A-Point Almere, voorheen Skodadealer Holdinga

Let wel, ze konden niet alle wensen vervullen, tear wiping was bijvoorbeeld niet mogelijk. Ik heb echter geen idee of dat simpelweg niet aan te passen is of de garage dat niet kon. Maar ze hebben in elk geval de moeite genomen en dat waardeer ik zeer. Ik had ook een rammelend en piepend dashboard en dat is ook netjes verholpen.
 

Ron_2

Senior Member
Ik moest even googelen wat tear wiping is :-)
Die optie ben ik niet eerder tegengekomen, wat ik gevraagd heb is het activeren van corner lights en regensensor, wat ik daar nog aan toe wil voegen is het minder vaak sproeien van de koplampen, want ik heb begrepen dat de vloeistof wel erg hard gaat met de standaard instelling.
Ben benieuwd of ze er iets mee kunnen, ze zijn in ieder geval dus wel gewillig.
 

Eduardo

Forumguru
Persoonlijk heb ik een bijzonder matige ervaring met deze dealer.
Op donderdag naar Holdinga gebeld met het verzoek om met een Yeti-occasion te kunnen proefrijden.
De auto was echter niet beschikbaar, dus de week erna op afspraak naar Holdinga gereden.
Na binnenkomst bleek dat de betreffende auto nog steeds niet beschikbaar was.
Niet erg netjes van Holdinga, ze hadden daarover even kunnen bellen, ze hadden m'n nummer.
Daarop werd aangeboden met een demo een proefrit te maken. Voor vertrek met de demo had ik de verkoper verzocht een calculatie te maken voor een nieuwe Yeti of de beoogde occasion met inbegrip van inruil van onze "oude" auto.
Daarna met de demo proefrit gemaakt, maar deze auto had een totaal andere uitvoering dan de door ons beoogde occasion. En laten we eerlijk zijn, je wilt rijden in de auto waar je belangstelling naar uit gaat.
Na een kleine 1,5 uur waren we weer terug bij Holdinga waar tot onze verbazing de verkoper nog moest beginnen aan de calculatie... Nadat we klein kwartiertje doelloos bij de verkoper hadden gezeten en uit verveling wat rondjes door de showroom hadden gelopen kwam de verkoper op het lumineuze idee om ons een kopje koffie aan te bieden.
Na bijna een half uur wachten kwam de verkoper met de calculatie voor, ik dacht een nieuwe Yeti, maar dat bleek de calculatie te zijn voor de occasion. In de calculatie stond dat we op onze "oude" auto die amper 20 maanden oud was ruim 8000 euro zouden afschrijven. En dat op een auto van nog geen 20.000 euro nieuwwaarde.
Aangezien hierover amper te onderhandelen viel zijn we toen onverrichter zaken vertrokken, geen moment het gevoel te hebben dat deze verkoper ons ECHT een auto wilde verkopen.
O ja, voor wij de zaak verlieten zei de verkoper nog dat hij ons nog zou bellen met een scherper aanbod.
We zijn inmiddels bijna 2 maanden verder en hij moet nog bellen.
Twee weken later hebben we elders onze fantastische Skoda Yeti Ambition gekocht.
Dus de ECHTE interesse was er wel degelijk....:xyxthumbs:
 

sitechris

Donateur
Herkenbaar verhaal. Maak ik wel vaker mee. Af en toe zitten er echt onbenullen aan de andere kant van de tafel. Maakte laatst nog een keer zo iemand bij Audi Centrum Utrecht mee toen mijn moeder haar A1 kocht. Ondanks de verkoper heeft mijn moeder uiteindelijk krabbel gezet, maar hij deed er alles aan om het te verpesten. Vier keer verkeerd calculeren bij opstellen van de offerte, niet goed adviseren over de opties (ik moest hem uitleggen dat je sportonderstel ook kunt deselecteren) etc etc.
 

Ron_2

Senior Member
niet goed adviseren over de opties (ik moest hem uitleggen dat je sportonderstel ook kunt deselecteren) etc etc.
Herkenbaar, maar niet alleen bij autodealers.
Sinds er internet is weten potentiële kopers vaak meer over het product dan de verkoper, ik maak het mee in allerlei branches, van computers tot verzekeringen.
Soms betrap je een verkoper dan ook op het verkondigen van klinkklare onzin of absolute leugens.
 

Fabia

† In Memoriam
Ga maar eens wat vragen bij Mediamarkt, daar krijg je antwoorden:icon_smile_dead:.
 

Yeti Linka

Actief lid
Volgens mij ging het over Holdinga.

Ik ben zeer tevreden over deze dealer. Van mijn huidige Oktavia ging mij Columbus stuk en deze moest voor reparatie opgestuurd worden. Er werd gewoon even een radio ingezet waardoor ik toch muziek had tijdens de reperatie. Inmiddels is er deze week mijn vierde auto besteld. Ik herken de verhalen zoals Eduardo dan ook echt niet. Als hij dat zo ervaren heeft is dat spijtig, maar ik heb alleen maar positive ervaringen.
 

