Afwatering Voorruit door A-stijl verstopt

omdat het me opviel dat er wat water naar beneden liep als ik de voordeur los trok, ben ik maar eens gaan kijken of er rotzooi achter de spatschermen zat.....die zaten dus helemaal vol :fool:

blijkbaar zijn er een paar blaadjes in gevallen waardoor het daarna helemaal verstopt. Ik heb er geen last van gehad, maar hopelijk is het niet gaan roesten achter de spatschermen.

Haalt iedereen de binnenkant van zijn spatborden af en toe los om te checken, of is dit nou zo extreem bij mij (wel na 312.000km)

2014-04-19%2011.56.53.jpg


2014-04-19%2011.50.36.jpg
 

ertromp

Forumguru
Dat weet je bij de VAG producten daar moet je echt af en toe de binnenschermen er af halen.
Doe ik al jaren tijden de wissel van de winterbanden
 

guitar_billy

Senior Member
been there, done that... zie o.a. dit draadje
Help; tapijten nat voor en achter, linkerzijde

Maar bij jou liep het water eruit bij openen van de portieren (?), bij mij ging het naar binnen... nu gelukkig droog.

Helaas nog steeds een probleem bij VAG want mijn vorige generatie O1 hadden er ook al last van en ik weet ook van Golf eigenaren dat het daar voorkomt. Het lijkt of in Duitsland en Tsjechie geen bladeren van de bomen vallen.
 
@guitar_billy dat topic had ik nog niet gevonden, maar ik was idd wel benieuwd of mensen er al water door binnen hebben gehad. maar dit topic kan dus dicht...gaan wel verder in jouw topic :)
 

turboturbo

Forumguru
Ik haal het laatste stukje van het binnenscherm van de wielkasten ook af en toe los, minimaal een keer per twee jaar tijdens wissel vd wielen. Dan kan ik er even goed bij en is de kans op bloedende knokkels klein.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Euhm.. Dat is alleen een kwestie van een paar schroefjes daar los draaien neem ik aan? Want ik ben wel eens benieuwd wat er achter kan zitten bij 120Dkm en aangezien de afwatering van een pano-dak daar ook op uit komt?
 

turboturbo

Forumguru
Ja zijn een paar torx of 8-kant schroefjes geloof ik.

Wel oppassen dat de plug waar de schroef uit komt niet achter in de wielbak valt, anders moet je die achter gaan opvissen...
 
Bovenaan Onderaan