baby autostoeltje en stoelhoesbeschermer

Sjoda Octaaf

Actief lid
Goedendag,

Volgend jaar gaat het gebeuren, vriendin uitgerekend in Mei,
Achterbank straks gevuld met een derde kleine passagier mee op reis in de oc FL uit 2017 met isofix.
Gelukkig met voorbedachte raden deze wagen gekocht dit jaar.

Maar zijn er ervaren skoda-rijders met babyautostoeltjes of die ervaring meehebben met merk of waar opletten?
En een stevige beschermhoes op de achterbank voor onder de babystoel? ( half leder/alcantara )

Wens zijn:
- isofix
- 360gr draaibaar. Zag het in de winkel, wat handig.
- voor en achterwaarts mogelijkheid.
- Nieuw of een nette van MP weet ik nog niet. afhankelijk van groei?

Er zijn zoveel merken daarin en prijzen.
Bv Joie Spin.

Graag zie ik jullie reactie of tips tegemoet.
 

Tees

Donateur
Het merk Joie ken ik niet, maar de prijs is bepaald niet laag. De ADAC test heel veel baby/kinderstoelen, zowel recent als langer geleden. En ook al voldien ze allemaal aan de richtlijnen, er zit echt veel verschil in bescherming en gebruiksgemak.

Maxi-Cosi is zelden mis (blijkt ook uit de tests), ook niet voor niets het meestgebruikte merk. Voor veel zaken vind ik tweedehands geen enkel probleem, maar voor veiligheidszaken kies ik nieuw. Je weet nooit zeker wat zo'n stoel al doorstaan heeft en of die toch stiekem interne schade heeft. Dat risico neem ik liever niet.
 

Mill88

Forumguru
Gefeliciteerd!

Wij hebben onze beide kinderen in een Cybex cloud z 2 i-size gehad i.c.m. een roterende base. (Cybex Base Z)
Als bescherming voor de (bij ons lederen) achterbank gekozen voor deze van Skoda
 

barretje

Senior Member
Wij hadden een cybex sirona, super fijn ding en kan van jong tot oud gebruikt worden. Wij hadden er een plasic beschermhoes onder, deze kun je overal aanschaffen.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Dank alle. Wordt mooi avontuur aankomende jaaaaaren.

Phoee wereld van baby autostoeltjes is enorm als je even google bv 2021/2022 adac doet. Bijna ieder merk claimt wel iets van adac test al staan ze 8ste. En een websites shops met top10 test zijn continu ook anders. Wel merk maar dan ander type.

Las wel dat sommige review of forum, dat ze de gordel hebben gebruikt, maar door de kinderzit versleten is geraakt.

Hoe vaak ga je een autostoeltjes vervangen, tot kind boven de 1.35cm is? Denk dat een stoeltje eerste 2 of 4 jaar moet voldoen? Stoeltje slijt, kussens zakken in, daarna voor peuter/kleuter stoel, en verhogingzitje.

Ach überhaupt waar woord baby voor staat is duur, maar daar wisten we van waaraan we begonnen.

Maar wat is een gemiddelde prijs ervoor? ( of wat is je kind waard ) Want zie soms prijzen 350 t/m 900 euro. Ooww stoeltje 299euro, en vervolgens komt de cassette (360gr. Familybase) 260 euro erbij.

Stoel beschermhoes gaat wel goedkomen.
 

Cordoba

Forumguru
Goedendag,

Volgend jaar gaat het gebeuren, vriendin uitgerekend in Mei,
Achterbank straks gevuld met een derde kleine passagier mee op reis in de oc FL uit 2017 met isofix.
Gelukkig met voorbedachte raden deze wagen gekocht dit jaar.
..............
Als ik je tekst goed begrijp 3e kid op de achterbank? Dan moet je ook puzzelen met de beschikbare breedte (kinderstoeltjes vragen veel breedte). Als het de 1e is heb je nog geen probleem, dan klopt alleen je tekst niet. :D
 

SuperBeeb

Forumguru
Allereerst gefeliciteerd!
Tip voor bescherming van de bank: ik had daar destijds 2 hoeslakentjes voor een babymatras voor over de zittingen gedaan. Kleurden precies bij t beige leer van de superb. En makkelijk te wassen.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Als ik je tekst goed begrijp 3e kid op de achterbank? Dan moet je ook puzzelen met de beschikbare breedte (kinderstoeltjes vragen veel breedte). Als het de 1e is heb je nog geen probleem, dan klopt alleen je tekst niet. :D
Scherp, maar ik hou het nog even bij 1 idd.

