JockJam's Audi A6 Avant 4G

JockJam

Senior Member
Waarschijnlijk heb ik er in die eerdere post ook op gereageerd, maar jij (en ik en vele anderen) gaan er niet gelukkig van worden als collega's van mij, en van Corné de Kluiver, Cortrans, Blackokkie (en er zijn er ongetwijfeld meer) met onze 380+ pk's op de linkse baan gaan, en blijven, rijden met onze, op 85km/h begrensde, 'bolides':):D;).
Overigens zijn de beste aanpassingen voor auto's waar je het circuit mee op wil, gewichtsverlies en betere remmen!
En die betere remmen is dan minder om het 'stopvermogen' dan om de snellere hitte-afvoer.

Idd heb immers niet voor niets een snelle auto. Die wil je gewoon af en toe ff lekker uitlaten waar het kan
 

Rosinfield

† In Memoriam
(Hoef jullie vast niet uitleggen voor wie ik in de ankers moest [IMG zei:
http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji13.png[/IMG]
emoji13.png
)

Angela Merkel?
 

JockJam

Senior Member
Gister nog maar eens een paar codings in mijn eigen auto gedaan die ik al bij vele anderen heb gecodeerd.

- Handrem automatisch vrijgeven bij wegrijden zonder gordel verplichting

- Achterklep sluiten vanuit de auto met 1 snelle druk op de knop in de bestuurders deur ipv knop vast houden

- Achterklep sluiten met afstandsbediening met 1x kort drukken op de knop ipv knop vast houden

- Koplampsproeiers permanent uit
 

MarcoO2

Forumguru
Die permanente uitschakeling van de koplampsproeier verbaast me inderdaad. De rest van de aanpassingen vind ik logisch. Altijd leuk, finetunen naar eigen wens.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zou er niet iets te creëren zijn om die koplampsproeiers met een apart knopje te activeren (óf juist tijdelijk uit te schakelen), zodat je op basis van de omstandigheden simpelweg zelf kunt kiezen hoe vaak en wanneer je ze wilt gebruiken, in plaats van te zijn overgeleverd aan een m.b.v. speciale apparatuur binnen een beperkt bereik instelbare standaard?
 

s-line

Forumguru
Inderdaad ze maken je hele auto nat met van die mooie sporen!En als je regelmatig je auto wast,vind ik het überhaupt ondingen. Ik ben blij dat ik ze niet meer heb.:jaja:
En ze gebruiken inderdaad mega veel ruitensproeier vloeistof. Niet voor niets meteen een 5L tank als je koplampsproeiers hebt.
 

B.Stuurder

Forumguru
Als je hem net gewassen hebt hoef je toch niet te sproeien? Als ik moet sproeien op de voorruit dan zijn de koplampen ook vies en als de glazen vies zijn met Xenon licht, dan verstrooid het licht en is dat hinderlijk voor andere weggebruikers.

Als je dan echt niet wilt dat je koplampen sproeien, dan worden bij een Octavia elke eerste en tiende keer de koplampen gesproeid. Als je de ruiten moet sproeien en het is de eerste keer dat je sproeit met je licht aan, dan zet je even je lichten op uit als je je ramen sproeit en daarna weer op auto.
 

JockJam

Senior Member
Inderdaad ze maken je hele auto nat met van die mooie sporen!En als je regelmatig je auto wast,vind ik het überhaupt ondingen. Ik ben blij dat ik ze niet meer heb.:jaja:
En ze gebruiken inderdaad mega veel ruitensproeier vloeistof. Niet voor niets meteen een 5L tank als je koplampsproeiers hebt.

Precies dat idd. Als ze aangaan spuiten ze meteen de gehele voorkop vol met zeepsop waar ik echt een bloedhekel aan heb. Aangezien de auto ongeveer ieder weekend gewassen wordt en ook de koplampen net als alle ruiten voorzien zijn van een Rain-X coating is het sproeien daarvan dus echt zinloos. Daarbij zijn de LED koplampen (geen Xenon) zo precies geregeld en afgesteld dat je geen last hebt van strooilicht. Daarom permanent uit.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
hoef ik echt geen gordel om te doen in mijn voortuin. Daarom dus handrem vrijgave zonder gordel verplichting.
Heerlijk hè, al die voorzieningen die ontwerpers menen te moeten inbouwen om de gebruikers voor "stommiteiten" en "ongemak" te behoeden, alsof die nou echt helemaal niks meer zelf kunnen beslissen of doen.

Ik kan er al niet goed tegen als een nieuw geïnstalleerde computer mij een hoop extra werk kost omdat hij me ongevraagd de bijstand van allerlei assistenten, autocorrecties en verdere ongein (die ik dus eerst allemaal moet uitschakelen) probeert op te dringen, en van mijn auto accepteer ik dat ook niet.
Wie ze wel wil: prima. Voor het overige: wég met die machinale betutteling! :tongue:
 

JockJam

Senior Member
Heerlijk hè, al die voorzieningen die ontwerpers menen te moeten inbouwen om de gebruikers voor "stommiteiten" en "ongemak" te behoeden, alsof die nou echt helemaal niks meer zelf kunnen beslissen of doen.

Ik kan er al niet goed tegen als een nieuw geïnstalleerde computer mij een hoop extra werk kost omdat hij me ongevraagd de bijstand van allerlei assistenten, autocorrecties en allerlei andere ongein (die ik dus eerst allemaal moet uitschakelen) probeert op te dringen, en van mijn auto accepteer ik dat ook niet.
Wie ze wel wil: prima. Voor het overige: wég met die machinale betutteling! :tongue:

Dank u. Wij kenne praten !!
 
Bovenaan Onderaan