Android 1:1 naar je Smartlink, draai Waze! (onderandere)

Allen,

velen zitten te wachten op het moment dat Waze gaat draaien onder AA (Android Auto).
Waze heeft het bijna een jaar geleden aangekondigd, doch veel beweegt er niet op dat punt.

Nu zijn er een paar knappe koppen (ik niet, no credits for me :-) ) met een iet of wat haalbare oplossing gekomen:


Ik heb het zelf gisteren geinstalleerd, werkt zo goed als perfect. Jammere is dat na een melding het geluid van de Amundsen (in mijn geval) niet vanzelf terug opkomt. Effe terug switchen naar Radio en terug is de workaround.
Kan je omzeilen door alle meldingen af te zetten en enkel visueel Waze te gebruiken)
Niet enkel Waze overigens, alle apps zijn te gebruiken, hier en daar een kleine flaw in het systeem, maar best bruikbaar.

Ik dacht dat er wel een paar mensen interesse zouden hebben hierin :-)
 
D

Deleted member 20094

Ziet er leuk uit.....werkt simpel en probleemloos?

Moet je nog wel wat installeren/aanpassen op de Columbus?
 
D

Deleted member 20094

Ik heb een O3 style business line dus met een Columbus

Maar de apps werken niet op mijn Nexus 5.

Helaas....
 

Spoetnik

Forumguru
Ik krijg wel een deel van het scherm van de telefoon op de Columbus maar om nu te zeggen dat de bediening oke verloopt....
 
@Spoetnik : Hoe het zit met de rest van de bediening van de telefoon weet ik niet. Bij mij ging het er enkel om Waze werkend te krijgen, en dat lukt. Weliswaar zonder geluid omdat daar nog wel iets fout gaat. Als tussenoplossing, tot Waze echt ondersteund gaat worden, is het best bruikbaar. maar dat is een rekbaar begrip en voor iedereen anders.

@xplain : yep, blijft werken. Best wel je bestemming ingeven voor je begint te rijden. Vanaf je in beweging bent kan je niet typen, wegens vergrendeld op één of andere manier. Je kan wel in je lijst met bestemmingen scrollen en selecteren. (voor zover ik heb kunnen zien tenminste)

Het is nu éénmaal een tussenoplossing, een workaround. Met een heel klein beetje moeite en zonder dingen definitief te veranderen, kan je Waze (en andere apps) werkend krijgen op je columbus/amundsen. Voor mij doet het wat het moet doen, voor anderen zal het waarschijnlijk niet goed genoeg zijn. Ik prefereer in iedere geval Waze (zoals het nu werkt en zelfs zonder geluid) boven de ingebouwde bagger GPS van skoda zelf, die trekt nu echt nérgens op.
 
Bovenaan Onderaan