Cybex cloud z 2 i-size lijkt best een aardig zit, mede ook dat ie buiten de auto een ligstand heeft ( voor korte duur )
De roterende base is alleen 180 graden draaibaar en voor max. 15 maanden las ik.
 

leon-cupra

Forumguru
Wij hadden vroeger (11j en 9j geleden ) een maxi cosi base voor de maxi cosi. Super handig. Geen geklooi met de gordels. Enig zwak puntje van de maxi cosi base was dat de kabel om de maxi Cosi te ontgrendelen wel eens stuk kan gaan (mits een onhandige/brute vrouw/man).Ooit een keer gehad dat de maxi Cosi vast bleef zitten op de base
B9FCDB16-8149-4C21-92AE-BBAA05ED3071.jpeg
Daarna overgeschakeld naar zo een draaibare stoel voor peuters. Enorm handig. Bespaart je enorm wat rugproblemen. Een slapend kind van 10kg in de wagenstoel zetten zonder een draaisysteem … dat is nog onhandiger en slechter voor de rug dan een zak patatten van 50kg verleggen :pardon:
0F574660-BCF4-4D80-B9F1-6DEAA808234C.jpeg
 

EJS

Forumguru
Wij hebben de maxi cosi pebble+ met 2way fix base. Niet draaibaar maar vind ik met een maxicosi ook helemaal niet van meerwaarde.
Draaibaar wordt mi pas van meerwaarde als je een autostoel hebt waar je je kind steeds in moet tillen en vastmaken. Bij de maxicosi heb je je kind vaak in huis al vast gezet en hoef je deze alleen op de base te klikken.

Als beschermer hebben wij goede ervaringen met de Maxicosi autostoelbeschermer. Onlangs ook een van Yrda gekocht. Voordeel daarvan is dat deze ook over de rand van de zitting gaat wat fijn is voor de overhangende vieze schoenen als je kinderen iets groter zijn en in een gewone stoel zitten.

Ik heb na het maxicosi gebruik zo'n soortgelijke stoel genomen zoals @leon-cupra , werkt ideaal.

Edit: zou ook het liefst voor nieuw gaan ivm veiligheid. Is een investering maar dan heb je ook wat. Vaak gaan die dingen lang mee en kunnen ook evt volgende kinderen dit gebruiken. En anders zelf tweedehands aanbieden om een deel van je investering terug te verdienen.
 
Laatst bewerkt:

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Gefeliciteerd! Leuke zoektocht voor de boeg.

Als het nog een klein hummeltje is zou ik gaaan voor een maxi cosi met (losse) base. Je kunt de maxi cosi dan in en uitklikken en hoeft de baby dus niet altijd over te pakken (want die blijft lekker in de maxi cosi).

Ik heb zelf inmiddels de Novi Baby® David Pro voor mijn dochter van 3,5. Die is draaibaar, heeft isofix kan in meerdere ligstanden gezet worden én de hoofdsteun is verstelbaar, dus ze kunnen er lang in zitten. Erg blij mee.

Waar je op moet letten wanneer je draaibaar wilt, dat er zo'n steunvoet aan zit. Heb je dat niet, dan moet de stoel ook gezekerd worden met het ankerpunt aan de achterkant van de stoel (in de kofferbak) middels een soort riem. Dan heb je er nog niks aan dus.

Andere tip zodra ze wat groeien: een beschermhoes tegen de achterkant van de bijrijdersstoel. De vieze laarzen en schoenen schoppen er geregeld tegengaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Nee hoor dan voed ik de ouders weer even op..... :koffie:

Maar zijn ze 6 en ze weten dondersgoed wat je bedoeld dan kunnen ze kiezen of delen !
En moet je kijken hoe snel die modderpoten uitgaan dan bij ze....
Nee niet de pedagogische opvoedingswijze !!! :lezen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Ik hoor t al, @EdK heeft geen kinderen ;)
Ik heb de stoelen behandeld met vuilwerende spray (303 Fabric Guard) en besloten me er verder niet druk over te maken. Mijn auto is een gebruiksobject, weliswaar eentje waar ik zuinig op ben, maar een vlekje hier of daar doe ik niet moeilijk over. Maar als de kinderen écht modderschoenen hebben, dan gaan die idd wel even uit.
 

MarcoO2

Forumguru
Da's ook de manier hoe ik het doe. De praktijk is dat ze na een boswandeling of strandwandeling toch vaak genoeg met viezige schoenen in de auto zitten. Boeiend. D'r moet wel een beetje normaal geleefd kunnen worden :D

En als ik dan kijk hoe de auto er na 4 jaar intensief gebruik uitziet, is het ook geen enkel probleem. Die stoelen zijn aan de achterkant prima schoon te maken.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Het racestoeltje is geplaatst.
Nu wachten op de kleine over ong. 4 weken.
Tot nu vindt ik de werking van draaisysteem en de cybex cloud z2 prima.
Enig klein nadeel wat ik wel zie van dit systeem, is de ruimte tussen de achterbank en voorstoelpassagier inbeslag nam.
Stoel moest iets naar voren, maar goed daar zit ik niet ;)
 

Bijlagen

  • 20230412_192528.jpg
    20230412_192528.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 22

Tees

Donateur
Dit is de reden dat wij indertijd geen draaibare stoel hebben gekozen: het paste simpelweg niet in de Fabia. Mijn partner moest al wat naar voren met de stoel, maar toen er een tweede kwam, die achter mij (1.97m) moest zitten, paste t echt niet.

Ondertussen ook naar een Octavia overgestapt, want zoonlief kwam langzamerhand klem te zitten achter me, de Octavia heeft toch een cm of 5-10 extra ruimte op de achterbank.
 
Bovenaan Onderaan