JDL
Lid
Beste mensen.
3 weken geleden gaf mijn auto de melding dat de bandenspanning links achter te laag was.
Na visuele inspectie was er niets te zien en bij het nameten van de bandenspanning was een minimaal drukverschil te meten t.o.v. rechts achter
Rechts was 2.4 bar en links was 2.1 bar. Klein verschil, maar zou inderdaad de melding kunnen verklaren.
Banden op spanning gebracht en melding gereset. Week later weer dezelfde melding. Maar de spanning was prima.
Toch voor de zekerheid de band op druk in een bak water laten checken bij de garage...geen lekkage gevonden.
Nu weer dezelfde melding. minder dan 0.1 bar verschil tussen links en rechts.
Hoe wordt deze spanning eigenlijk gemeten? is dit met echte druk sensoren in de velg/ventiel? of wordt gewoon de ABS ring gebruikt om de rotatiesnelheid te meten?
3 weken geleden gaf mijn auto de melding dat de bandenspanning links achter te laag was.
Na visuele inspectie was er niets te zien en bij het nameten van de bandenspanning was een minimaal drukverschil te meten t.o.v. rechts achter
Rechts was 2.4 bar en links was 2.1 bar. Klein verschil, maar zou inderdaad de melding kunnen verklaren.
Banden op spanning gebracht en melding gereset. Week later weer dezelfde melding. Maar de spanning was prima.
Toch voor de zekerheid de band op druk in een bak water laten checken bij de garage...geen lekkage gevonden.
Nu weer dezelfde melding. minder dan 0.1 bar verschil tussen links en rechts.
Hoe wordt deze spanning eigenlijk gemeten? is dit met echte druk sensoren in de velg/ventiel? of wordt gewoon de ABS ring gebruikt om de rotatiesnelheid te meten?