Brommetje linksvoor in de herhaling. Wat is dit?

EdZ

Donateur
Ikzelf heb een dergelijk probleem gehad met het linkervoorwiellager. Daar heeft een paar maanden lang iedereen over gezegd dat dat het geluid veroorzaakte. Uiteindelijk opgelost door het RECHTERlager te vervangen....

klinkt stom, maar je weet maar nooit...
 

Desperado

Forumguru
Geluid kan zeker in de auto heel ergens anders vandaan klinken als waar het echt wegkomt.
Ooit ook zoiets meegemaakt. Aandrijfassen links en rechts vervangen en nog steeds geluid. Bleek het van zo'n oranje balletje te komen die je aan de antenne kon maken.
 

Boet

Actief lid
@Cordoba; het betreffende lager zit er inmiddels twee jaar in, dus weinig garantiewerk, vrees ik. Heb wat té lang afgewacht alvorens andere onderdelen te gaan vervangen om daarna tot de conclusie te komen dat het probleem er nog steeds zit.

Binnenkort mag de Roomster op voor de APK. Dit gaat -waarschijnlijk- gebeuren bij een locale garage. Laat ik meteen een kleine beurt uitvoeren en mogen die nog eens luisteren...zull je meemaken dat Edz nog gelijk krijgt ook:)
 

Economic

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag auto weggebracht voor de beurt. Nog even met een monteur een rondje gereden, maar net als wanneer je met tandpijn naar de tandarts gaat, als je in de stoel zit is het over. Zo ook met mijn brom. Hij gaf geen krimp. De monteur zou er na de beurt bij de proerit nog een keer extra op letten, maar ook toen werd er niets geconstateerd. Aantekening laten maken zodat eea idg vast ligt.
Wat denk je wat? Vanmorgen, de eerste 5 km tot aan de snelweg, bij 1300 rpm in de 3e en 4e versnelling was ie er weer. Met trillingen en al. Nou zou je je kunnen afvragen of je bij dat toerental in de 4e versnelling zou moeten rijden, maar ik vind het geen beletsel voor een diesel en daarbij geeft de versnellingsindicator aan dat er opgeschakeld kan (moet) worden. Ik moet vd week dus nog een keertje terug.
Wordt vervolgd (en gevonden (hoop ik))
 

EdZ

Donateur
@Economic: Als ik het zo lees lijkt het een beetje op wat ik ooit met een Renault Traffic busje heb gehad: die aandrijfas zat in een soort van kom (weet niet hoe dat heet) aan het differentieel vast, met 3 pennen in 3 lagers. Eén van de uitsparingen in de kom was ingesleten. Bij gas geven kwam er kracht op te staan en raakte de aandrijfas uit het midden; de hele auto trilde daardoor. Bij gas los of freewheelen was het weg. Ik zou dus denken aan iets met de aandrijfas. Die heeft 2 kruiskoppelingen, waarbij die aan de wielzijde het meest "last" heeft van sturen. Bij een lager denk ik niet gelijk aan trillen, maar meer aan geluid.
 
Bovenaan Onderaan