1.8 tsi ratelt vreemd

Octavia32

Forumguru
Gisteren eigenlijk voor het eerst de motorkap open gedaan met een stationaire motor.
Wat mij opvalt is dat de motor een soort van diesel achtig geluid maakt, nou heb ik diverse forums afgespit en daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Dus vandaag de dealer gebeld hierover en gevraagd of dit normaal is. Blijkbaar dus wel zij zeggen dat alle tsi motoren dit geluid maken blijken de injectoren te zijn.
Op forums hoor je dingen over slechte ketting, nokkenasverstelling en kettingspanner.
Nou heb ik dus een geheel nieuwe CDAA motor en zal dit ook aannemen maar wat is jullie mening en ervaring.

Want binnen in de superb en ook buiten als de motorkap dicht is hoor ik dit niet.
 

Monteurtje

Forumguru
Er zit idd wel een soort tikkend geluid in de motor. Dat is van het brandstofsysteem. Dat klopt.
Maar er zijn ook problemen met de spanner van de ketting en de nokkenasversteller. Dat is ook weer afhankelijk van de productiedatum van je auto. Kan op je foto het kenteken niet goed zien. Lijkt een J waar de lettercombinatie mee begint. Dan zou ik toch voor de zekerheid langs de garage gaan om het aan een monteur te laten horen.
Heb je ook tikkende geluiden kort na een koude start? Gedurende 5-10 seconden?
 

Noord26

Forumguru
Heb de onze 1.8tsi al vaker met lopende motor gehoord en open kap (ruitenspoeier ff bijvullen oid) en wat je hier verteld is mij vreemd.
 

Joske

Forumguru
Voor de CDAA is er volgens mij een terugroepactie geweest, code 15D7, maar dat was voor de nokkenaslagers en dateert van ergens in 2011.

Men zou vermoeden dat de geplaatste motor deze modificatie wel gehad zal hebben aangezien het een nieuwe van het schap is?

(staat even los van het kettingverhaal, maar geef het even mee)
 

ertromp

Forumguru
Kun je hier het geluid eens posten @Octavia32 ? Klinkt als de bekende problemen want een diesel achtig geluid moet je echt niet horen bij je TSI
 

Joske

Forumguru
een geluidsfragment moet normaal wel voldoende zijn, we hebben er in tussentijd al een aantal weten passeren..

is het zoiets:

 

CDO

Forumguru
bij mij ook een licht ratelend geluid vanaf nieuw. Ook al een keer mee terug geweest naar de dealer. Hoort bij deze motoren.

Is een soort van tikkend geluid. Met de motorkap open hoor je het heel goed, met de motorkap gesloten is het een stuk minder hoorbaar.
 

Joske

Forumguru
moet ik deze foto nu interpreteren als zijnde dat dit een gereviseerd blok bouwjaar 2009 is, dat uit een Golf komt??
 

Octavia32

Forumguru
Nee het is een compleet nieuw blok wat gekocht is, zij hebben blijkbaar een partij van dit soort blokken gekocht en als deze destijds dus niet de modificatie omtrent de nokkenas hebben gehad info @Joske dan zou zijn opmerking wel ergens op verklaring kunnen berusten.
 

Fean

Forumguru
nokkenas-sensor te preventie laten vervangen of idd ketting spanner.

Bij mijn audi had ik dit ook. Bij 83dkm een nieuw blok gekregen.
 

Joske

Forumguru
is niet erg ;)

ik zou de dealer toch nog eens contacteren hoor en eens onder horen wat er nu eigenlijk wél en niet aan modificaties op dit blok gebeurd is.
 
Bovenaan Onderaan