BMW 135I coupe

eriktv

Forumguru
Heerlijk hè, die A31 om de hoek? :D Eén ding zouden ze echter moeten verbieden: gele kentekens (een select clubje uitgezonderd :D.

Onderweg van en naar de tuning bij TVS heb ik vorige week ook even de top opgezocht (heen met wind tegen 216 op de teller) en terug tikte ik net de 224 aan toen er een 307 met 100 Stundenkilometer naar links klapte :mad:. Vaak krijg je op de 100 km maar 1 of 2 kansen om echt de top op te zoeken, mits het rustig is.

Met 250+ durf je toch echt niet auto's te passeren neem ik aan??
 

koreaan

Forumguru
Heerlijk hè, die A31 om de hoek? :D Eén ding zouden ze echter moeten verbieden: gele kentekens (een select clubje uitgezonderd :D.

Onderweg van en naar de tuning bij TVS heb ik vorige week ook even de top opgezocht (heen met wind tegen 216 op de teller) en terug tikte ik net de 224 aan toen er een 307 met 100 Stundenkilometer naar links klapte :mad:. Vaak krijg je op de 100 km maar 1 of 2 kansen om echt de top op te zoeken, mits het rustig is.

Met 250+ durf je toch echt niet auto's te passeren neem ik aan??

Ik durf wel autos in te halen met 250+ goed kijken en inschatten, vertrouw je t niet ga dan remmen.

Vrouwlief filmt


In de zesde versnelling
 

CDK

Forumguru
Met 250+ durf je toch echt niet auto's te passeren neem ik aan??
Passeren wel hoor, maar niet als er meerdere auto's kort achter elkaar rijden. Dat is vragen om iemand die niet goed spiegelt en hem er voor knalt....
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat is vragen om iemand die niet goed spiegelt en hem er voor knalt
Je kunt je ook afvragen of er wel 'tegenop te spiegelen' is, als er heel in de verte iemand komt aansuizen met een snelheidsverschil van 100 of 125 km/u. Zeker op een weg met enig verkeer (hoeft niet eens heel druk te zijn) zullen weinig mensen dáár op rekenen, vrees ik.

Ga maar na: er komt dan iemand pakweg 30 meter per seconde dichterbij. Ook iemand die om de 10 seconden in zijn spiegel kijkt - wat bij een normale kruissnelheid best vaak is! - gelooft in eerste instantie zijn ogen niet: waar komt dié nou ineens vandaan? De vorige keer was hij op 300-350 meter nog nauwelijks te zien...

Dit soort excercities kun je dus eigenlijk alleen uitvoeren op een nagenoeg lege weg. Zondagochtend vroeg of zo.
Of nog beter: op de Nürburgring, temidden van gelijkgestemden.
 

CDK

Forumguru
@Canon-Eye, inderdaad alleen op een vrijwel lege weg en vooral niet in NL!! Mijn ervaring is dat de gemiddelde Duitser veel alerter is op auto's die op hoge snelheid op links rijden als een Nederlander. Als je op Duits grondgebied in de grensstreek in de ankers moet is het voor iemand met gele kentekenplaten ;)
 

eriktv

Forumguru
Vroegah, toen ik nog echt langzame auto's reed (rammelend en dweilend 180km/h met de Sunny) had ik als vuistregel "xenon = snel". Helaas gaat dat al niet echt meer op en moet je zowel naar voren als naar achteren gewoon erg alert zijn. Als ik nog één upgrade op m'n S2 zou mogen wensen dan zou ik wel wat meer remkracht willen hebben, voor het geval dat...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Schippersss

Forumguru
Gele plaaten met caravans, dat zijn de ergste. Die hebben soort van gevoel van ontastbaarheid, omdat er nog iets achter hangt die alles kan opvangen.

Als ik weer eens naar boord moet ergers aan het Duitse rhein gebied, probeer ik meestal met een clubje snelle Duitser mee te rijden. Maar die halen soms ook gekke capriolen uit, maar dan is de weg wel vrij.

Ben wel blij dat ik dat ik 3 jaar geleden gelijk ook de remmen heb aangepakt. De R20 set heeft al paar keer flink z'n best moeten doen. Vind dat een van de betere upgrades, miscchien nog wel meer als een mooi uitlaat systeem.
 

koreaan

Forumguru
Gele plaaten met caravans, dat zijn de ergste. Die hebben soort van gevoel van ontastbaarheid, omdat er nog iets achter hangt die alles kan opvangen.

Als ik weer eens naar boord moet ergers aan het Duitse rhein gebied, probeer ik meestal met een clubje snelle Duitser mee te rijden. Maar die halen soms ook gekke capriolen uit, maar dan is de weg wel vrij.

Ben wel blij dat ik dat ik 3 jaar geleden gelijk ook de remmen heb aangepakt. De R20 set heeft al paar keer flink z'n best moeten doen. Vind dat een van de betere upgrades, miscchien nog wel meer als een mooi uitlaat systeem.

Upgrade r20/r32 remmen is eigenlijk wel een must!
 

Schippersss

Forumguru
Bij bmw hebben dat beter voor elkaar dan bij vw/Seat/Skoda. Vind dat bij de vag groep de remmen wel echt onder bemeten zijn bj sommige modellen. Als je nou kijkt dat een golf gti de zelfde 312mm remmen hebt als een 1.4tsi Passat/golf GT enz. Dan klopt dat niet imo. En zo klagen de R20 rijders weer op forums dat bij stevig doorrijden ook allemaal net aan is. Die gaan weer over op set met 4 zuigers of zelfs 6.
 

SuperBeeb

Forumguru
Golf VII 1.4 tsi heeft 288 mm, net als de gewone GTI.
GTI performance heeft wel weer (iets) grotere remmen dan gewone GTI (312 mm)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan