2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

Rallye

Forumguru
Dit weekend even zitten testen met de wifi en de e-Sim. Ik vind het erg vreemd dat je voor óf wifi óf e-Sim moet kiezen. Ik heb het idee dat de auto sneller op commando’s (met name openen en sluiten) reageert als ik hem aan de wifi hang, maar als je dan wegrijdt schakelt hij niet automatisch naar de e-Sim. Niet alleen onhandig, maar ik kan mij voorstellen dat dit VW ook geld kost. VW betaalt dan immers voor de verbinding.

Het menu maak ook niet echt duidelijk wanneer je nu wat doet:

IMG_0038.jpeg IMG_0039.jpeg IMG_0040.jpeg

Je schakelt de e-Sim in door “Naar wifi zoeken” uit te zetten. Alsof gebruik maken van de wifi hetzelfde is als ernaar zoeken. Wie bedenkt zo’n UI?
 

ertromp

Forumguru
Niet alleen onhandig, maar ik kan mij voorstellen dat dit VW ook geld kost. VW betaalt dan immers voor de verbinding.
Met alle diensten die VW betaald aanbiedt is die verbinding al dubbel en dwars verdient..... Ze zullen je echt niet iets kosteloos aanbieden.......
 

Rallye

Forumguru
Op mijn auto kan ik als betaalde extra enkel de dynamische interieurverlichting kopen. Maar de verkeersupdates en mapupdate via e-Sim kosten inderdaad wel € 245 per twee jaar. Als juist de grote updates via wifi zouden kunnen gaan als die wordt aangezet, zou die prijs wellicht voor iedereen naar beneden kunnen…..
 

Alpha

Donateur
Heel herkenbaar. Heb mij dat ook altijd afgevraagd. Zou toch veel handiger zijn dat je kaart-, app- en firmwareupdates via Wi-Fi binnenhaalt als je thuis bent ipv altijd via de eSIM. Maar goed wie zijn wij.
 
Bovenaan Onderaan