Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Cees33

Forumguru
FF een update na 2000 km,

Auto rijdt heerlijk. Is een 2.0 TDI DSG. Rij meestal in normale D stand en slechts sporadisch in S. Verbruik tot op heden 6,8 liter op 100km. Zal nog wel verbeteren en 60% is tot nu toe stadswerk geweest.

DMS heb ik er wel op, maar gebruik het nooit. Tech pakket is geweldig al moet ik wennen aan de 18 inch alaris. Zowel qua comfort als met inparkeren (velgen breder dan de band).

Drie grootste ergernissen zijn:
1. Stop en Go systeem. ik zet het nu standaard meteen uit maar dat moet je dus elke keer opnieuw doen. Kan me niet voorstellen dat dit goed is voor een auto.
2. Krakende rem. Als ik bijna stilsta en voor de laatste keer rem dan kraakt de rem. Ook als ik de rem zachtjes loslaat om wat vooruit te rollen dan kraakt het flink. Volgens dealer is er niets aan te doen, maar ik vraag me dat af. Iemand anders hier last van?
3. Moet wennen aan de benzinemeter. Die staat al in het rood terwijl er nog meer als 10 liter inzit.

Kleur vind ik nog steeds erg fraai. Zeker in combinatie met het zwart en chroom. In vergelijking met mijn 12 jaar oude 2.0 TDI met Pompverstuivers is deze ook behoorlijk stiller al is de motor bij een koude start goed hoorbaar. Als alles op temperatuur is vind ik hem heerlijk stil.
Skoda connect is leuk, maar gebruik het alleen om het aan mensen te laten zien. In de praktijk nog niet nodig gehad. Android auto werkt bij mij niet en ik mis het ook njet. Navi is prima, al herkent hij geen eenrichting straten. Blue tooth telefoon en audio werken prima. Ook erg blij met canton, vindt het een goed geluid.

Conclusie: al met al nog steeds erg blij met met mijn nieuwe O3. Spijt dat ik geen ACC heb genomen en DMS had voor mij niet gehoeven. wel blij dat ik net op tijd toch de achteruitrijcamera heb genomen. Erg fijn. Mochten de "wachtenden" nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Ik was ook erg benieuwd wat ik zou krijgen!
 
Laatst bewerkt:

waaltje

Senior Member
Mooie update @Cees33 :thumbsup: Nummer 1 is dus toch een skoda dingetje.....Skoda connect trouwens wel goed icm navigatie, file info en afsluitingen op de route gaat dan veel beter....plus google earth ziet er gaaf uit(kost je wel wat MB's haha)
 
Bovenaan Onderaan