Superb 3 Bart's Superb Combi 2.0 TSI 4x4

philippe bakker

Forumguru
Als de dsg in D/S staat neem je de pook en trek je hem lichtjes naar achter dan zie je in je dashboard dat hij in s komt te staan maar das S van enkel de dsg bak en niet heel de auto. Dat vind ik de plezierigste manier. De mannen die de mijne gechipt hebben zijn kenners Vd vag dsg bakken en die wisten me dat te vertellen
 

Bart81

Forumguru
@Goofy@5E @oco1979 hebben jullie ervaring met het verwijderen van de letters op de achterkant?
Heb er ook al aan gedacht om ze weg te halen, maar heb beetje bang om de lak te beschadigen...
 

Goofy@5E

Forumguru
@Bartjanssens heb het zelf gedaan, je hebt juist een haardroger nodig en een stukje visdraad of een stukje naai garen, eerst verwarmen en Waneer je het gevoel heb dat je de letter precies met je vinger kunt van plaats duwen, ga je met je draadje achter de letter dit met een zaagbeweging er achterdoor , dit gaat zeer vlot, achtergebleven lijmen verwijder je met een beetje wasbenzine op een zachte doek, daarna nog even met een polish erover en klaar is kees, zo heb ik het gedaan, succes
 

philippe bakker

Forumguru
Het is me gelukt om een filmpje op YouTube te zetten. Dus rs mensen die dit nog niet weten kijk misschien eens. En ja tis mijn eerste filmpje ik moet nog wat oefenen
 

Badsloefke

Forumguru
As ge dsg hebt en da nie weet heb je slechte uitleg gat in de garage denk ik :) zelf heb ik een individual gemaakt met alles op sport behalve geluid en motor en schakel die ook met de pook tussen d en s...
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb dat individueel ook geprobeerd maar dan stuurt hij stroef en dat vind ik niet leuk. En ja blijkbaar wisten er dat toch enkelen niet. Ik in het begin ook niet want ik heb de mijne 2de hands gekocht .
 

RefleCs

Forumguru
Voor het verwijderen van de letters inderdaad wat warm maken (of op een heel warme dag doen) dan met een draadje er achterlangs. Daarna uiteraard schoonmaken. Ik heb het bij meerdere auto's gedaan waarbij de i40 de meeste tijd heeft gekost. Man wat een hoeveelheid meuk plakken ze op die auto met als toppunt die joekels van Blue aanduidingen.

De Dealer doet het waarschijnlijk voor niks voor je, althans dat is mijn ervaring uit het verleden.
 

Bart81

Forumguru
Na een paar aanmoedigingen hier er dan toch maar een poging op ondernomen... De achterkant scheren zoals ze hierboven al aanhaalden. Dan wel gedeeltelijk, de 4x4 vind ik best nog kunnen op de achterkant.

Ook plaathouder met dealer gegevens vervangen door andere plaathouder

benodigdheden:

flosdraad
haardroger
ontvetter/cleaner

besluit:

Damn!!! Dat was easy!! -> ging als een fluitje van een cent:tegek::yeah:

VOOR:

upload_2016-7-13_17-31-23.png

TIJDENS:

upload_2016-7-13_17-33-7.png

NA:

upload_2016-7-13_17-34-21.png

Ik vind het althans goed geslaagd!!!:yeehaa:
 

Stevo

Lid
Zoals je zelf hebt ondervonden nu, fluitje van een cent. Ik beklaag het me ook nog geen seconde dat ik ze heb laten weghalen door de dealer bij levering!

Ga je die 4x4 laten staan? Ik zou dat ook weg doen. Veel cleaner.
 
Bovenaan Onderaan