Afdekzeil S2 combi

kansberg

Forumguru
Geen idee....misschien een keer helemaal uittrekken en kijken of hij dan wel weer oprolt? Of misschien er uit halen en kijken waar je het mechaniek zou kunnen smeren, met WD40 of zo. En misschien het zeil zelf aan de onderzijden met cockpitspray behandelen, dat is een ultiem glijmiddel, dit wordt door het garagebedrijf ook vaak gebruikt bij gordels die moeizaam oprollen. Demonteren van het mechaniek zou ik niet direct doen, het risico dat de veren je om de oren vliegen is groot en zien het dan maar weer eens te fixen....
 

andrehj

Forumguru
Goed bezig! Maar hoe moesten die kapjes er nou af? Want je zult wel niet de laatste zijn die dit probleem tegenkomt. Anderen willen graag van jouw ervaringen leren.
 
Ja daar had ik eigenlijk een foto van moeten maken. Daar zitten aan allebei de kanten 2 gleufjes in en daar moet je een dun schroevendraaiertje insteken van het ene gleufje naar het andere. Dan ligt je een palletje omhoog en schuift ie er zo naar buiten af. Om terug te monteren haal je gewoon de schroevendraaiertjes er uit en schuif je het kapje terug tot ie vast klikt. Zit overigens wel een veertje achter dit kapje maar dit kun je gewoon in uitsparing steken, en komt zo terug op de goede plaats gemonteerd.
 

Eltjo

Forumguru
Hé, dat is weer handige info. Mijn rolhoes rolt maar slapjes op en moet dus soms geholpen worden. De veer wat strakker zetten zou een oplossing kunnen zijn, net zoals ik dat ooit bij m'n Sub. Legacy II heb gedaan.
Ik neem aan dat de veer achter de kapjes zorgen dat de rolhoescassette links/rechts zich vasthoudt in de zijwanden van de auto? Een fotootje met pijltjes naar de genoemde gleufjes zou idd handig zijn.
 
20160320_114627_resized_1.jpg 20160320_114627_resized_1.jpg 20160320_114645-1_resized_2.jpg Hierbij nog een paar foto's van de betreffende kapjes. Als je er een schroevendraaiertje in steek ligt je een palletje omhoog en kun je het kapje er naar buiten toe afschuiven. Als je de veer strakker wil spannen moet je het kapje aan de bestuurderszijde verwijderen. Daarna 3 palletjes van het hoedertje indrukken en vervolgens dit houdertje een stukje naar buiten trekken tot je het rond kunt draaien, een aantal slagen linksom draaien tot de gewenste spanning.
 

casejunky

Forumguru
Het kan soms zo simpel zijn, dingen gaan vaker stuk hoor ik wel...Die van mij deed het ook niet, maar werd door de garage gratis gemaakt
 
Bovenaan Onderaan