Afdruk verwijderen uit (nep)leder achterbank

dirkornee

Nieuw lid
Hallo allen,

Twee maandjes geleden mijn nieuwe (tweedehandse) Octi 3 opgehaald en inmiddels al redelijk wat gefixed/verbeterd aan de wagen. De wagen heeft een half leder interieur en op de achterbank zitten wat afdrukken van ik vermoed een kinderzitje. Bijgevoegd een foto van de dealer, waarop het te zien is. Dat stuk is nep leer denk ik toch? Heeft iemand ervaring met zulke afdrukken verwijderen? Ik zat zelf te denken af strijken of föhnen, maar wil natuurlijk voorkomen dat ik het beschadig.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_4443.jpeg
    IMG_4443.jpeg
    567,4 KB · Weergaven: 105

EdK

Forumguru
Ik zou eens bij een stoffeerder bedrijf langs rijden voor een advies.
Een goede vakman zal zeker een truukje hebben om dit op te lossen.
Zelf wat proberen zonder te weten dat het werkt kan het alleen maar erger maken, en vaak krijg je daar dus achteraf spijt van
 

Rallye

Forumguru
Een goede autopoetser weet daar wellicht ook iets op. Overigens zou heb best echt leer kunnen zijn - meestal wordt dit halflederen bekleding genoemd.
 

Tees

Donateur
Een goede stoffeerder lijkt me de beste keuze. Leer is een bijzonder product, het kan heel veel hebben, maar je kan het ook goed verprutsen als je de verkeerde spullen gebruikt. Iemand die veel ervaring met leer heeft, weet vaak t beste hoe je hiermee omgaat.
 

Blondegod

Actief lid
Een goede stoffeerder zal hier wel raad mee weten. Zelf heb ik zulke dingen wel 'ns opgepakt met een stoomcleaner.
Werkte voor mij prima maar dat waren dan ook vaak kleine imperfecties. Let op, leer en water zijn geen vrienden!
 

Eltjo

Forumguru
Voor een leren bank wordt, naast dat iedereen je middeltjes wil verkopen, gewoon geadviseerd om deze met een vochtige doek af te nemen. Het lijkt me in een auto toch niet veel anders? Kletsnat is anders ja.

@dirkornee Is het niet de zijkanten glad leer en in het midden alcantara = nep suède? Mooie en juiste benaming trouwens; "nepleer".
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan