Dakdragers

Hoi,
sinds kort een Octavia bouwjaar 2003.
Is er iemand die mij door middel van een tekening of foto's duidelijk kan maken hoe een dakdrager op deze auto word bevestigt ?
Is dit een verbinding die stevig is, heeft iemand hier ervaring mee ?

Groet, Patser
 

van inkel

Forumguru
Het is dus een O1 (vorig model) en een hatchback. Helaas kan ik je niet verder helpen, maar er zijn vast mensen op dit forum die je van foto's en dergelijke kunnen voorzien. Mocht je verder niets horen kun je bij thule kijken, dit is een gerenomeerd merk voor dakdragers (heb ze zelf voor mijn combi).
 

Okki

Donateur
Wat is het verschil tussen o1 en o2 ?

een wereld van verschil :D

Zonder dollen, O1 was de eerste VAG Octavia, is in (ik meen) 2003 opgevolgd door de O2. De O1 is nog even leverbaar gebleven, met name als station.

Kijk voor de preciese gegevens hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Skoda_Octavia
mede ge-edit door onze eigen Higgy!

Bij mijn hatchback O2 zitten de dakdragers met speciale klemmen vast aan aan de binnenste dakrand boven de portieren, met o.a. een speciale pen/gat verbinding.

Laat nog even weten wat voor uitvoering je hebt en wellicht een fototje. Forum is zeer leerzaam, en wellicht heeft iemand nog dakdragers voor je in de aanbieding.

Succes

nb: ik zag deze op marktplaats voor een octavia hatchback 1
 

Bijlagen

  • O1hatch.JPG
    O1hatch.JPG
    36,9 KB · Weergaven: 19

Okki

Donateur
en deze is ook geschikt http://link.marktplaats.nl/164350557

Twee dakdragers, met alle onderdelen, geschikt voor:
  • Skoda Octavia, 4dr Sedan, 97-00, 01-04
  • Skoda Octavia, 5dr Estate, 98-00, 01-04
  • Seat Toledo, 4dr sedan, 99-
  • Seat Leon, 5dr Hatchback, 00-
Slechts éénmaal gebruikt.
 

Okki

Donateur
Klopt (sorry) ik had alleen bij de modellen gekeken, maar hij staat nog steeds onder de aktiemodellen Octavia Combi Démarrage.

By the way: ik weet niet waar je woont, maar ik zoek nog een 2CV rijder om mijn vrouw eens een klein stukje in te laten rijden. Ik heb er zelf 2 gehad (2CV4 en 2CV6) en je moet eigenlijk ooit eens in zo'n auto gereden hebben!
 

deusjevo

Forumguru
By the way: ik weet niet waar je woont, maar ik zoek nog een 2CV rijder om mijn vrouw eens een klein stukje in te laten rijden. Ik heb er zelf 2 gehad (2CV4 en 2CV6) en je moet eigenlijk ooit eens in zo'n auto gereden hebben!

Uhh, om je uit je "droom" te halen, m'n 2CV is niet beschikbaar voor proefritjes, trouwritten, uitvaarten (of het moet m'n eigen uitvaart zijn...) etc.
Helaas zullen er maar weinig eendrijders zijn die anders over denken.

Optie:
http://www.huureeneend.nl/
 

Okki

Donateur
Dank voor de optie. Echter, die prijzen ..............!
 

Bijlagen

  • eend.jpg
    eend.jpg
    15 KB · Weergaven: 24

deusjevo

Forumguru
19.990 euro (als je evt. een metallic lak wilt komt er nog iets van 500 euro bij)

Zelf ben ik zeer blij met de O1 Demarrage.
Zeer compleet, rijdt prima en de bijtelling is een lachertje vergeleken bij een O2 met dezelfde uitrusting (kost al snel 25.000)
 
Hallo Patser,

Ik ben momenteel nog in het bezit van een Octavia I Hatchback (bouwjaar 2002) en tevens in het bezit van de originele Skoda afsluitbare dakdragers (incl. fietsendragers).
De bevestiging is redelijk eenvoudig. In het dak zitten 2 zwarte gootprofielen met aan elke kant 4 afdekkapjes (2 voor en 2 achter). Deze afdekkapjes moet je eruit halen en vervolgens komen daar de beugels van de dakdragers in te staan. Middels een soort speciale imbussleutel (hierop kun je zien hoe hard je e.e.a. aan moet draaien) kun je dan vervolgens de dakdragers vastzetten. Zit zo vast als een huis.
Nu heb ik inmiddels een nieuwe Octavia II 1.8 TSI Elegance Attractive Business besteld, welke waarschijnlijk in week 20 geleverd gaat worden. Aangezien mijn huidige dakdragers niet op de nieuwe Octavia passen, mag je e.e.a. (indien je belangstelling hebt) wel voor een mooi prijsje van me overnemen. Eventueel compleet met de 2 fietsendragers. Sterker nog, ik heb het geheel gemonteerd in mijn box staan. Je kunt het geheel er dan in één keer opzetten. Mocht je eventeel belangstelling hebben, dan hoor ik het wel. Doe maar een bod.
 
Bovenaan Onderaan