijk, het is geen Octavia, het is een Fabia.
Ook de prijsstijging van het model mag wel genoemd worden, onderstaande komt op €18000 als je geen "oude" auto aan de garage overlaat. En dat voor een "ambition". Veel geld (vind ik) als je voor 3000 euro meer een standaard O3 kan kopen. (met een 1.6TDI er in) Maar wil je er een O3 er wat mooi laten uitzien ben je gauw 8000 euro meer kwijt..
Ook zaken zoals dakrails (zowel in zilver als zwart leverbaar) worden ineens een optie op de Fabia Combi. Deze versie heeft een Swing + BT maar over Mirrorlink wordt hier niet gerept. Dus daar weet ik eventuele meerprijzen (ik vermoed dat dit toch een optie zal worden??) niet van.
Desondanks blijft hij me wel aanspreken, als opvolger voor de huidige F1 waar mijn vrouw mee rijdt. De proporties zijn beter geworden, nieuwe technologie en een geslaagd design. (op een paar minpunten na dan)
Ik heb redelijk wat foto's genomen, zeker niet altijd even goede kwaliteit. Dat ligt aan mijn phone en aan de belichting in de showroom. Maar misschien vinden jullie het wel leuk om eens te bekijken
Qua uitrusting en prijs:
Geprobeerd een totaalbeeld van de auto te nemen: (niet goed gelukt..)
Gigantische koffer:
Zwarte velgen: (vind ik persoonlijk niet zo geslaagd op deze wagen, en al zeker niet icm de zilveren dakrails)
Stuurwiel:
Swing radio:
Mijn bestuurdersstoel goed gezet en vervolgens plaats genomen achteraan. (voor de aardigheid, niet van belang voor mij momenteel)
Armsteun met opbergvak + een glimp van de bekleding:
Foto vanop de achterbank: (alu-inleg is zichtbaar op dashboard)
De achteruitkijkspiegel: (kleiner dan ik gewoon ben)
Foto van een deurpaneel:
Foto van voorkant auto (onderkant met zichtbare radar)
Foto van de koplampunit:
Zo en dan zijn we er ongeveer
Jammer genoeg kon ik de wagen niet test rijden.. (Voor de 5 min dat ik er in gezeten heb vond ik alleszins de zetels heel goed zitten.)
Was nog maar gisterenavond geleverd en verzekering e.d. was nog niet in orde, plus de wagen was nog niet gepoetst geweest, etc.
Prijslijsten komen in de loop van de week binnen, daar mocht ik nog eens voor langskomen, zodat ik een idee heb van kosten van de opties. Dan zullen we ook de beschikbare motorisaties (voor BE) weten.