Het grote auto-wassen topic

Goofy@5E

Forumguru
@Cordoba

ik gebruik geen 2 emmer methode, ik spuit hem af na het foamen met een hp waarmee ik toch alle was krasse gevoelige onzuiverheden mee weghaal, de lak is vrij van krassen, heb ik al eens gecheckt met een felle lamp, enige sporen van wassen die heb zijn op de zwarte lijsten tussen de voor en achterdeuren, ik poets wagen van mijn vrouw op identieke manier en het rare is voor mij dat deze spiegelglad is, deze is ondertussen reeds 3 jaar oud en de mijne maar 14 maanden, ik heb het en op de hare niet,
 

Cordoba

Forumguru
@Goofy@5E De 2-emmer methode is echt essentieel, dat zeker zo belangrijk als wel of niet foamen vooraf, hoewel het wel een heel stuk scheelt.
Wat het verschil in aanvoelen van de lak, dat kan allerlei oorzaken hebben: mogelijk dat je auto een keer onder een boom met luizen gestaan heeft (poep van bladluizen bevat veel suiker en is dus plakkerig), een andere mogelijkheid is dat de lak van jouw auto bijvoorbeeld meer 'sinaasappelhuid' heeft, en dat vuil daardoor ook makkelijker hecht, maar het ook nieuw al minder glad aanvoelt.

Daarnaast kan de kleur ook effect hebben (opwarmen door zonlicht, of warmte verliezen door infrarode straling), gezien de bouwjaren en beide van het VAG-concern neem ik aan dat beide auto's een blanke lak als toplaag hebben.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik laat de auto na wassen en afspuiten eerst opdrogen. Op een aantal plaatsen vormen zich druppels. Die druppels op ramen, kentekenplaten, bumpers, en dorpels droog ik met enkele vellen keukenrol. Voordeel is dat de ramen geen witte waas hebben wanneer ze met papier zijn drooggemaakt. Druppelresten op dak en motorkap droog ik met een oude theedoek.
 

H@RM

Senior Member
Keukenrol is nog erger dan een ouderwetse zeem. De vezels van het papier kunnen al micro krassen maken (micro marring)

Op laten drogen kan in mijn beleving alleen maar met onthard water. Lijkt mij sterk als je geen kalkvlekken over houd
 

fireben

Forumguru
pfffff wat een k...t site zeg die driven2shine ben nu al meer dan 15min bezig voor 1 dookje te bestellen pfffff zijn er nog meer site,s waar je ze kan bestellen want word er niet goed van hij is bezig met verzenden alleen gebeurd er niets ik wil graag at gele doekje met die zwarte rand om te drogen iemand ??:cry::cry::cry::bloos::bloos:
 

ertromp

Forumguru
pfffff wat een k...t site zeg die driven2shine ben nu al meer dan 15min bezig voor 1 dookje te bestellen pfffff zijn er nog meer site,s waar je ze kan bestellen want word er niet goed van hij is bezig met verzenden alleen gebeurd er niets ik wil graag at gele doekje met die zwarte rand om te drogen iemand ??:cry::cry::cry::bloos::bloos:
Of gewoon effe een pb naar @Steve
 

fireben

Forumguru
Maar.om het.dan gelijk te.bestempelen als een k@#t site :banghead::banghead::banghead::sterretjes::sterretjes::sterretjes::thumbsdown::thumbsdown:
;);););)
En je had blijkbaar email gehad
:mad:even voor de duidelijkheid de mail was pas daarna en ja die site werkt niet heeft steve zelf nu ook gezegd dus en daarom zei ik dat toen wist ik dat andere nog niet :tongue::tongue:
 

Tuner111

Forumguru
2017-01-28%2014.11.30.jpg


De rsus octavius in bad :D
 
Bovenaan Onderaan