Eduardo

Forumguru
Nog een kleine aanvulling:
Weken later kwam ik het visitekaartje van de verkoper nog eens tegen toen het uit een van de Skoda boekjes viel.
Aan de achternaam van de verkoper te zien was hij zelfs de eigenaar van de zaak.
Tja, ieder mens kan wel eens een off-day hebben.....:crazy:
 

Pendragon

Forumguru
Eduardo, ik herken dit bij Holdinga net als Octavia Linka helemaal niet. En zeker niet als de verkoper de eigenaar (Nico Holdinga) was. Wij hebben inmiddels onze 6e Skoda (van meerdere Fabia's, Octavia's tot Superb) en als er iemand klantvriendelijk en Skoda expert is, dan is het Nico. Als ik zaken doe bij hun dan vraag ik altijd specifiek naar Nico, want ik ken hem en hij kent ons. Heel jammer dat je zo'n ervaring bent opgelopen bij Holdinga. Zoals je zelf zegt, het zal dan wel een offday zijn geweest, want zo herken ik Nico helemaal niet.
 

Eduardo

Forumguru
@Pendragon & Dennis: Zoals ik al schreef: " Helaas kan ieder mens kan wel eens een off-day hebben".....:crazy:
Zelfs een Skoda-dealer....
 

Badnews

Senior Member
Ik heb paar weken geleden voor het eerst kennis gemaakt bij de garage voor wat vragen over de octavia 3. Ik had testritten gemaakt (octavia vs jetta hybrid) in Veenendaal (zowel vw als skoda zit bij elkaar).
Na wat rekenen en nadenken was de keuze op de octavia gevallen en had wat vragen.
Ze namen alle tijd voor me, al vertelde ik ze dat de lease toko waarschijnlijk ergens anders de auto ging bestellen.
Ik had een goed gevoel, dachten mee en vertelde duidelijk wat de verschillen waren. De kleur was daar ook van grijs naar zwart gegaan, ze hadden beide toevallig staan en de zwarte zag er mooier uit;)

Toen mijn lijstje ingeleverd was bij de lease toko, kreeg ik het bericht dat de auto toch hier besteld was. De verkoper nam diezelfde dag nog contact op om alles door te spreken en bevestigen, zakelijk maar toch vriendelijk.

Nu is het voor mij wachten, heb tussendoor nog even contact over leverdatum gehad, en zal dat nog vaker doen.. Als ze net zo vriendelijk blijven blijf ik positief.. Bij de VW dealer aan de overkant ben ik altijd slecht behandeld.
 

Pendragon

Forumguru
@badnews, Holdinga is voor mij al zo'n 10 jaar mijn dealer tot volle tevredenheid. Buiten de verkopers en Nico zelf zijn ook de monteurs betrokken en hebben ook de passie voor Skoda zoals wij hebben. Voor mij geen andere dealer!
 

AGTon

Forumguru
Ik ben zelf ook erg tevreden over deze dealer waar ik nu al weer een jaar of 5 klant ben. Ze denken altijd mee, nemen ook dingen van je aan en luisteren. Ook de monteurs staan voor je klaar en luisteren en leggen uit.

Klanten willen graag alles zo goedkoop mogelijk, wat ik kan begrijpen, maar ze moeten niet vergeten dat de fima holdinga ook hun personeel, pand etc moet betalen. En dan moet er nog een beetje winst gemaakt worden ook :)

Tot nu toe dik tevreden.
 

Badnews

Senior Member
Je merkt wel dat het een klein bedrijf is. Op de skoda dealer site staat 1 email adres (de baas!), dus een mailtje naar verkoop afdeling sturen moest voor mij via de baas. Daarna weer op persoonlijke basis.
Niets mis mee, maar mis toch de algemene email adressen (werkplaats@ verkoop@ of showroom@). Misschien bestaan ze wel, maar ik heb ze nog niet gevonden.
Algemene vragen op persoonlijke email adressen gaat altijd fout, mensen zijn immers wel eens vrij of vakantie en andere pikken deze dan niet op. Op email niveau had ik 'meer' verwacht, ze zijn uitermate vriendelijke en proberen je te helpen, maar de nieuwe methodes zoals email, zijn ze nog niet bedreven in.
 

Pendragon

Forumguru
Klopt! En je kunt ook geen online werkplaats afspraak maken, wat bij andere dealers (vast niet allemaal) wel kan.
 

AGTon

Forumguru
@ pendragon,

Volgens mij kan je wel online een afspraak maken, maar alleen voor de vaste beurten.

Email is bij mij in het verleden ook wel eens verkeerd gegaan. De baas was volgens een medewerker niet zo snel met reageren, dus een beller is sneller :)
 

Ron_2

Senior Member
Volgens mij loopt het online afspraken maken via de server van de importeur.
Ik heb al een paar keer per mail een aanbod gekregen voor een gratis zomer of wintercontrole, waarin werd aangeraden meteen een online afspraak te maken.
Ik wilde dit combineren met de winterbanden-wissel maar kreeg het online niet voor elkaar, ik moest en zou ook een grote of kleine beurt aanvinken, zonder beurt kom je niet verder. Op een mail hierover heb ik nooit antwoord gekregen, laat staan dat ze iets verbeterd hebben, want een jaar later gebeurde precies hetzelfde.
 
Bovenaan Onderaan