De mooiste wieldop onder een Octavia?

Joske

Forumguru
tja... ik weet het... aluminium velgen zijn vast veel mooier maar ik heb omwille van praktische en budgettaire redenen toch gekozen voor zwart staal onder de Octaaf :lezen:.

Dus tips, redenen, hints, etc. om toch maar geen staal te hoeven gebruiken in de winter zijn niet welkom in dit topic :D

Maar nu ben ik natuurlijk op zoek naar een set wieldoppen, alleen weet ik niet goed of die die op een O3 geleverd zijn wel écht mijn goesting zijn..

Of iemand nog een aftermarket ideetje? Wil geen cheap ogend model a la halfordstuning of hoe noemen jullie dat hier? :pieker:

Dus voorwaarden: goede pasvorm, geen groen logo in het midden en 16 duims.

Deze staat momenteel als kandidaat:

skoda_octavia_combi_1_2_tsi_green_tec_ambition_99589380739101494.jpg


momenteel in mijn ogen de minste lelijke van de 2 varianten die ik gevonden heb :laugh:
 

Edition2015

Forumguru
Ook ik heb het zwart-staal probleem, zo mooi ik mijn auto vindt met de hawk velgen, zo lelijk is hij nu, maar ja de banden op de stalen velg waren nog bijna nieuw ( van vorige auto ), dus de bepalende partij ( werkgever ) vindt het prima! Mijn probleem is echter ook maar 15 inch, dus een tip voor 15" doppen is welkom ;)
 

Cordoba

Forumguru
@Joske Als je je oogkleppen af doet, en de censuur(Dus tips, redenen, hints, etc. ...... niet welkom in dit topic) in dit topic afschaft, zie je misschien iets naar je zin. ;)

Serieus kijk ook eens bij andere modellen zoals bijv. de Superb, Golf, Passat, Leon, Altea of je daar fraaie 16" doppen vindt - de kleinere modellen vindt je naar mijn verwachting geen 16" doppen (16" LM velgen misschien wel).
 

Cordoba

Forumguru
Misschien dat hier wat tussen zit @Joske

onderstaande vind ik in elk geval wel fraai:
101784.400x400.png

101749.400x400.png
8634.400x400.png


(ik heb gezocht op 'automerk Skoda' en 16" en daar zaten bovenstaande doppen tussen op de site bovenaan in dit bericht)
 

micky

Forumguru
Als je kiest voor staal, dan is er maar 1 mooie oplossing en dat is "ruig" zwart staal, dus zonder dop, kortom niets lelijks erop plakken en gewoon lekker zwart rond rijden, zo doet mijn vrouwtje dat ook :)

IMG_2630.JPG
 

JXX

Senior Member
@Joske

De wieldoppen op de foto zijn volgens mij de "Tecton" die ook in de brochure van de Octavia staan.
Op mijn werk heeft iemand deze doppen en ik vind ze best mooi.
Als leek en van veraf lijken ze zelfs niet op doppen maar echte velgen, al zullen de meningen wel verschillen, :thinking:.
Persoonlijk zou ik voor deze "Tecton" kiezen.
 

MacRembrandt

Forumguru
Ook ik heb het zwart-staal probleem, zo mooi ik mijn auto vindt met de hawk velgen, zo lelijk is hij nu, maar ja de banden op de stalen velg waren nog bijna nieuw ( van vorige auto ), dus de bepalende partij ( werkgever ) vindt het prima! Mijn probleem is echter ook maar 15 inch, dus een tip voor 15" doppen is welkom ;)

Ik ben op zoek naar wieldop-replica's van de Hawk.........voor m'n caravan.:deuk:
Dus mocht je wat tegenkomen, houd ik me aanbevolen.
 

Joske

Forumguru
Die Tekton wieldoppen zijn zeer stevig en van goede kwaliteit en persoonlijk vind ik ze mooi voor een dopke.
wel ik ben ze via mijn eigen dealer aan het bestellen nu, jammer genoeg niet verkrijgbaar wegens een winterbanden-actie van Skoda waar deze ook op geleverd worden in 1 pakket... :banghead:

maar deze worden het waarschijnlijk wel..

Nu nog voor de Fabia 1 (2006) op 14 duims staal wat vinden, maar dat zou mss wel aftermarket kunnen worden (don't tell the lady :laugh:)
 

Joske

Forumguru
@Goofy@5E niet helemaal mijn ding.. maar door er op te Googelen kwam ik wel iets anders tegen.

Zou wel cool zijn als dit voor Skoda bestond, is blijkbaar een origineel VW/audi onderdeel..
5N0601169XRW is het artikelnummer OF ik bestel deze en kleef er dan skoda-logo's van de afhaalchinees op..... :pieker: dat is misschien ook nog wel een plan ;)

211578_x600.jpg
 

Goofy@5E

Forumguru
@Goofy@5E niet helemaal mijn ding.. maar door er op te Googelen kwam ik wel iets anders tegen.

Zou wel cool zijn als dit voor Skoda bestond, is blijkbaar een origineel VW/audi onderdeel..
5N0601169XRW is het artikelnummer OF ik bestel deze en kleef er dan skoda-logo's van de afhaalchinees op..... :pieker: dat is misschien ook nog wel een plan ;)

Ge ziet hé, dat die link nog nie zo slecht was
 
Bovenaan Onderaan