Chiptuning 1.2tdi + egr + dpf modificatie

octavia99

Senior Member
In welke auto ligt deze motor dan?
Als ik bij. Vagtechniek B.v. superb aan klik 120 pk 1.6 tdi is er gewoon tuning mogelijk. Evenals diverse andere auto,s met 1.6 tdi motoren.
 
In welke auto ligt deze motor dan?
Als ik bij. Vagtechniek B.v. superb aan klik 120 pk 1.6 tdi is er gewoon tuning mogelijk. Evenals diverse andere auto,s met 1.6 tdi motoren.

In de Octavia (Jan 2016) die ik heb en dat was ook een verbazing destijds voor VAGtechniek is dat ik een 1.6 TDI heb met Delphi computer (Standaard 110 PK). Dezelfde motor is er ook met Bosch ECU en die is gewoon te herprogrammeren. Kijk maar eens bij BR performance daar staat in ontwikkeling zo ook bij JD. VAGtechniek maakt op hun site geen onderscheid tussen de BOSCH en DELPHI dus staat er een uitdraai van een Bosch op. Heb iedereen het afgelopen jaar al gevraagd maar de 1.6 TDI met Delphi is nog steeds niet zo ver. Komt er wel aan nu ze de 1.2 TDI al wel gekraakt hebben.
 

Spierings

Forumguru
In de Octavia (Jan 2016) die ik heb en dat was ook een verbazing destijds voor VAGtechniek is dat ik een 1.6 TDI heb met Delphi computer (Standaard 110 PK). Dezelfde motor is er ook met Bosch ECU en die is gewoon te herprogrammeren. Kijk maar eens bij BR performance daar staat in ontwikkeling zo ook bij JD. VAGtechniek maakt op hun site geen onderscheid tussen de BOSCH en DELPHI dus staat er een uitdraai van een Bosch op. Heb iedereen het afgelopen jaar al gevraagd maar de 1.6 TDI met Delphi is nog steeds niet zo ver. Komt er wel aan nu ze de 1.2 TDI al wel gekraakt hebben.

Zou gewoon nogmaals bij vagtechniek informeren, de 1.2 TDI Delphi doen ze ook sinds een paar weken, mogelijk dat het voor de 1.6 ook voortaan mogelijk is..
 

Green

Actief lid
Goedemiddag allen,

Vanochtend bij vvt geweest om fabia te tunen en tevens egr wegschrijven.
Volgens mij vrouw praat ik nu een beetje onduidelijk door de enorme glimlach op mijn gezicht:deuk:.

Ben vanochtend hartelijk ontvangen door Johan (eigenaar),en heeft mij alles uitgelegd wat hij deed tijdens de tuning.
Mocht overal bij aanwezig zijn en vooral vragen indien er vragen waren.
Kreeg de indruk dat hij zeer bedreven en vol liefde met zijn vak bezig is.

Voormij aan was een vw transporter die had een 16 TDI blok met standaard 84 PK.(dit type blok was ook nog maar recentelijk te tunen ivm beveiliging) , 1e run maximaal getund ging deze naar 172 PK.,voor veiligheid etc hebben ze hem uiteindelijk op 160 PK afgesteld.

Maar goed , ik ben zeer tevreden hoe auto nu rijdt,zeer soepel in alle versnellingen en enorme verschil qua trekkracht.

eerst werd auto op rollenbank gezet om standaard waardes te bepalen.
Hieronder de verschillen.

Standaard Na tuning

84!!! PK bij 3858rpm. 102.7 PK bij 3906 rpm
192.4 nm bij 1912 rpm. 239.4 nm bij 2296 rpm.


Verder met Johan afgesproken ivm groupsbuy, een ieder is welkom
Dit mag zowel individuele afspraak als bv 8 in 1 keer.
Hij wil dan bij iedere auto op maat tunen incl rollenbank voor en na.+ uitdraai.
Dit alles voor de prijs van €350,- incl.

Zelfde als bij mij is gebeurd. Met hem afgesproken dat mensen die hier belangstelling voor hebben,zelf contact opnemen met VVT en vermelden dat ze lid zijn van het Skoda forum.
Wellicht als leden met elkaar willen afspreken is het een leuk idee om aldaar, dit met een groep in 1 keer bv op een zaterdag Oid.
Ook alle andere skoda,s met andere type motoren zijn van harte uitgenodigd door VVT.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1.007,8 KB · Weergaven: 40
  • image.jpeg
    image.jpeg
    831,9 KB · Weergaven: 33
  • image.jpeg
    image.jpeg
    776,8 KB · Weergaven: 33

oco1979

Forumguru
Dat extrakoppel is dagelijks goed bruikbaar en ga je voelen.
Met egr dicht zal je lichte vermindering van brandstofverbruik hebben in middengebied.
Tevens beter stationaire draaien en aanzetten zal ook vlotter gaan.

Enjoy the ride
 
Bovenaan Onderaan