1.6TDI CR laten chippen

chris2709

Senior Member
Ik ben wel benieuwd of de auto ook zuiniger is geworden en hoeveel. Vooropgesteld natuurlijk dat je dezelfde rijstijl hanteert :D. Heb je dat toevallig ook bijgehouden?

Mooie kleur auto trouwens :thumbsup:
 

TBiRD

Lid
Dus die greenline 1.6 tdi is ook perfect te chippen. Betreft het nu een extra doosje of gewoon de standaard ecu remappen.? Rij met een leasing dus mag niets van te merken zijn.
 

Berry1912

Forumguru
Ik word er wel heel hebberig van als ik de resultaten zie.:geek:

Als ik Jeroen was zou ik aan dit forum een leuke korting geven en voor je het weet staat de dynobank te gloeien.:thumbsup:
 

mwhite

Forumguru
ik heb nog een Externe ECU te koop van abt...;)
ideaal voor de leaserijder idd na de lease eruit...
 

Race Eend

Forumguru
ik heb nog een Externe ECU te koop van abt...;)
ideaal voor de leaserijder idd na de lease eruit...

Is deze ABT ecu niet chassisnummer gebonden? Ik vraag me af of je dit zo zonder aan te leren op een andere auto kan zetten... volgens mij niet, ik word wel eens door dealers gebeld met de vraag of we dit kunnen 'kraken' (want wat ik dan te horen krijg is het bijna net zo duur als een nieuwe kopen).


Dus die greenline 1.6 tdi is ook perfect te chippen. Betreft het nu een extra doosje of gewoon de standaard ecu remappen.? Rij met een leasing dus mag niets van te merken zijn.

In dit geval was het OBD tuning. Dit betreft de vorige generatie 1.6 TDI, waarbij in OBD tuning sterk adviseer en externe tuning toch wel een stukje lagere resultaten geeft.

Bij de nieuwere octavia 3 modellen is een externe ecu redelijk gelijkwaardig aan obd tuning, al is ook daar obd tuning natuurlijk mooier.


Ik word er wel heel hebberig van als ik de resultaten zie.:geek:
Als ik Jeroen was zou ik aan dit forum een leuke korting geven en voor je het weet staat de dynobank te gloeien.:thumbsup:

Skoda forum leden krijgen als ze via de club komen, 10% korting op onze prijzen (net als Seat online en GTI forum etc).
 

mwhite

Forumguru
@Race Eend Volgens de tuner die het gedemonteerd heeft is er niks aangepast aan de ecu..
Anders was het voor hun ook lastig geweest..
Het is er zo tussen gezet en deze externe ecu neemt het dan over...dit is wat ik daar te horen kreeg..
 

Race Eend

Forumguru
@mwhite
In de originele ecu is er inderdaad niets aangepast, maar de ABT ecu is (volgens zeggen) wel aan de auto zelf aangeleerd... in de ABT ecu staat het chassisnummer van de auto waar het bij hoort.
 
Phoe, ik vind deze vermogens- en koppelwinst wel heel erg hoog eerlijk gezegd. Gaat dit op termijn geen problemen opleveren met de betrouwbaarheid? Het is wel heel erg aanlokkelijk overigens….:-). Volgens mij krijgen koppeling en remmen wel extra op hun falie als je dit gaat gebruiken. Ik zou dit zeker doen tijdens de wintersportritjes…Zodra ik de grens over ben gaat het gas erop.
 

Race Eend

Forumguru
Phoe, ik vind deze vermogens- en koppelwinst wel heel erg hoog eerlijk gezegd. Gaat dit op termijn geen problemen opleveren met de betrouwbaarheid? Het is wel heel erg aanlokkelijk overigens….:-). Volgens mij krijgen koppeling en remmen wel extra op hun falie als je dit gaat gebruiken. Ik zou dit zeker doen tijdens de wintersportritjes…Zodra ik de grens over ben gaat het gas erop.

Ik heb nog geen 1.6 TDI gezien die een defecte turbo of zelfs maar defecte koppeling heeft gehad in onze klantenkring, het zijn op dat gebied zeer betrouwbare modellen.

Maar je kunt natuurlijk ook een mildere tuning krijgen van exact 140pk en 320Nm bv.
 

DeNnZ

Forumguru
Ik denk dat het er ok heel erg aan ligt hoe je met het extra vermogen omspringt.
Maak je er altijd een sport van om vanaf het stoplicht zsm weg te zijn, tja dan kan je verwachten dat er meer slijtage optreedt, maar dit is ook het geval zonder dat de auto gechipt is.

Ikzelf spreek het extra vermogen niet ontzettend vaak aan en ben er ook van overtuigd dat op de manier hoe ik met de auto omspring, deze er niet meer onder te lijden heeft dan dat deze anders zou hebben gedaan... Tevens rijd ik de auto altijd goed warm en vraag geen hoog vermogen als de auto nog niet lekker op temperatuur is en ook zorg ik dat het onderhoud altijd keurig gebeurt.
Ik zou ook niet weten waarom mijn remmen er meer onder te lijden hebben, ik rij de te remmen wegdelen namelijk niet anders aan als hiervoor.

Kortom; Het grootste risico op problemen ligt bij de chauffeur.....
 
Dat de chauffeur de meeste invloed heeft is me duidelijk. Daar gaat het ook niet om. Echter, de techniek moet het extra geweld wel aankunnen indien het (af en toe) aangesproken wordt. Maar goed, de terugkoppeling van Race Eend lijkt erop dat dit voor wat betreft de motor plus koppeling zelf wel goed zit.
 
Bovenaan Onderaan