Amundsen+ werkt niet met HTC Desire

Marcelb

Nieuw lid
Ik heb vorige week vrijdag mijn nieuwe Skoda Superb Combi opgehaald bij de dealer. Helaas krijg ik mijn HTC Desire (Android) niet werkend met de Amundsen+ bluetooth carkit.
Meestal lukt het nog wel om de telefoon te koppelen. Als het telefoonboek wordt geladen wordt de bluetooth verbinding verbroken. Idem als ik handmatig een nummer wil intoetsen. Bellen en gebeld worden werkt ook niet.
De dealer weet nog geen oplossing. Hij had nog een klant met zelfde probleem, ook een HTC.

Ik lees op internet veel problemen met koppelingen. Mogelijk is een tool op Android de oplossing? http://www.android-rsap.com/compatibility.html

Iemand met een oplossing?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een tijdje een custom android ROM op m'n HTC HD2 gehad en die koppelde de eerste keer ook niet lekker. Ik heb toen de "gebruiker" weg gegooid (via het maxidot) en opnieuw gekoppeld, daarna werkte die wel.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen?

Anders zou je inderdaad de RSAP software van Android zou je nog kunnen proberen.
 
Hmm, ik heb ook een android (HTC Desire S)en ben nu net een nieuwe O2 Amb. BL aan het bestellen met het amundsen+ systeem. IK vraag me erg af of ik niet beter voor een losse carkit van Bury of Parrot kan gaan... Wie o wie heeft het antwoord. Nu is op skoda.nl net een mooie aanbieding om voor 100 euro bluetooth telefoonvoorbereiding + MDI te krijgen. Maar dat moet ik wel zeker weten dat mijn HTC desire S het gaat doen...
 

Marcelb

Nieuw lid
Hmm, ik heb ook een android (HTC Desire S)en ben nu net een nieuwe O2 Amb. BL aan het bestellen met het amundsen+ systeem. IK vraag me erg af of ik niet beter voor een losse carkit van Bury of Parrot kan gaan... Wie o wie heeft het antwoord. Nu is op skoda.nl net een mooie aanbieding om voor 100 euro bluetooth telefoonvoorbereiding + MDI te krijgen. Maar dat moet ik wel zeker weten dat mijn HTC desire S het gaat doen...
Ik zou even bij een Skoda dealer langsgaan en kijken of je de telefoon kan verbinden, telefoonboek kunt downloaden en kunt bellen.

Ik lees op internet heel veel verzoeken aan Google om Android te voorzien van rSAP profiel. Vooral van VW/Audi/Skoda/Seat rijders. Wist niet dat koppelen van telefoon zo lastig kon zijn.
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=4402
 

andrehj

Forumguru
Hiervoor zijn drie oplossingen:
1. Koop een Samsung Galaxy, die ondersteunt wel rsap (en dat werkt ook nog goed samen met de premium bluetooth carkit, iig die van modeljaar 2012)
2. Installeer de software van http://www.android-rsap.com/. Deze schijnt ondertussen heel aardig te werken.
3. Gebruik het HFP profiel (werkte vanaf modeljaar 2011 met de af-fabriek premium carkit), dat wordt door elke bluetooth-telefoon ondersteund.
 

Bakkertje

Forumguru
Alleen de oude bluetoothmodules ondersteunen alleen rsap. De nieuwe ondersteunen ook HFP (of hoe hetook heten mag).

@andrehj: Waarom zou je bij stap 2 rsap installeren om daarna via hfp te connecten? Bij mijn android rom heb ik niets hoeven installeren, dat werkte gewoon na 2x connecten..?
 

Marcelb

Nieuw lid
Hiervoor zijn drie oplossingen:
1. Koop een Samsung Galaxy, die ondersteunt wel rsap (en dat werkt ook nog goed samen met de premium bluetooth carkit, iig die van modeljaar 2012)
2. Installeer de software van http://www.android-rsap.com/. Deze schijnt ondertussen heel aardig te werken.

Daarvoor moet ik de telefoon rooten. Dat heb ik geprobeerd. Eerste poging met Unrevoked niet gelukt. Dan zijn doordat de meeste recente versie van de ROM niet te rooten is?

3. Gebruik het HFP profiel (werkte vanaf modeljaar 2011 met de af-fabriek premium carkit), dat wordt door elke bluetooth-telefoon ondersteund.

Hoe kan ik dat forceren/instellen?

dank voor de reacties.
 

andrehj

Forumguru
@andrehj: Waarom zou je bij stap 2 rsap installeren om daarna via hfp te connecten? Bij mijn android rom heb ik niets hoeven installeren, dat werkte gewoon na 2x connecten..?
Wel even lezen. Het waren drie oplossingen, niet drie stappen van dezelfde oplossing. Vandermark hoefde dus maar één van de drie oplossingen te gebruiken om te kunnen bellen.
 

Bakkertje

Forumguru
Wel even lezen. Het waren drie oplossingen, niet drie stappen van dezelfde oplossing. Vandermark hoefde dus maar één van de drie oplossingen te gebruiken om te kunnen bellen.

Oeps, je hebt helemaal gelijk. Lezen is ook een vak apart :winkie:
 

Marcelb

Nieuw lid
Vandaag bij de dealer langsgeweest. Er is een VW Premium Carkit ingebouwd (10 minuten werk) en nu doet mij HTC Desire het prima met de Amundsen+ ! Probleem opgelost.

Het kaartmateriaal is overigens ook actueel. De situatie bij Eindhoven (A2 naast de N2) wordt prima getoond. Alleen mijn eigen doodlopende straat wordt niet herkend. En die ligt er al drie jaar. Waarschijnlijk heeft de gemeente deze niet aangemeld bij de kaartenmaker ofzo.
 

jalex_h

Forumguru
En dan nog de hamvraag: wat voor carkit zat er dan eerst in jouw auto?

En mischien mosterd na de maaltijd, maar inderdaad, de laatste Android-versie op de Desire HD is niet te rooten. Wil je toch rooten, dan zul je hem eerst terug moeten zetten naar een oudere versie.
 

Marcelb

Nieuw lid
En dan nog de hamvraag: wat voor carkit zat er dan eerst in jouw auto?

En mischien mosterd na de maaltijd, maar inderdaad, de laatste Android-versie op de Desire HD is niet te rooten. Wil je toch rooten, dan zul je hem eerst terug moeten zetten naar een oudere versie.

Ik weet niet het type. In ieder geval heb ik niets speciaals besteld. Gewoon bluetooth telefoonvoorbereiding. De telefoon zag 'Skoda BT' en ziet nu een 'VW bluetooth'. En de dealer gaf aan dat er een Premium carkit in geplaatst is gisteren.

Ik ben er blij mee. Had niet zoveel zin in terugplaatsen van een Android ROM, rooten en dan weer wat anders erop. Kost allemaal zoveel tijd en irritaties.
 
Bovenaan Onderaan