Audio kamiq

boytje84

Nieuw lid
Zie hier boven. Nog een aantal bmw 1 serie 2006 acceptabel nissan qasqai ruk peugeot 208 kut
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Ik lees alleen maar uitersten, dus ik ben benieuwd hoe de Kamiq je gaat bevallen qua geluid.
Is uiteindelijk heel persoonlijk.

Wat je zou kunnen doen is langsgaan bij de dealer en eens gaan luisteren in een wagen in de showroom...
 

ertromp

Forumguru
Exact dat is toch de enige manier om te ervaren: hup naar de showroom en in de Kamiq zitten en luisteren of het je aanstaat
 

i2Paq

Senior Member
Kennis van mij heeft het. Afhankelijk van de inregeling is het: Over-the-top, of: Prachtig.

Maar meestal is het over de top omdat men denkt/vindt dat de bass moet bonken :censored:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja en dat leidt tot enorm veel resonantie en getril. Tenzij je de hele boel (deuren vooral) gromdig isoleert. In mijn Up zit het Beats systeem. Klinkt mooier dan het is ,maar kan ook niet anders voor dat geld . Redelijk als je de bas zet op 0 of lager, anders dreun je weg
 

EdK

Forumguru
Tsja als je daartegen die BASS er lekker inzet dan heb je wel stuk minder last van roest op de wagen...... :pieker:
 

LongTimeAgo

Senior Member
Ik heb ook een vraagje over het 8-speaker systeem.

Ik heb afgelopen dinsdag de Kamiq Sport Business in ontvangst genomen, hier bij zou het 8-speaker systeem aanwezig moeten zijn, echter.. Hoe kan ik dit controleren? Visueel 'denk' ik maar 6 speakers te tellen, maar ik weet niet of er nog 2 extra ergens verstopt zitten of dat er 2 kapjes wellicht nep zijn. (Ik ga ze niet opentrekken natuurlijk ;) )
Bij de testrit in een (anderhalf-jaartje oudere) Kamiq Business, die óók het 8-speaker systeem had als optie, vond ik de audio echt top, niets op aan te merken. Echter ben ik een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de speakers van deze/mijn Kamiq, vooral de hogere tonen klinken wat 'schellig'. Ook omdat ik recent uit een Fabia Combi kwam met het standaard speaker systeem en deze aardig ok vond.
Heb met de audio instellingen deze op "rock" gezet en daar mee krijg je wat meer bass terug en is het schelle ook wat minder, maar dit was bij de Fabia Combi niet nodig.

Als ik tevens de audio 'richting' volledig naar achteren verplaats, zodat er alleen maar audio uit de speakers bij de deuren van de achterpassagiers komen, hoor ik daar heel zachtjes, in lage kwaliteit, dat er audio vandaan komt, harder zetten heeft ook geen zin.
Dus ik wil even zeker weten of ik überhaupt wel het 8-speaker systeem heb of dat het 4-speaker systeem in de auto gepropt is. Dat kan immers dan nog wel een staartje krijgen bij de dealer/PON/etc.
 

LongTimeAgo

Senior Member
Dat is... Een goeie, dat ik daar nog niet aan gedacht heb haha. Vanmiddag/Vanavond even proberen. En anders morgen overdag.
 

LongTimeAgo

Senior Member
Kan bevestigen dat ik 8 speakers heb.
De achterdeuren hebben beide 2 speakers per deur.
Maar waarom de audio dan zo stil is achter... als ik t niet kan uitvogelen dan maar even de dealer vragen.
 

LongTimeAgo

Senior Member
Ja al helemaal doorgespit. Maar het is een best wel kale lijst aan audio instellingen, zou het wellicht met VCDS "geactiveerd" moeten worden?

Nouja, eerst morgen maar even overdag met een frisse blik er weer naar kijken en mee spelen.
 

LongTimeAgo

Senior Member
Hmm bijzonder.
De audio stelt mij toch wel wat teleur. Niet zozeer in kwaliteit, maar in "afwerking". Er is een beetje met de Franse slag doorheen gegaan zeg maar.

Het volgende viel ons op:
- de audio komt voornamelijk van linksvoor. Rechts is beduidend zachter.
- je kan de audio positioneren in het audio menu, we hebben hem 1 tikje naar rechts gezet, dit mitigeert het probleem deels maar linksvoor is nog steeds iets luider.
- zet je hem 2 tikjes naar rechts dan wordt links al beduidend zachter en voelt de audio "raar".
- bij tikje 5, van de 9, is de audio al minimaal zacht aan de linkerkant.
- bij tikje 3 van 9 naar links is audio al minimaal zacht aan de rechterkant.

Maar het wordt leuker...

- de Audio achter is echt bijna afwezig. Er komt geluid uit de boxjes maar het is minimaal.
- doe je de audio 7 tikjes naar beneden, dan is de audio alleen nog maar achter hoorbaar, maar echt zacht.

Mijn gevoel zegt mij dat het afwerken en synchroniseren/klaarmaken van de audio, er niet heel veel tijd en werk is ingestoken om alle boxjes het correcte aantal wattage te geven om alles te balanceren. Als dit überhaupt een ding is... geen idee. Maar gezien t feit dat je met een 5.1 surround audio set je deze ook in de woonkamer moet laten "kennismaken" dit voor een auto ook kan gelden haha.
 

i2Paq

Senior Member
Dan zou ik maar eens naar de dealer gaan.
Ik heb de zelfde audio (denk ik) en ik ben er uitermate over te spreken.
 
Bovenaan Onderaan