Achterklep en openen met AB

EdK

Forumguru
Op de Fab 3 en Yeti had ik op sleutel AB de midden knop zitten om de achterklep te ontgrendelen en uit slot te laten komen.
Nu met de Fabia 4 heb ik op de AB diezelfde knop weer zitten, alleen als ik er op druk dan gebeurd er niets met het achterklep slot !?
Nu heb ik wel bij de Fab 4 kessey erop zitten, maar vraag me dus af of ik wat verkeerd doe of dat ik toch nog ergens een instelling in menu moet aanpassen hiervoor.
Of dat het gewoon niet werkt van fabriek af maar het wel zou moeten doen.
Maw andere woorden heeft iemand hier het verlossende antwoord ???

Edit: Net nog even bij superM geprobeerd en als ik op knop druk dan zie ik wel de knippers achter knipperen zoals bij Fab3 voorheen gebeurde.
Maar klept word dus niet ontgrendeld en uit slot geworpen zoals voorheen.
Kan wel dus de klep met hand openen....
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Hoe lang duw je erop? Met onze nieuwe Passat moeten we ook zeker 10sec die knop induwen eer de koffer opent (wel automatische kofferklep). Dus eens proberen met wat langer de knop in te drukken?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdZ

Captain Hook

Forumguru
Bijzonder. Staat er niks over in de handleiding @EdK ?


Zelfs bij onze oude Roomster zit een knopje op de AB (middelste knop) om de achterklep te ontgrendelen; dan springt 'ie een kiertje open.
En als je 'm dan weer dichtdoet, vergrendelt de hele boel weer automatisch.
 

EdK

Forumguru
Datzelfde was dus bij de Fab3 en de Yeti ook zo het geval Erik !
En heb de papieren manual al doorgespit die helaas wel beperkter is, maar die webpages manual kan ik niet aan wennen.
En tsja na voor mijn gevoel alles al geprobeerd te hebben dacht ik , ga t hier eens proberen.....
 

Rallye

Forumguru
Off topic, maar die web manual is inderdaad waardeloos. Waarom geen .pdf zoals eerder?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Hieruit blijkt maar weer dat niet elke vooruitgang een verbetering is !
De papieren manual is nu een halve centimeter dik en staat stikvol met QR codes zodat je dus op de webmanual komt.
Geef gewoon weer de oude manual op PDF en zet die ITers in voor de software van de auto's !!
Daar zijn ze harder nodig.
Maar goed VAG waar gaat het fout met de kofferklep tov de vorige wagens met zelfde optie ??
 

EdK

Forumguru
Maar denk dat ik er uit ben mbt ontgrendelen achterklep !
Voorheen werd de klep ontgrendeld en kwam dan deel uit slot vandaan
De werking is nu dus eigenlijk dat als alles vergrendeld is je dus alleen de achterklep ontgrendeld wat hij weergeeft met de knippers achter.
Dan heb je 120sec om de klep te openen, doe je dit niet dan vergrendeld hij zichzelf weer.
Dit laatste kon voorheen weer niet omdat hij deels uit slot kwam, dus als je een broekzak openen onbewust deed bleef de klep eigenlijk open staan.
En nu sluit hij dus weer naar 120sec.

Tsja en wat is u makkelijker ? Voor mezelf toch het laatste ! Alleen het is even wennen na jaren van het ontgrendelen en uit slot komen...
 

CITIGO

Senior Member
met kessey kun je toch ook gewoon de klep openen door hem open te trekken, als je de sleutel maar in je zak hebt. Tenminste bij mij wel.
 

SuperBeeb

Forumguru
Bij mijn Passat hetzelfde: middenknop (kort) indrukken, en alleen de klep wordt ontgrendeld, knippers gaan even aan. Moet wel zelf de klep opendoen, heb (gelukkig) geen elektrieke klep, die ging bij m'n Superb kort na aankoop stuk. Wel onder garantie gerepareerd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Ja ook, maw eigenlijk is die drukknop op de AB overtollig......
Niet helemaal: ik gebruik de knop(pen) incidenteel nog wel eens om portieren of achterklep vanaf enige afstand te ontgrendelen t.b.v. iemand anders, zodat ik niet helemaal tot bij de auto hoef mee te lopen. De oude truc om het bereik van 't signaal te vergroten (sleutel tegen mijn hoofd houden) werkt daarbij ook nog steeds.
 

Tees

Donateur
Bij mijn O2 zitten beide functies erop: kort drukken voor alleen achterklep ontgrendelen, lang drukken voor achterklep uit t slot. Simply clever ;)
 
Bovenaan Onderaan