Bilstein b4 schokdempers ter vervanging van originele?

Hendrik5E

Senior Member
Hoe is jouw ervaring met de B4 in vergelijking met de originele schokbreker met het inveren als je een drempel af gaat?
...
De originele zijn net fietspompen! Met deze B4 heb ik nergens last van; helemaal vol geladen incl aanhanger naar een rommelmarkt in Amsterdam gaf totaal geen probleem. Bij drempels al hélémaal niet. En dan rij ik met 225/40/19 op 9,5J achter...
Ff een tip, maar misschien weet je het al, kijk bij Daparto.nl naar je dempers. Scheelt echt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Okkie2017

Actief lid

De originele lijken idd op fietspompen

Kijk, dat klinkt al goed. Welke et waarde hebben jouw velgen? Ik heb 8,5x19 et 45.

Daparto kon ik nog niet. Bedankt voor de tip
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hendrik5E

Senior Member
Ja, et 45. En als je googled op Bilstein B4 schokdempers dan kom je onder de afbeeldingen Daparto tegen. Daarbij geven ze zelf aan dat je bij een andere shop weer een aantal euro's goedkoper uit bent!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240425_201725.jpg
    Screenshot_20240425_201725.jpg
    275,4 KB · Weergaven: 11

Okkie2017

Actief lid
@Okkie2017 ; ik heb ook de B4 rondom gemonteerd met de Eibach veren en ben er echt tevreden over. Het rijdt wel strakker hoor maar nog steeds comfi. Heb vroeger altijd met schroefsetjes gereden maar ik vind dit prima. Zakt ook zeker niet door. Je moet natuurlijk niet met 80 over een drempel heen. Heb ik nooit gedaan en zal het nooit doen. Ben altijd voorzichtig blijven rijden omdat ik de schroefset gewend was en dan heb je toch je rijstijl aangepast bij drempels.
Mocht je toch voor een andere Bilstein zijn gegaan dan is dat natuurlijk ook goed! Suc6!
Ik heb gisteren de Bilstein B6 besteld. Ik reed laatst 180km/h en vond de wegligging niet echt fantastisch. Hopelijk word dat met deze schokdempers beter. Wellicht in de toekomst een set B6 voor de voorkant monteren
 

Antera

Donateur
2 veschillende dempers monteren is geen advies. Je plaatst nu op de helft van de auto sportdempers en andere helft de standaard dempers.. Dit kan de wegligging beinvloeden zeker in nood situatie's en hoge snelheden omdat de auto niet evenredig word gededempt. Houd hier rekening mee
 
Bovenaan Onderaan