Boordnetmodule vervangen, nu wat vragen.

Michelv.

Forumguru
Ik heb vandaag mijn 21bits 3C0 937 049 E vervangen voor een 30bits 3C8 937 049 E. En nu heb ik wat vragen, DRL via mistlampen werkt, maar nu had ik begrepen dat je met deze 30bits module ook je CH/LH kan instellen over de mistlampen, deze optie kan ik niet vinden met de longcode helper. En de bochtenverlichting kan ik niet vinden.
Voetverlichting zou je met deze module ook tijdens het rijden(met verlichting aan) kunnen laten branden en dimmen, wel in Byte 16 bit 7(ambient lighting via footwell lighting active) aangevinkt maar de voetverlichting brand alleen met open deuren.
En er wordt aangegeven dat de mistlampen, stadslichtjes en knipperlichten aan de voorzijde stuk zijn terwijl ze het allemaal doen, loop ik nu te stuntelen of niet:smiley29:
 

My1stIbi

Actief lid
Had je de codering van de oude module met knippen en plakken overgenomen of ben je de bytes stuk voor stuk nagelopen. In het eerste geval kan 't namelijk zijn dat het e.e.a. niet overeenkomt. Voor de foutmelding op de verlichting kan je kijken of de verlichting controle voor de betreffende lampen uitgezet kan worden. Ik weet niet welke bytes dat zijn en hoop dat de label file je hierbij gaat helpen...
En sommige opties komen niet altijd overeen met de label files, dus het kan zijn dat het niet mogelijk is om de voetverlichting altijd te laten branden of dat er nog extra bedrading noodzakelijk is. (al lijkt me dat voor de voetverlichting minder waarschijnlijk...)

Zit die 30-bits module normaal ook in een O2 (jonger model) of alleen in andere VAG modellen? Misschien dat iemand de codering heeft 'liggen' (Antera, Adjego, ...) Ik heb 'm zelf niet helaas.
 

Michelv.

Forumguru
Alle bytes stuk voor stuk doorgelopen, zal dit weekend wel even kijken of ik de lampencontrole uit kan zetten, Voetverlichting zou moeten werken maar ik heb daarvoor een bit aangevinkt en dat had ik misschien niet moeten doen, en de bochtenverlichtong zou ik helemaal niet weten, moet mogelijk zijn deze module.
 

My1stIbi

Actief lid
Heb je in Adaptation gekeken? Mogelijk dat daar nog iets te vinden is. Bocht verlichting zit in m'n Ibi in byte 12 (bit 6) maar dat is een 088 module ipv een 049...

Kan je het 09-stukje posten uit je auto-scan? Misschien kunnen we daar wat mee.
 

Michelv.

Forumguru
oud;

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
Component: Bordnetz-SG H37 1002
Revision: 00H37000 Serial number: 00000004357861
Coding: E58A8F130004140000110D000000000000097F065C
Shop #: WSC 00012 123 12345
VCID: 2B55CF638A1C3A40A4E


Nieuw;

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
Part No SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
Component: Bordnetz-SG H54 2602
Revision: 00H54000 Serial number: 01000003656290
Coding: F58A8F130004100057000D00000000008019FF074B000120000000000000
Shop #: WSC 35110 377 08192
VCID: 3365D703522C6280ECE
 

Antera

Donateur
Oude en nieuwe codering zijn anders omdat de module ook deels anders is opgebouwd. Dus de kabel eraan hangen en coderen. module 46 zit in 09 gestopt als het goed is. Cornering light zal ergens moeten staan als deze module ook mistlampen ondersteund. Ik ken helaas echt niet alles uit me hoofd en kijk vaak ter plekke. dit omdat er nog wel eens wat verschillen in kunnen zitten.

Bochtverlichting staat NIET in Adaption alleen in coding
 

Michelv.

Forumguru
Dankzij gouden Tip van Too Tall de voetverlichting werkend gekregen, mijn binnen verlichting staat altijd max. gedimd en bij het verdraaien van de dimmer ging de voetverlichting branden. Nooit bij nagedacht dat dit het kon zijn, het kan soms zo simpel zijn.
 

My1stIbi

Actief lid
Kan je CH/LH niet via de MFA instellen (byte 2 bit 4 en byte 21 bit 6)? Eventueel kan je de bits in byte 21 die niet in de labelfile staan nog proberen, 1-voor-1. Kijken of die iets met CH/LH via mistlampen doen.
Je hebt ergens gelezen dat dit zou moeten kunnen, toch? Weten zij niet meer? Dito voor de bochtverlichting.
Eventueel een topic openen op fourtitude.com?
 

Michelv.

Forumguru
Ben er inmiddels achter dat ch/lh over de mistlampen alleen beschikbaar is bij de facelift, voor de bochtenverlichting is het waarschijnlijk byte 23 bit 2 algoritme aanvinken en dan byte 23 bit 3/4 optie 08 aanvinken, zal ik dit weekend even proberen.
 

Michelv.

Forumguru
Ja idd:tongue:

maar de CH doet het al een tijdje niet, of dit nu aan het coderen ligt of aan iets anders? Zelfde als de achterlichten, het bovenste(gecombineerd licht/remlicht) deel doet het ook niet( verlichting dus, remlicht doet het wel) al een ander lampje geprobeerd maar dat mocht nog niet baten, dit weekend maar met de spanningzoeker in de kofferbak liggen.
 

Antera

Donateur
Ik weet niet wat je in de coderingen hebt aangepast of dat de BCM niet geschikt is voor jouw auto vanwege andere aansturing. Ik neem aan dat je nu met uitlezen ook een foutmelding vind in BCM
 

Michelv.

Forumguru
De module zou goed moeten zijn, nog iemand heeft hier op het forum deze module ingebouwd in zijn O2 en geen problemen verder. Geen foutmeldingen in de BCM dus het is mij een raadsel.
 

Antera

Donateur
Tijd voor een accu reset. Half uurtje spanning eraf en er weer op. Soms lossen spookstoringen dan ineens op
 
Bovenaan Onderaan