18" Velgen type Luxon met Michelin PS 3 banden op de Octavia

ertromp

Forumguru
@Joske: Antera zit bij je om de hoek :D Je zult zien een ander stel velgen en verlaging doet wonderen niet alleen optisch maar ook betreffende rijgedrag!
 

Antera

Donateur
Nee dat is niet ver van Antwerpen af.

Ziet er netjes uit en inderdaad zelf sleutelen om de verlaging eronder te krijgen kost wat tijd meer tijd dan ik of een garage het kan :-)
 

Joske

Forumguru
Wist ik niet, Breda is idd niet zo ver :)

Ik vind de verlaging enkel met veren echt goed gelukt, waarom zou men dan ook nog een schroefset monteren? (ben leek op gebied van verlaging :) ) wat is de meerwaarde dan?
 

ertromp

Forumguru
Schroefset is demper en veer optimaal op elkaar afgestemd en veelal instelbaar betreffende demping. Vooral interessant wanneer je meer dan 30mm gaat verlagen. Veren zijn afdoende vooral wanneer je gerenomeerde veren koopt zoals Eibach tot 30mm verlaging
 

Antera

Donateur
en schroefset is interessant als je de auto toch een eigen hoogte wil geven en niet afhankelijk wil zijn van die vaste 30mm. Vaker als je lager wilt is dan ook geen mogelijkheid meer om te verlagen met alleen veren maar moet je vanzelf naar een schroefset.

Niet alle schroefsets zijn in hardheid verstelbaar zoals hierboven werd vermeld. Van bijna elk merk kan je kiezen uit een set met of zonder hardheid instelling. Het is maar wat je wilt natuurlijk. Alleen de KW streetcomfort heeft standaard instelbare demping.
 

Joske

Forumguru
Erik, hoe is het rijgedrag nu? Ben zelf ook beetje aan het twijfelen voor een bezoekje aan Mark (Antera). Maar zou dan ook enkel voor de Eibachveren gaan.

1. Had al eens begrepen dat deze veren progressief zijn, dus als de koffer goed vol is dat de wagen niet doorzakt achteraan. Al kunnen testen?

2. En het uitlijnen? Dit is noodzakelijk veronderstel ik, na het verlagen?

3. Kan je daarna ook zelf de bandendrukcontrole terug correct zetten? (las ergens in je topic dat die bleven piepen na het verlagen?)

4. Ik zou op mijn 16 inch willen blijven rijden ivm comfort en budget, dan zullen de wielkasten nog wel goed genoeg gevuld zijn zeker?

5. Kan je verkeersdrempels nog op een normale manier nemen?

Veel vragen, ik hoop op veel antwoorden ;)
alvast bedankt!
 

ertromp

Forumguru
@Joske ,

Op punt 1 kan ik al antwoorden dat de auto nagenoeg niet inzakt met de Eibach veren. M'n dochter heeft er al met 4 volwassen personen ingezeten met wat spullen voor een kamp. Geen probleem dus.

Op punt 2 kan ik alleen maar bevestigen dat uitlijnen absoluut noodzakelijk is!

Punt 3 geen problemen mee gehad. De set knop op de middenconsole indrukken en klaar was het. Later nog vcds uitgelezen en inderdaad gaf deze nog die melding aan dat er een storing (niet frequent) was geweest in het ABS systeem. Resetten en later nog een keer uitgelezen en geen foutmeldingen

Punt 4 kun je zelf meten. Pak een meetlat en meet vanuit het hart van het wiel naar je spatbord rand en trek er dan ongeveer 30mm van af.

Punt 5 is geen enkel probleem ook in en uitritten en hobbels/gaten in de weg worden goed weggenomen.

Al met al vind ik het een mooie verlaging waarbij het comfort goed gewaarborgd blijft.

Dus geen twijfel meer Joske en de afspraak maken. Wel uitlijnen regelen!
 

Joske

Forumguru
Bedankt voor het (zo snel) antwoorden Erik!

Nu nog moeder de vrouw overtuigen.. Hoor het zo al aankomen: " je gaat er toch geen sjonniebak van maken zeker?! "
Best al preventief een charmeoffensief inzetten ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Tja Joske dat heeft bij mij ook 3 jaar geduurd maar na wat rekenwerk wat de H&M en noem al die mode ketens wel niet gekost hebben was ze snel stil :D Zelfs tunen en DSG aanpassen heeft de boekhoudster goedgekeurd.
Nu ik dit zo zit te typen begin ik me toch lichtelijk zorgen te maken: welke aankopen heeft zij dan op de planning staan :(
 

CDK

Forumguru
Gewoon doen Joske, kom ik ook gezellig naar Breda, moet ook nog ff bij Mark m'n RS pedalen laten monteren
 

Joske

Forumguru
Zo zo..
Vrouwlief gaat er over nadenken (niet dat zij het moet betalen maar goed :facepalm:).

ik: schat.. heb iets gezien voor de auto
zij: mja, wat nu weer?
ik: valt wel mee in prijs hoor
zij: ...
ik: en iemand van het forum gaat het monteren
zij: dan moet je nog naar Holland rijden ook?!
ik: is maar net over de grens hoor
ik: *laat foto's zien van Ertromp zijn bolide*
ik: dan verlaag je hem 30mm
zij: maar je ziet niet eens dat er iets aan gebeurd is
ik: :facepalm: (voorlopig) einde discussie


;) komt wel goed

on topic: kan me maar niet van de mening ontdoen dat mijn O2 momenteel vooraan hoger staat dan achteraan? (voor alle duidelijkheid, auto staat op leeggewicht ;) )
mijn oprit loopt wel beetje schuin af, zal eens foto proberen nemen op een vlak stuk baan. (= ontzettend moeilijk te vinden hier in België..)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
Mooi !
Gewoon doen dus.

Dat hij achter lager staat is misschien alleen optisch. Dat komt door de kassen, die zijn voor ruimer vanwege de stuur uitslag. Dan lijkt het snel dat hij achter lager staat.
 
Bovenaan Onderaan