Verbruik rapid

bouwdirk

Senior Member
@Okki das netjes, hoe is de rijstijl dan? Ik haal soms op een enkele rit 1/19 maar voor een volle tank kom ik toch op 1/17 uit
 

Carlovdw

Forumguru
1.4 tse dsg. 6l/100km. Enkel tussendoor en geen autostrade. Dit over 8000km.
Mijn vrouw rijdt ermee (voor de mensen die verwonderd zijn van het laag verbruik)
 

Okki

Donateur
@Okki das netjes, hoe is de rijstijl dan? Ik haal soms op een enkele rit 1/19 maar voor een volle tank kom ik toch op 1/17 uit

De kunst is.....anticiperen!
Dus constante snelheid, goed het verkeer bekijken, zodat je soepel het verkeer doorkomt zonder te veel te hoeven remmen en te accelereren. Ritjes woon-werk meestal 1 op 22.

En ja, er zitten ook korte boodschappen ritjes tussen.
En nee, ik sukkel niet, trek gewoon vlot op maar hou me wel aan de maximum snelheid (meestal)

In 39 jaar toch 2 snelheidsbekeuringen.
 

fireben

Forumguru
De kunst is.....anticiperen!
Dus constante snelheid, goed het verkeer bekijken, zodat je soepel het verkeer doorkomt zonder te veel te hoeven remmen en te accelereren.

En ja, er zitten ook korte boodschappen ritjes tussen.
En nee, ik sukkel niet, trek gewoon vlot op maar hou me wel aan de maximum snelheid (meestal)

In 39 jaar toch 2 snelheidsbekeuringen.
:deuk::deuk::deuk::maakmegek::pieker:
 

Wodkadrinker

Actief lid
Na 2500 km zit ik op 5.2 ltr/100 km dus 1op 19 ongeveer. 1.2 TSI
Mijn Juke deed met moeite 6.3 Ltr/ 100 km maar dit was dan een 1.6 motor.

Groet Cor
 

servies

Forumguru
't Zal ook heel erg aan het land en daarmee de verkeersomstandigheden liggen.
Tijdens de vakantie bij de terugrit van Legoland naar ons vakantiepark een gemiddeld (volgens de boordcomputer)verbruik van 4.6l/100km.
Maar ja: groot gedeelte 80km wegen, geen idioten die 100 meter voor jou de weg opdraaien waardoor jij vol in de ankers moet. Geen idioten die bij iedere bocht in de ankers gaan om de snelheid te laten zakken naar 40km/h... en veel meer ruimte...
De terugreis naar Nederland was iets minder zuinig: 6.2l/100km maar heb dan ook flinke stukken boven de 150 gereden en ook flinke stukken file wat natuurlijk ook niet meehelpt met het verbruik...
 

Handige Harry

Forumguru
Voordat ik bij JD ben geweest voor extra paarden kwam het nooit hoger dan 900km.
Na de extra spierballen komen waardes boven de 1000km
 
Bovenaan Onderaan