Al een jaar geen update. En dat is goed nieuws. De auto krijgt en vraagt weinig aandacht en staat nog steeds altijd voor ons klaar en zorgt nog steeds voor een glimlach na een poetsbeurt
.
De kilometers lopen wel aardig terug (2018 35.000km, 2019 22.000km en dit jaar tot nu toe 8.000km), mede doordat ik nu vrijwel 100% van mijn woonwerkritten op de fiets doe (toch ruim 10.000km per jaar).
Angstige ervaring bij het wissel van winter- naar zomerbanden: demontage van de achterste spacers was elke keer wat spannend, doordat de dop wat doordraaide op de bout. Daarom speciaal een dikke inbusbit gekocht, maar deze brak af, help! Op deze manier had ik de auto niet eens weg kunnen brengen/laten slepen, dus moest al zwetend even creatief worden. Met veel smeren, verwarmen en een griptang heb ik hem uiteindelijk losgekregen. Wat doe ik fout? Ik werk altijd netjes schoon, met keramisch vet en momentsleutel op 120Nm...? Voorlopig gebruik ik alleen de spacers met verlengde bouten, op de achteras.
Nadat ik met de O1TDI dezelfde auto als mijn schoonouders kocht hebben we het nu andersom gedaan. Zij hebben een jonger broertje, ook een 2.0TDI DSG-6.
Door een parkeerschade met een trekhaak op de voorbumper moest de auto voor het eerst weg voor schadeherstel. Heb deze kans aangegrepen om tegen beperkte meerkosten de hele bumper mee te laten spuiten, zeer strak werk
. Er zat toch best wat steenslag op na al die tijd. De motorkap was me toch net even te duur, maar hij staat er al met al netjes bij voor een auto van 8 jaar oud met 220.000km op de klok.